• Didzis,
  • Gaidis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz darbinieku skaita samazināšanu sāka jau pērnā gada nogalē

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:50, 22.01.2020


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) savu funkciju un procesu izvērtēšanu sāka pagājušā gada otrajā pusē, tāpēc darbinieku skaita samazināšana tika sākta pakāpeniski 2019.gada nogalē, aģentūrai LETA norādīja LDz pārstāve Ella Pētermane.


Foto: LETA

Viņa skaidroja, ka iemesli darbinieku skaita samazināšanai ir vairāki. Viens no tiem - pārvadāto kravu apjoma kritums 2019.gadā un prognozes, kas neliecina, ka apjomi tuvākā nākotnē varētu būtiski pieaugt. Kravu apjoma kritums 2019.gadā salīdzinājumā ar 2018.gadu bija tuvu pie 16%.

Kā norāda uzņēmuma pārstāve, saistībā ar globālajiem ekonomikas un politikas procesiem pagājušajā gadā samazinājās fosilo izejvielu - akmeņogļu, naftas un naftas produktu - cenas starptautiskajos tirgos, kā ietekmē notika mazāks darījumu skaits un attiecīgi, tika pārvadāti mazāki apjomi šo kravu. Pašreizējās prognozes neliecinot, ka šiem izejmateriāliem cenas pārskatāmā nākotnē varētu ievērojamo pieaugt.

Pētermane norādīja, ka jāņem vērā arī klimatiskie apstākļi - Eiropā nav novērojama auksta ziema, tāpēc ir mazinājies pieprasījums pēc akmeņoglēm, kas ir viens no galvenajiem kurināmā veidiem.

LDz kopš pērnā gada rudens pārskata tehnoloģiskos procesus un izvērtē, kādas darbības ir veicamas, lai nodrošinātu uzņēmuma saimnieciskās darbības efektivitāti, stabilizētu uzņēmumu, kā arī nodrošinātu tā pamatfunkciju - dzelzceļa transporta infrastruktūras uzturēšanu atbilstoši noteiktajiem standartiem. Līdz ar uzņēmuma pamatdarbības izmaksu būtisku samazinājumu viens no lēmumiem ir arī darba tiesisko attiecību pārtraukšana ar aptuveni 1500 darbiniekiem līdz šī gada beigām.

Pētermane norādīja, ka funkciju un procesu izvērtēšana sākās pagājušā gada otrajā pusē. Tāpēc darbinieku skaita samazināšana tika sākta jau pakāpeniski gada nogalē.

Jautāta, kādās jomās strādājošo skaits tiks samazināts, Pētermane skaidroja, ka pirmajā posmā darba attiecības tiek pārtrauktas galvenokārt ar administrācijas darbiniekiem. Paralēli LDz turpinās funkciju un tehnoloģisko procesu izvērtēšana, kam sekos nākamie lēmumi par to, kuras LDz darbības jomas iespējams pārveidot, lai palielinātu to efektivitāti un samazinātu izmaksas.

Informācija par turpmākajiem posmiem tiks sniegta gan Nodarbinātības valsts aģentūrai, gan arī medijiem.

Jau vēstīts, ka "Latvijas dzelzceļš" šogad plāno atlaist maksimums 1500 darbinieku, kas veido apmēram 24% no kopējā kompānijas darbinieku skaita. Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos, sākot ar kompānijas administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju.

"Latvijas dzelzceļā" šogad 1.janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa "Latvijas dzelzceļa" koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēku.

Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) uzdevis Satiksmes ministrijā (SM) izveidot darba grupu, kurai būs jārisina sociālie jautājumi saistībā ar VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) restrukturizāciju un darbinieku skaita samazināšanu, aģentūru LETA informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece.

Darba grupā tiks piesaistīti speciālisti no SM, LDz valdes un padomes, kā arī Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības, Labklājības ministrijas, Nodarbinātības valsts aģentūras un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvji.

Darba grupas uzvedums būs sekot līdzi darbinieku skaita samazināšanai, izvērtējot šī procesa caurspīdīgumu un pamatotību. Īpaša uzmanība tiks pievērsta tam, kādās jomās nodarbinātos darbiniekus uzņēmumā šīs pārmaiņas skars un kādos termiņos, lai pēc iespējas sniegtu nepieciešamo atbalstu un mazinātu sociālo spriedzi.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika"


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Lufthansa Cargo veiks regulārus kravas lidojumus uz Rīgu

Vācijas aviokravu pārvadātājs "Lufthansa Cargo" ir sācis regulārus kravu lidojumus uz Rīgas lidostu, kas līdz ar to kļūst par pirmo Baltijas lidostu, ar ko "Lufthansa Cargo" veido regulāru tiešo kravu savienojumu.

Ekonomika Nosaukts Latvijā pieprasītākais amats

Pieprasītākais amats šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā bija interneta reklāmu vērtētājs, liecina darba portālu "CVMarket.lv" jaunākā statistika.

Ekonomika Baltijas valstīs degvielas cenu izmaiņām nav vienotas tendences

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās bija vērojamas atšķirīgas tendences degvielas cenām, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Ekonomika Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība pieaugusi par teju 10% (+VIDEO)

Eiropas Zaļais kurss un stingrāki vides noteikumi ietekmē nozari, liekot saimniekiem meklēt ilgtspējīgākus risinājumus.

Lasiet arī

Ekonomika Šosezon ASV ultra luksusa klases kruīza laineris Rīgā viesosies 5 reizes (VIDEO)

Šogad būs sagaidāms lielāks skaits vācu tūristu, tostarp ģimenes ar bērniem.

Ekonomika Kāpēc uzņēmēji nedrīkst Grobiņā būvēt biznesa centru (+VIDEO)

"Mēs ilgus gadus maksājam nomas maksu par zemes gabalu".

Pasaule Izraēlas armija no Rafahas evakuē 100 000 cilvēku

Izraēlas armija pirmdien paziņoja, ka tā evakuē aptuveni 100 000 cilvēku no Rafahas austrumu daļas pirms gaidāmā uzbrukuma Gazas joslas dienvidu pilsētai.

Ekonomika Celtniecība Latvijā varētu ilgt 7 gadus, sacīja uzņēmējs (+VIDEO)

Galvenās problēmas ir darbaspēka pieejamība, valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību lomas valsts attīstībā un administratīvais slogs.