Vienlaikus patlaban notiek pievedceļu izveide un pamattrases būvnieka "ERB Rail" pagaidu biroja labiekārtošanas darbi.
EDzL norāda, ka pēc nesprāgušās munīcijas meklēšanas un neitralizēšanas darbu pabeigšanas Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā "Rail Baltica" pamattrases dienvidu posma būvniecības sagatavošanās darbi pie Iecavas pakāpeniski uzņem tempu.
Līdz šim Iecavas infrastruktūras apkopes punkta būvlaukuma teritorijā ir veikti plānotie atmežošanas darbi un sākti celmu raušanas darbi. Vienlaikus ir sagatavota pamatnes konstrukcija pagaidu biroja izvietošanai, piegādāti 16 biroja moduļi un patlaban notiek to iekārtošana.
Līdztekus tiek veikti arī ceļu būvniecības darbi infrastruktūras apkopes punkta teritorijā, galvenokārt liekot uzsvaru uz aptuveni 500 metrus garo pievedceļu uz objektu no vietējā autoceļa Iecava-Baldone-Daugmale (V9), kas nepieciešams, lai nodrošinātu nepārtrauktu nepieciešamo būvmateriālu piegādi.
Lai uzlabotu ūdens atvadi, drīzumā plānots sākt grāvju tīrīšanas un caurteku izbūves darbus. Tuvāko nedēļu laikā plānots sākt arī būvlaukumā esošo ēku demontāžu, vienlaikus turpinoties zemes darbiem - virskārtas noņemšanai, ierakuma, uzbēruma un konstruktīvo slāņu izbūvei.
Satiksmes ministrs Atis Švinka (P) norāda, ka būvniecības tempi uzņem apgriezienus, un ir svarīgi demonstrēt sabiedrībai un Eiropas Komisijai, ka Latvija no vārdiem nonākusi līdz darbībai.
Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektārus plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka "ERB Rail" komandai "Rail Baltica" pamattrases dienvidu posma izbūvei no Misas līdz Lietuvas robežai.
LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembrī EDzL un pilnsabiedrība "E.R.B. Rail JV" noslēdza līgumu 3,7 miljardu eiro apmērā par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību. Pilnsabiedrību "E.R.B. Rail JV" veido Francijas "Eiffage Génie Civil", Polijas "Budimex" un Itālijas "Rizzani de Eccher".
Atbilstoši "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri