• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Ekspluatācijā nodota «Rail Baltica» pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 09:16, 13.02.2024


Ekspluatācijā nodota dzelzceļa "Rail Baltica" pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.


Foto: LETA

Kompānijā informē, ka, pabeidzot pēdējo inženierkomunikāciju izbūvi Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā, būvnieks "BeReRix" ir noslēdzis pirmo projekta daļu.

Šī būvprojekta tvērumā veikti atsevišķu infrastruktūras elementu demontāžas darbi, esošo VAS "Latvijas dzelzceļš" signalizāciju un komunikāciju pārcelšana un pārbūve, kā arī inženierkomunikāciju izbūve posmā no Maskavas ielas pie Rīgas starptautiskās autoostas līdz dzelzceļa pārvada pār Lāčplēša ielu zonai.

Projektā izbūvēti vairāk nekā 100 kilometru dzelzceļa signalizācijas kabeļu, 43 kilometri jaunu telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīklu, kā arī vairāki kilometri ūdensvadu. Projekta ietvaros veikta arī nepieciešamā pilsētas inženierkomunikāciju pārbūve.

Ekspluatācijā nodota arī transformatoru apakšstacija, kas atrodas Rīgas Centrālās stacijas tuvumā. Jaunā tehniskā ēka izbūvēta ar mērķi apgādāt Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonu ar elektrību, kā arī paredzot, ka tā nākotnē nodrošinās ar elektroenerģiju "Rail Baltica" infrastruktūru. Jaunā transformatoru apakšstacija jau šobrīd pilnvērtīgi darbojas un ar elektrību apgādā esošo staciju.

"Rīgas centrs ir inženiertehniski ļoti sarežģīts Latvijas trases posms un tā mērķtiecīga īstenošana posmu pa posmam ir vienīgais veids, kā nonākt līdz gala rezultātam. Būtiski, ka katrs posms jau sniedz atdevi sabiedrībai - šajā gadījumā tās ir modernas un drošas inženierkomunikācijas," pauž "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālais mezgls kā "projektē un būvē" (design&build) projekts ir sadalīts astoņās dažādas intensitātes, funkcionalitātes un novietojuma būvatļaujās. Būvprojekti ir atsevišķi nodalītas Rīgas Centrālā mezgla projekta daļas, kuras tiek projektētas, saskaņotas un izbūvētas neatkarīgi viena no otras, lai izmaiņas vienā no posmiem neaizkavētu un neietekmētu citu projekta posmu īstenošanu.

Nākamajā būvniecības darbu un finansējuma posmā "BeReRisx" sāks dzelzceļa sistēmu izbūvi - jaunu sliežu ceļu un kontakttīklu, dzelzceļa signalizāciju un inženiertīklu ierīkošanu. Tāpat šogad pavasarī plānots pabeigt Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada izbūvi nepieciešamajā apmērā, lai atjaunotu privātā transporta plūsmu šajā zonā. Nozīmīgs mērķis šim gadam ir arī jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūves sākšana Daugavas labajā krastā.

Rīgas Centrālās stacijas zonā atbilstoši pieejamajam finansējumam 2024.gadā plānots sākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, kā arī turpināt jumta izbūvi un veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus. Šogad plānots pabeigt stacijas nesošo konstrukciju izbūvi, kā arī veikt stacijas pārvadu un platformu konstrukciju darbus.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Par virtuālās realitātes ekspertiem varēs kļūt Rīgas bērni (+VIDEO)

Datorvidē apgūtās prasmes atvieglos darba atrašanu.

Sabiedrība Eiropietis iemācījās latviešu valodu, bet Liepājā ar viņu atteicās runāt

"Tas bija tukšs un nekas nebija rakstīts pie durvīm", - pauž Šveices vēsturnieks.

Sabiedrība Rail Baltica izmeklēšanas komisija pauž izbrīnu par projekta kvalitāti

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas locekļi ceturtdien sēdē pauda izbrīnu par to, ka auditorkompānija SIA "Ernst&Young Baltic" 2017.gadā "Rail Baltica" ieguvumu un ieņēmumu analīzē izmaksu aplēsēs balstījās uz inženieru sniegto informāciju, nepārbaudot to kvalitāti.

Sabiedrība Rīgas zinātnieki pēta dzīvi Kurzemes Kazdangā (+VIDEO)

Kopiena ir visai sašķelta, kas neļauj tālāk virzīties uz konkrētu mērķi, jo katrs "rušina" savu ceļu.

Lasiet arī

Sabiedrība Rail Baltica: Darbu sāk parlamentārās izmeklēšanas komisija

Deputāti plāno izsaukt paskaidrojumu sniegšanai bijušos satiksmes ministrus, ekspremjerus, arī, protams, esošo Satiksmes ministrijas vadītāju.

Sabiedrība Visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal pieejama Benjamiņas iela

No piektdienas visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal ir atvērta iepriekš dzelzceļa pārvada izbūves laikā slēgtā Emīlijas Benjamiņas iela, aģentūrai LETA pavēstīja dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.

Sabiedrība Rīgas centrālās stacijas būvnieks nav saņēmis maksājumus 43 miljonu eiro apmērā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" nesaņemtie maksājumi jūlija sākumā ir 43,233 miljonu eiro apmērā, pavēstīja "BeReRix" biedru pilnvarotais pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Sabiedrība «Rail Baltica» ir tik dziļā bedrē, ka tas var ietekmēt esošo valsts budžetu

Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" ir tik dziļā bedrē, ka tas var fundamentāli ietekmēt esošo valsts budžetu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" vērtēja "Rail Baltica" Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājs Andris Kulbergs (AS).