• Armanda,
  • Armands
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Vingris atkāpjas no EDzL valdes priekšsēdētāja amata

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 11:48, 26.04.2024


Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris atkāpies no amata, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.


Foto: LETA

Viņš EDzL kapitāldaļu turētājam - Satiksmes ministrijai - iesniedzis paziņojumu par atkāpšanos no amata personisku iemeslu dēļ.

Vingris uzņēmumu vadījis gandrīz piecus gadus, bet projektā kopumā nostrādātiem desmit gadus.

Projekta "Rail Baltica" ieviešanā Vingris strādājis kopš 2014.gada, kad sāka darbu Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamentā un bija "Rail Baltica" nacionālās izpētes projekta vadītājs. 2016.gadā viņš turpināja darbu kā EDzL Projektu ieviešanas departamenta direktors, bet 2019.gadā tika apstiprināts par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju.

LETA jau vēstīja, ka "Rail Baltica" projekts, kurā pēdējā laikā izgaismojas problēmas ar termiņu ievērošanu un finansējuma apgūšanu, paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 milimetru - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Valsts drošības dienests (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā uzsvēris, ka, neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība.

Tāpat ziņots, ka EDzL apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 6,398 miljoni eiro, kas ir par 64% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauga līdz 195 783 eiro.

EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Kā datortalanti aizsargā mūsu valsts drošību (+VIDEO)

Dalībniekiem ar augstāko punktu skaitu būs iespēja pārstāvēt Latviju Eiropas kiberdrošības izaicinājumā.

Sabiedrība IeM: pagrabi var kļūt par III kategorijas bumbu patvertnēm (+VIDEO)

Piesaistīts vairāk nekā 22 miljonu eiro finansējums no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, kas ļaus pielāgot un aprīkot vismaz 570 ēkas.

Sabiedrība Pudāns: Zobenu dāvināšanas tradīcija jāsaglabā un jāturpina

Zobenu dāvināšanas tradīcija jāsaglabā un jāturpina, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Nacionālo bruņoto spēku komandieris Kaspars Pudāns.

Sabiedrība Būvdarbu dēļ satiksmes ierobežojumi noteikti 30 valsts autoceļu posmos

Būvdarbu dēļ satiksmes ierobežojumi pašlaik noteikti 30 valsts autoceļu posmos, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļi".

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Ekonomika Baltijas valstīm nevajag cerēt uz lieliem ES papildu līdzekļiem «Rail Baltica»

Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā no 2021. līdz 2027.gadam transporta projektiem ir paredzēts noteikts līdzekļu apmērs, tādēļ nevajadzētu cerēt, ka Baltijas valstu dzelzceļa projektam "Rail Baltica" no ES izdosies piesaistīt būtiski lielāku finansējumu, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas ekonomikas un produktivitātes, īstenošanas un vienkāršošanas komisārs Valdis Dombrovskis (JV).

Ekonomika Rail Baltica projektam šogad papildu nepieciešami 62 miljoni eiro

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta aktivitāšu turpināšanai šogad papildu ir nepieciešami 62 miljoni eiro, trešdien pēc Ministru kabineta (MK) "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).