• Liāna,
  • Lilija
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


"Rail Baltica" stacijas būvniecībai lidostā "Rīga" saņemti astoņi piedāvājumi

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:53, 16.09.2020


Iepirkumā par "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas būvniecību lidostā "Rīga" saņemti astoņu būvnieku apvienību piedāvājumi, aģentūru LETA informēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.



Kompānijā norādīja, ka kandidāti otrdien, 15.septembrī, iesniedza tehnisko un finanšu piedāvājumu.

Tāpat "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji norādīja, ka projekts ir apjomīgs un sarežģīts un tā specifika noteica nepieciešamību apvienot vietējo un ārvalstu būvniecības pieredzi.

"Vietējās un ārvalstu būvnieku kompetences apvienojums būs ieguvums projektam. Redzama spraiga konkurence par tiesībām šo apjomā paplašināto "Rail Baltica" posmu būvēt. Mēs, kā pasūtītājs, varēsim izvēlēties kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu," pauda "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Viņš arī informēja, ka līdz gada beigām notiks iesniegto piedāvājumu izvērtēšana, lai noslēgtu līgumu par būvdarbu veikšanu un nākamajā gadā sāktu būvdarbus.

"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas" - 2019.novembrī izsludināja starptautisku konkursu divās kārtās, lai atrastu būvniekus "Rail Baltica" stacijas ēkas starptautiskajā lidostā "Rīga", estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi būvēšanai.

Kompānijā atzīmēja, ka objekts ir ļoti komplicēts, tostarp, piemēram, lai aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram desmit metru. Šāda būve Latvijā tiks veidota pirmo reizi.

Tāpēc potenciālajiem būvniekiem tika izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības - pieredze publisko ēku, dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos. Lai kvalificētos konkursa nosacījumiem, pretendenti veidoja starptautiskas apvienības, apvienojot Latvijas un ārvalstu būvniecības speciālistu kompetenci, un uz pirmo konkursa kārtu tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.

Tāpat "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji minēja, ka, respektējot valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, pretendenti ar šo trases posmu nevarēja iepazīties klātienē, taču tika rasts mūsdienīgs tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju varēja iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu.

Tika organizēta arī attālināta sanāksme kandidātiem, un, atceļot vīrusa radītās ārkārtējās situācijas nosacījumus, deviņu apvienību pārstāvji arī klātienē apsekoja projekta būvdarbu vietu. Savukārt, apzinoties projekta apjomīgumu un sarežģītību, un atsaucoties uz konkursantu ierosinājumam, tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanas termiņš tika pagarināts līdz 15.septembrim.

Iepriekš lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250-280 miljonu eiro robežās.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji - "Eiropas dzelzceļa līnijas" un AS "RB Rail".

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā. "Eiropas dzelzceļa līnijas" veic projekta "Rail Baltica" realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp INEA ("Innovation and Networks Executive Agency"), kas ir Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra, un "RB Rail", kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas atbild par "Rail Baltica" projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Šonedēļ skolēni varēs sākt pieteikties darbam vasaras brīvlaikā

Šonedēļ, 2.maijā, plkst.10 skolēni varēs sākt pieteikties darbam vasaras brīvlaikā, informē Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA).

Ekonomika Palielinās dzērienu ražotāju dalības maksu depozīta sistēmā

No šā gada 1.jūnija plānots palielināt dzērienu ražotāju dalības maksu depozīta sistēmā par plastmasas iepakojumiem, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes publicētais lēmums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika Izmaiņas kadastrālajā vērtējumā var palīdzēt mājsaimniecībai ap 500 EUR (VIDEO)

Privātmājas reģistrācija tāpat kā iepriekš tiks pieteikta būvniecības informācijas sistēmā.

Ekonomika «Maxima Latvija» peļņa pērn sasniegusi 56,529 miljonus eiro

Mazumtirgotājs SIA "Maxima Latvija" pagājušajā gadā strādāja ar 1,073 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,1% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 84,9% - līdz 56,529 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Lasiet arī

Sabiedrība Piešķir nosaukumus jaunbūvējamām Rail Baltica dzelzceļa stacijām Latvijā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jaunbūvējamām dzelzceļa stacijām Latvijā ar satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) rīkojumu piešķirti nosaukumi, liecina par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika «‎Rīgas Centrālā stacija ir uzrakta, velotiltiņš ir uzbūvēts debesīs»‎ (+VIDEO)

"Rail Baltica" projekts netiks realizēts līdz 2030. gadam, pauž deputāts.

Sabiedrība VDD: turpmāka «Rail Baltica» izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama

Neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība, teikts Valsts drošības dienesta (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā.

Sabiedrība Ekspluatācijā nodota «Rail Baltica» pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām

Ekspluatācijā nodota dzelzceļa "Rail Baltica" pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.