• Liāna,
  • Lilija
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Reklāmas nozarē ieņēmumi Covid-19 krīzes dēļ samazinājušies līdz pat 70%

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:49, 28.05.2020


Latvijas reklāmas un mediju aģentūru ieņēmumi Covid-19 krīzes dēļ ir samazinājušies līdz pat 70%, intervijā aģentūrai LETA atzina Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.


Foto: LETA

Viņa norādīja, ka reklāmas nozare ir diezgan plaša, tajā ietilpst reklāmas aģentūras, mediju aģentūras, mediji, kā arī daudzi citi uzņēmumi. Tostarp asociācijas biedriem, kas ir reklāmas aģentūras un mediju aģentūras, mediji, sabiedrisko attiecību aģentūras un mediju pētniecības uzņēmumi, faktiski visos segmentos ir vērojams ieņēmumu kritums.

Tostarp Liepiņa minēja, ka aģentūrām situācija ir atkarīga no tā, kāds ir to klientu portfelis. "Ir aģentūras, kas Covid-19 ietekmi izjuta jau krietni agrāk, vēl pirms Latvijā tika izsludināta ārkārtējā situācija. Tie bija globālie klienti, kuru bizness sabremzējās daudz agrāk nekā Latvijā. Šis samazinājums katrai aģentūrai atšķiras, bet kopumā samazinājumu jūt visi - ja martā to varbūt vēl neizjuta visi, tad aprīlī jau ir cita aina," viņa sacīja.

Asociācijas vadītāja lēsa, ka reklāmas un mediju nozares uzņēmumu ieņēmumi kopš Covid-19 pandēmijas sākuma ir samazinājušie no 30% līdz pat 70%.

"Maijā atsevišķi uzņēmumi jau prognozē samazinājumu, kas pārsniegs 70%. Citam tas varbūt būs 50%. Jebkurā gadījumā šie skaitļi parāda, ka kritums reklāmas un mediju nozarē ir ļoti liels. Ja skatāmies, kāda ir aģentūru rentabilitāte un peļņa, tad ilgākā laika posmā, ja situācija nemainās, tas būs smags trieciens," teica Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja.

Savukārt jautāta par valsts atbalstu nozares uzņēmumiem, Liepiņa atzina, ka vairums nozares uzņēmumu dīkstāves atbalstam nekvalificējas. "Ir uzņēmumi, kas ir pieteikušies dīkstāves pabalstam, to apliecina Valsts ieņēmumu dienesta dati, taču atbalsts būtu daudz efektīvāks, ja būtu iespējams saņemt daļējas dīkstāves pabalstu," teica asociācijas vadītāja.

Tostarp viņa skaidroja, ka reklāmas un mediju nozarē ir izteikta sezonalitāte - ražīgākie mēneši biznesam ierasti ir marts, aprīlis un maijs, bet nākamie ražīgie mēneši ir septembris, oktobris un novembris.

"Tādēļ ir ļoti grūti atbilst kritērijiem par apgrozījuma salīdzināšanas periodu. Ja šobrīd tiek salīdzināts pašreizējais augstās sezonas apgrozījums pret vidējo apgrozījumu mēnesī pagājušajā gadā, tad, protams, daļa aģentūru neatbilst kritērijiem un nevar pieteikties atbalstam," teica Liepiņa.

Jau vēstīts, ka atbilstoši Latvijas Reklāmas asociācijas datiem pagājušajā gadā mediju reklāmas tirgus Latvijā veidoja 81,971 miljonu eiro, kamēr 2018.gadā - 85,2 miljonus eiro.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Palielinās dzērienu ražotāju dalības maksu depozīta sistēmā

No šā gada 1.jūnija plānots palielināt dzērienu ražotāju dalības maksu depozīta sistēmā par plastmasas iepakojumiem, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes publicētais lēmums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika Izmaiņas kadastrālajā vērtējumā var palīdzēt mājsaimniecībai ap 500 EUR (VIDEO)

Privātmājas reģistrācija tāpat kā iepriekš tiks pieteikta būvniecības informācijas sistēmā.

Ekonomika «Maxima Latvija» peļņa pērn sasniegusi 56,529 miljonus eiro

Mazumtirgotājs SIA "Maxima Latvija" pagājušajā gadā strādāja ar 1,073 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,1% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 84,9% - līdz 56,529 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Ekonomika Nauda vecumdienam: Latvijā fiksēja pensiju iemaksu pieaugumu par 18% (+VIDEO)

Ikviens iedzīvotājs pats ir atbildīgs par savu uzkrājumu, pauž eksperts.

Lasiet arī

Pasaule Igaunija neplāno repatriēt valstī likumīgi dzīvojošus ukraiņu vīriešus

Igaunijas Iekšlietu ministrija neplāno repatriēt uz Ukrainu iesaucamā vecuma Ukrainas pilsoņus, kuri Igaunijā ieradušies likumīgi, paziņoja ministrijas pilsonības un migrācijas politikas nodaļas padomniece Anneli Viksa.

Sabiedrība Valmieras skolēni uzsāka nodarbības jaunajā sporta zālē (+VIDEO)

Vidusskolai - attīstības centram ir arī būtiska nozīme bērnu ar dzirdes traucējumiem izglītošanā.

Sabiedrība Atsevišķos valsts ceļu posmos no trešdienas palielinās maksimālo atļauto ātrumu

Latvijā atsevišķos valsts ceļu posmos no šī gada 1.maija palielinās maksimālo atļauto ātrumu, LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Pasaule Ukrainu pirmo reizi kopš lielā kara sākuma apmeklē britu karaļnama pārstāve

Vizītē Ukrainā ieradusies Edinburgas hercogiene Sofija, kļūstot par pirmo britu karaļnama pārstāvi, kas apmeklē Ukrainu kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma 2022.gada februārī.