Kompānijā informē, ka, pabeidzot pēdējo inženierkomunikāciju izbūvi Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā, būvnieks "BeReRix" ir noslēdzis pirmo projekta daļu.
Šī būvprojekta tvērumā veikti atsevišķu infrastruktūras elementu demontāžas darbi, esošo VAS "Latvijas dzelzceļš" signalizāciju un komunikāciju pārcelšana un pārbūve, kā arī inženierkomunikāciju izbūve posmā no Maskavas ielas pie Rīgas starptautiskās autoostas līdz dzelzceļa pārvada pār Lāčplēša ielu zonai.
Projektā izbūvēti vairāk nekā 100 kilometru dzelzceļa signalizācijas kabeļu, 43 kilometri jaunu telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīklu, kā arī vairāki kilometri ūdensvadu. Projekta ietvaros veikta arī nepieciešamā pilsētas inženierkomunikāciju pārbūve.
Ekspluatācijā nodota arī transformatoru apakšstacija, kas atrodas Rīgas Centrālās stacijas tuvumā. Jaunā tehniskā ēka izbūvēta ar mērķi apgādāt Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonu ar elektrību, kā arī paredzot, ka tā nākotnē nodrošinās ar elektroenerģiju "Rail Baltica" infrastruktūru. Jaunā transformatoru apakšstacija jau šobrīd pilnvērtīgi darbojas un ar elektrību apgādā esošo staciju.
"Rīgas centrs ir inženiertehniski ļoti sarežģīts Latvijas trases posms un tā mērķtiecīga īstenošana posmu pa posmam ir vienīgais veids, kā nonākt līdz gala rezultātam. Būtiski, ka katrs posms jau sniedz atdevi sabiedrībai - šajā gadījumā tās ir modernas un drošas inženierkomunikācijas," pauž "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
"Rail Baltica" Rīgas Centrālais mezgls kā "projektē un būvē" (design&build) projekts ir sadalīts astoņās dažādas intensitātes, funkcionalitātes un novietojuma būvatļaujās. Būvprojekti ir atsevišķi nodalītas Rīgas Centrālā mezgla projekta daļas, kuras tiek projektētas, saskaņotas un izbūvētas neatkarīgi viena no otras, lai izmaiņas vienā no posmiem neaizkavētu un neietekmētu citu projekta posmu īstenošanu.
Nākamajā būvniecības darbu un finansējuma posmā "BeReRisx" sāks dzelzceļa sistēmu izbūvi - jaunu sliežu ceļu un kontakttīklu, dzelzceļa signalizāciju un inženiertīklu ierīkošanu. Tāpat šogad pavasarī plānots pabeigt Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada izbūvi nepieciešamajā apmērā, lai atjaunotu privātā transporta plūsmu šajā zonā. Nozīmīgs mērķis šim gadam ir arī jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūves sākšana Daugavas labajā krastā.
Rīgas Centrālās stacijas zonā atbilstoši pieejamajam finansējumam 2024.gadā plānots sākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, kā arī turpināt jumta izbūvi un veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus. Šogad plānots pabeigt stacijas nesošo konstrukciju izbūvi, kā arī veikt stacijas pārvadu un platformu konstrukciju darbus.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri