• Henriete,
  • Henrijs,
  • Jete
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Iedzīvotājus aicina būt iecietīgiem pret "Rail Baltica" būvniecību Rīgā

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 12:24, 31.03.2021


Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aicina iedzīvotājus būt iecietīgiem attiecībā uz dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecību pie Rīgas Centrālās stacijas, aģentūrai LETA pauda ministrs.


Foto: LETA

""Rail Baltica" projekts mums dod iespēju Rīgas Centrālo staciju pārbūvēt par mūsdienīgu, daudzfunkcionālu un skaistu galvaspilsētas centrālo transporta mezglu, vienlaikus uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojuma ērtību un pieejamību. Stacijas pārbūve ir plānota tā, lai visā būvniecības procesā līdz pat 2025.gada nogalei Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija turpinātu sniegt pakalpojumus pasažieriem - vilcieni varētu turpināt kursēt, pielāgojot to kustības grafiku būvniecības darbiem, kā arī stacijas ēkā tiktu apkalpoti pasažieri," teica Linkaits.

Satiksmes ministrijā norādīja, ka kopš pagājušā gada novembra beigām, kad tika iekārtots pirmais "Rail Baltica" būvlaukums Rīgā pie Centrālās stacijas, iepretim Satiksmes ministrijai, tiek veikti "Rail Baltica" Centrālā mezgla būvdarbi - dzelzceļa inženiersistēmu un pilsētas inženiertīklu pārbūve un pārnešana. Tostarp pārbūvētas signalizācijas sistēmas, kabeļi un pārmijas uz peroniem un pie sliežu ceļiem.

Darbus Rīgas Centrālajā mezglā organizē divos lielos posmos.

Vispirms būvēs visu, kas atrodas stacijas dienvidu pusē, tostarp sliežu ceļus, peronus, peronu nojumes, jauno stacijas ēku, noraks uzbērumu, būvēs dzelzceļa estakādi un pilnībā pārbūvēs ielas zonas. Būvniecība dienvidu puses zonā norisināsies līdz 2023.gada beigām.

Savukārt no 2024. līdz 2025.gadam būvdarbi notiks dzelzceļa sliežu otrajā pusē jeb ziemeļu daļā, pārbūvējot tur esošos sliežu ceļus, pasažieru platformas, ielu pārvadus un pašu stacijas ēku. Vienlaikus ar šiem darbiem tiks uzbūvēts jaunais dzelzceļa un gājēju/ riteņbraucēju tilts pār Daugavu līdz Jelgavas ielai.

Darbus pie stacijas veic uzņēmumu apvienība "BeReRIX", kuru veido Beļģijas būvniecības uzņēmums "BESIX Group", Latvijas "ReRe Būve" un Itālijas "Rizzani de Eccher".

Rīgas Centrālā mezgla izbūves plāns paredz Eiropas sliežu platuma dzelzceļa ievadīšanu Rīgas centrā, izbūvējot četrus jaunus sliežu ceļus, nodrošinot "Rail Baltica" starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu.

Paredzēts izveidot arī mūsdienu prasībām atbilstošu stacijas infrastruktūru trijos līmeņos. Esošos piecus peronus jeb platformas papildinās vēl divas jaunas platformas, kā arī visi peroni tiks paaugstināti un tiem tiks izbūvētas nojumes. Uz katru no platformām vedīs kāpnes, 12 lifti un 22 eskalatori. Pēc izbūves gājējiem būs pieejami plašāki tuneļi.

Virs peroniem plānots izbūvēt arī jaunas telpas 6000 kvadrātmetru platībā, kur būs iespējams izvietot komerctelpas, tualetes, kases, dažādas palīgtelpas, bagāžas glabātuves. Stacijā iekļauts arī "Air-To-Rail" risinājums jeb bagāžas tranzīta joslas, kas nodrošina iespēju nogādāt bagāžu no lidostas uz staciju un otrādi bez pasažieru iesaistīšanās.

SM norādīja, ka esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidos estakādi, pa kuru turpmāk organizēs dzelzceļa satiksmi. Uzbēruma norakšana "piešķirs Rīgai jaunus vaibstus", vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas - Vecrīgu ar Latgales priekšpilsētu. Tas arī ļaus savienot Elizabetes ielu ar Timoteja ielu.

Tāpat paredzēts uzbūvēt jaunu, vienu kilometru garu tiltu ar diviem sliežu ceļiem pār Daugavu un mazo Daugavu, ko varēs izmantot arī gājēji un velobraucēji.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē arī plānots palielināt pilsētniekiem pieejamo zaļo zonu un labiekārtotas multifunkcionālas teritorijas. Piemēram, no 1316 kvadrātmetriem līdz 4454 kvadrātmetriem rika palielināta skvēru platība. Paredzēts, ka Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu un infrastruktūras būvniecības darbi pilnībā noslēgsies 2025.gadā.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Uzņēmējdarbība attīstījās Zemgalē, iztērējot gandrīz miljonu eiro (+VIDEO)

Projektā tika atbalstīti ne tikai biznesu īpašnieki, bet arī pašvaldību speciālisti.

Ekonomika Lufthansa Cargo veiks regulārus kravas lidojumus uz Rīgu

Vācijas aviokravu pārvadātājs "Lufthansa Cargo" ir sācis regulārus kravu lidojumus uz Rīgas lidostu, kas līdz ar to kļūst par pirmo Baltijas lidostu, ar ko "Lufthansa Cargo" veido regulāru tiešo kravu savienojumu.

Ekonomika Nosaukts Latvijā pieprasītākais amats

Pieprasītākais amats šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā bija interneta reklāmu vērtētājs, liecina darba portālu "CVMarket.lv" jaunākā statistika.

Ekonomika Baltijas valstīs degvielas cenu izmaiņām nav vienotas tendences

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās bija vērojamas atšķirīgas tendences degvielas cenām, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Lasiet arī

Sabiedrība Piešķir nosaukumus jaunbūvējamām Rail Baltica dzelzceļa stacijām Latvijā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jaunbūvējamām dzelzceļa stacijām Latvijā ar satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) rīkojumu piešķirti nosaukumi, liecina par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika «‎Rīgas Centrālā stacija ir uzrakta, velotiltiņš ir uzbūvēts debesīs»‎ (+VIDEO)

"Rail Baltica" projekts netiks realizēts līdz 2030. gadam, pauž deputāts.

Sabiedrība VDD: turpmāka «Rail Baltica» izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama

Neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība, teikts Valsts drošības dienesta (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā.

Sabiedrība Ekspluatācijā nodota «Rail Baltica» pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām

Ekspluatācijā nodota dzelzceļa "Rail Baltica" pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.