• Vijolīte,
  • Viola,
  • Vizbulīte
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


EP balsos par strīdīgo reformu kravas automobiļu pārvadājumu nozarē

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 05:45, 08.07.2020


Rīga, 8.jūl., LETA. Eiropas Parlaments (EP) šodien balsos par strīdīgo reformu kravas automobiļu pārvadājumu nozarē. Kā aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš, Parlaments teiks galīgo vārdu p...
Rīga, 8.jūl., LETA. Eiropas Parlaments (EP) šodien balsos par strīdīgo reformu kravas automobiļu pārvadājumu nozarē.

Kā aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš, Parlaments teiks galīgo vārdu par sagatavoto Eiropas Savienības (ES) autotransporta nozares reformu.

Jaunie noteikumi, par kuriem provizoriski jau panākta vienošanās ar Eiropas Padomi, tiks uzskatīti par pieņemtiem, ja vien EP deputāti nepieņems iesniegtos grozījumus ar absolūtu balsu vairākumu, tas ir, vismaz ar 353 balsīm.

Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Bulgārijas, Maltas, Polijas, Ungārijas, Kipras, Rumānijas transporta un ārlietu ministri kopīgā vēstulē EP vērsa uzmanību uz Pirmās mobilitātes pakotnes negatīvo ietekmi uz ES vienoto tirgu un klimata politiku. Šī pakotne turpmākos gadus regulēs nosacījumus par piekļuvi starptautiskajam autopārvadājumu tirgum ES.

Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Bulgārijas, Maltas, Polijas, Ungārijas, Kipras, Rumānijas transporta un ārlietu ministri kopīgā vēstulē vērsa EP uzmanību uz nepieciešamību izvērtēt riskus un saskaņotību ar ES politiku, ko radīs jaunais regulējums.

Regulējuma pārskatīšanas mērķis bija precizēt un pilnveidot spēkā esošo regulējumu, tostarp autovadītāju sociālos standartus, kā arī nodrošināt autotransporta sektora efektivitāti un ilgtspējību, vienlaikus īstenojot vienmērīgu un efektīvu ES vienotā tirgus funkcionēšanu. Tomēr starpinstitūciju diskusiju rezultātā ir radīti jauni un ierobežojoši nosacījumi, kas ir pretēji sākotnējam mērķim un kas ierobežo piekļuvi vienotajam tirgum, stiprinot tirgus protekcionismu.

EP plāno vienoties par noteikumiem, kas paredz pienākumu transportlīdzekļiem regulāri atgriezties tajā valstī, kurā pārvadātājs veic uzņēmējdarbību, kā arī ietver ierobežojumus attiecībā uz pārrobežu un kabotāžas pārvadājumiem, paredzot "četru dienu miera periodu", kura laikā vienu un to pašu transportlīdzekli nevar izmantot starp secīgiem kabotāžas pārvadājumiem tajā pašā valstī.

Attiecībā uz pienākumu transportlīdzeklim reizi astoņās nedēļās atgriezties valstī, kurā pārvadātājs veic uzņēmējdarbību nav veikts attiecīgs ietekmes novērtējumus uz ES politikām - vides, ceļu satiksmes drošības, ietekme uz vienotā tirgus funkcionēšanu, ietekme uz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.

Vēstulē norādīts, ka transportlīdzekļa obligātā atgriešana faktiski izstumj dažas dalībvalstis no ES vienotā tirgus un radīs būtiskus un, iespējams, atsevišķos gadījumos nepārvaramus šķēršļus.

Šāda prasība radīs lielākus sastrēgumus un, kas ir satraucoši, ņemot vērā ceļu satiksmes drošības pasliktināšanos risku, tā ir pretrunā ES transporta politikai, kas satiksmes negadījumos bojāgājušo un nopietnu ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanu izvirza kā būtisku prioritāti.

Transportlīdzekļa obligātās atgriešanas princips ir klajā pretrunā ar ES Zaļo kursu un tajā vērstajiem pasākumiem, ko ir atzinusi arī Eiropas Komisija, solot veikt ietekmes novērtējumu, bet ne agrāk kā rudenī. Vienlaikus ministri uzsvēra, ka šis izvērtējums ir būtisks pirms regulējuma gala lēmuma pieņemšanas, jo nozarei ir nepieciešams laiks, lai sagatavotos jaunajām izmaiņām.

Tāpat ministri atgādināja, ka Pirmā mobilitātes pakotne tika izstrādāta citā ekonomiskajā realitātē, tas ir, pirms Covid-19 radītās pandēmijas, kas tiešā veidā ir ietekmējusi arī autopārvadājumu nozari un kā rezultātā atsevišķi uzņēmumi pārtrauks vai beigs darbību. Tāpēc ir būtiski, lai topošais regulējums veicina sektora atkopšanos. Vienlaikus ministri uzsvēra, ka tieši autopārvadājumiem bija kritiska nozīme brīvu preču apritē, tas ir, nodrošinot primārās nepieciešamības preču piegādi.

Ministri kopīgā vēstulē aicināja EP deputātus izsvērt visus aspektus pirms gala lēmuma pieņemšanas un ņemt vērā identificētos riskus.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība VUGD ir atļāvis Stūra mājā turpināt Okupācijas muzeja ekspozīciju

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) ir atļāvis "Stūra mājā" turpināt Okupācijas muzeja ekspozīciju, par diviem gadiem pagarinot termiņu, kurā mājā veicami drošības uzlabošanai nepieciešamie darbi.

Sabiedrība Latvija plāno veikt iemaksu palestīniešu bēgļiem

Latvija plāno veikt iemaksu 17 000 eiro apmērā ANO Palīdzības un darba aģentūrā palestīniešu bēgļiem (UNRWA), aģentūrai LETA apstiprināja Ārlietu ministrijas (ĀM) preses sekretāre Diāna Eglīte.

Sabiedrība Pārgalvīga elektroskrejriteņu vadītāju rīcība visbiežāk noved pie negadījumiem

Ar mērķi samazināt elektroskrejriteņu vadītāju pārkāpumu skaitu un traumatismu Valsts policija kopā ar Stradiņa slimnīcu un "Bolt" sākusi informatīvo kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā".

Lasiet arī

Kriminālziņas Zviedrijas pilsētā Malmē pirms Eirovīzijas dedzināts Korāns

Zviedrijas pilsētā Malmē, kur notiks Eirovīzijas dziesmu konkurss, kāds vīrietis un sieviete piektdien dedzināja Korāna eksemplāru.

Ekonomika Baltijas valstīs degvielas cenu izmaiņām nav vienotas tendences

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās bija vērojamas atšķirīgas tendences degvielas cenām, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Sports Šilovs atvaira visus pretinieka metienus, Canucks iet tālāk (VIDEO)

Latvijas vārtsargs Artūrs Šilovs piektdien atvairīja visus pretinieka metienus, bet uzbrucējs Teodors Bļugers vienreiz meta pa vārtiem Nacionālās hokeja līgas (NHL) mačā, kurā viņu pārstāvētā Vankūveras "Canucks" komanda izcīnīja uzvaru.

Interesanti fakti 5. maijā Inženieru arsenāls Daugavpils cietoksnī svinēs gadadienu (+VIDEO)

Gada laikā Daugavpils Tehnikas un industriālā dizaina centrs ir ieguvis labu praktisko pieredzi un plāno arvien aktīvāk strādāt.