• Laine,
  • Raimonds,
  • Vilnis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


80% cilvēku kafiju patērē ar pienu; 65% - kafijai līdzņemšanai pievieno sīrupu

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
13:39, 19.09.2020


Populārākā kafija kafejnīcās un bāros Latvijas iedzīvotājiem ir cappucino un caffe latte - novērots, ka Latvijā 80% cilvēku kafiju patērē ar pienu. Tendence sāk mainīties, piemēram, arvien biežāk cilvēki izvēlas alternatīvos pienus - mandeļu un rīsu, jo ir arī plašāka izvēle un iepazīst espresso pasauli.


Foto: LETA

Covid-19 laikā, kad darbam birojā ir ierobežojumi un cilvēki strādā no mājām, viņi sāk domāt, kā pietrūkst un kā dabūt to, kas bija darbā, un viena no šīm lietām ir kafija. Tiek meklēti risinājumi un vēršanās pie profesionāļiem pēc padoma. Vidējais patērētājs pieprasa kafijas samtaino rūgtumu - pasaulē to dēvē par itāļu grauzdējumu.

"Sabiedrība kļuvusi izglītotāka un nekautrējas nākt un teikt - es gribu mājās dzert labu kafiju. Internetveikalā nopirku aparātu, gatavoju kafiju un putoju pienu, bet nekas nesanāk, ko es daru nepareizi. Tad mēs parādām, palīdzam atrast labākos mājas risinājumus un apmācām. Agrāk populārākais jautājums bija, vai šī ir Arabica kafija, tagad cilvēki nāk tāpat kā elektrotehnikas veikalā un jautā pārdevējam, kā atrast viņam labāko - mēs jautājam, vai dzer ar pienu vai alternatīvo pienu, stipru vai vājāku, ir iespēja pagaršot, lai kafijas dzeršana ir baudas mirklis," atklāj Kārlis Lībeks, Gemoss kafijas studijas vadītājs.

Cilvēkiem arvien vairāk patīk, ka viņi paši var samalt sev svaigu kafiju, cenšas uzputot pienu un veidot zīmējumus. Klasika - zīmējumus mēs mācāmies visi un vēlamies, lai tie būtu arvien labāki. Jaunākā tendence kafijas pasaulē ir krāsas: biešu pulveris vai ogļu pulveris, no kā veidojas melnas latte kafijas. Kafijas pasauli ļoti viegli salīdzināt ar vīna pasauli, ja agrāk bija balts un sarkans vīns, salds vai sauss, tad cilvēki sāka meklēt ko jaunu - reģionus, šķirnes, iepazīt garšas. Tāpat ar kafiju -kafija no Itālijas patiesībā mēdz būt tikai grauzdēta Itālijā, tās oriģinālā izcelsme iepriekš patērētāju neinteresēja, savukārt tagad uz visām paciņām jau tiek norādīta informācija, kur augusi, kādā nogāzē, cik augstu.

"Šajā sezonā ļoti pieprasītas bija tieši aukstās kafijas, lai tādu pagatavotu, tiek izmantots arī sīrups. 65% no kafijas patērētājiem vecumā no 18-29 gadiem kafijai izvēlas pievienot kādu sīrupu, visbiežāk sīrupus pievieno Latgalē, bet vismazāk Vidzemes reģionā. Lielākoties sīrupus kafijai pievieno degvielas uzpildes stacijās un tad meklē veidus, kā kaut ko līdzīgu pagatavot mājās. Vasarā izvēlas vieglākus sīrupus, augļainākus - gurķu sīrupa aukstā latte sākumā šķiet diezgan nesaprotami, bet tieši jaunā paaudze eksperimentē un izvēlas arvien jaunas garšas. Ziemā gribas spēcīgākas garšas - riekstu, karameļu, sāļo karameļu, piparkūku sīrupa, šokolādes un ķiršu kūkas," zina stāstīt Jānis Viļumovs, Monin zīmola vadītājs Latvijā.

"Viena no tendencēm - ikdienā atgriezusies filtrēta kafija, vienu laiku tajā bija pauze, jo papīra garša un melns šķīdums asociējās ar kafijas dzērienu no bērnības, bet ikdiena mainījusies. Mūslaiku filtrētās kafijas vairs nav tas pats, tas ir ļoti smalks process, pat skaitot sekundes, lai iegūtu vislabāko rezultātu. Arvien biežāk cilvēki gatavi ieguldīt finanses, lai mājās pagatavotu augstas kvalitātes kafiju," norāda J. Viļumovs.

Izmantoti Norstat pētījuma dati, kur piedalījušies 1027 respondenti vecumā no 18 -74 gadiem, aptverot visus Latvijas reģionus.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Trīs lietas, ko vēlas darbinieki

Katrs piektais uzņēmums seko līdzi darbinieku vēlmēm, veicot ikgadējos darbinieku apmierinātības mērījumus. Pārliecinošs vairākums - 91% aptaujāto uzņēmumu - darbinieku labbūtības iniciatīvām atvēl līdz 10 000 EUR gadā, 7% uzņēmumu darbinieku labbūtībai atvēlētais gada budžets ir 10 001 - 30 000 EUR robežās, savukārt pavisam niecīga uzņēmumu daļa (0,29%) - velta vairāk nekā 100 000 EUR ik gadu.

Sabiedrība Rožukalnei atstājot amatu, SEPLP meklēs jaunu sabiedrisko mediju ombudu

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) rīkos konkursu jauna sabiedrisko mediju ombuda ievēlēšanai, jo līdzšinējā ombude Anda Rožukalne nolēmusi amatu atstāt, informē SEPLP pārstāvji.

Sabiedrība Miris kādreizējais finanšu ministrs Andris Vilks

Miris Latvijas Bankas padomes loceklis un kādreizējais finanšu ministrs Andris Vilks, pavēstīja Latvijas Bankā.

Sabiedrība Izstrādās atbalsta sistēmu Latvijas klimatneitralitātes mērķu sasniegšanai

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki kopā ar Rīgas Stradiņa universitāti (RSU), Latvijas Universitāti (LU) un Vidzemes augstskolu (ViA) veidos vienotu nacionālo lēmumu atbalsta instrumentu, kas politikas veidotājiem palīdzēs pieņemt datos balstītus lēmumus par efektīvākajām klimata politikām, aģentūru LETA informēja RTU.

Lasiet arī

Sabiedrība Kurzemē šovasar pulcēsies Eiropas arhitekti (+VIDEO)

Liepājas centrs iegūs arī starptautisku dimensiju.

Kultūra Rīgas Vāgnera teātra ēkā noslēdzies demontāžas posms

Rīgas Vāgnera teātra ēkā noslēdzies demontāžas posms, kā arī pabeigts ēkas tehniskais projekts, informē Rīgas Riharda Vāgnera biedrības (RRVB) pārstāvji.

Pasaule Izraidītajiem Latvijas diplomātiem Krievija jāpamet līdz 9.maija dienas beigām

Izraidītajiem Latvijas diplomātiem Krievija jāpamet līdz 9.maija dienas beigām, paziņoja Ārlietu ministrijas (ĀM) preses sekretāre Diāna Eglīte.

Sabiedrība Āboltiņa nekomentē iespējamo aicinājumu viltot Saeimas vēlēšanu rezultātus

Vēstnieces amats liedzot Solvitai Āboltiņa komentēt iekšpolitikas norises, tostarp iespējamo aicinājumu 12.Saeimas viltot Saeimas vēlēšanu rezultātus viņai par labu.