Tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija 2020.gada pirmajā ceturksnī Latvijā samazinājusies par 13,2%, veidojot 3870 vienību, savukārt jauna vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 24,4% - līdz 489 spēkratiem.
Vienlaikus straujākais reģistrēto jauno vieglo automašīnu skaita samazinājums šogad bijis martā.
2020.gada martā salīdzinājumā ar 2019.gada martu reģistrēto jauno vieglo automašīnu skaits Latvijā samazinājies par 34,3% un veidoja 1212 spēkratus, tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija sarukusi par 34,1%, veidojot 1067 vienības, kamēr jauna vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 36,4% - līdz 145 spēkratiem.
Asociācijā norādīja, ka auto tirgus ir pirmais indikators par situāciju valsts ekonomikā, kā arī tā ir industrija, kas pēdējā atkopjas no recesijas.
Tāpat asociācijā minēja, ka jau šogad janvārī jaunu vieglo automašīnu reģistrācija uzrādīja ekonomikas sabremzēšanos, jo salīdzinājumā ar 2019.gada janvāri bija kritums par 6,4%, februārī dati cerīgi uzrādīja tirgus stabilizēšanos, taču marta dati uzrāda būtisku tirgus kritumu.
"Turpmākie divi mēneši būs kritiski nozarei, kas iezīmēs atlikušā gada ainu," atzina asociācijā, piebilstot, ja ārkārtas situācijas dēļ noteiktie ierobežojumi ieilgs, nozarei tas var radīt neatgriezeniskas sekas.
Asociācijā pauda, ka daudzi auto tirgotāji guva nozīmīgu pieredzi 2008.gada krīzē, tāpēc šobrīd uzņēmēji strauji pielāgojas darbībai jaunos apstākļos, piedāvājot klientiem bezkontakta servisa pakalpojumus ar automašīnas savākšanu un piegādi uz mājām pēc remonta, automašīnu tirdzniecību internetā, lietoto auto vērtēšanu ar videozvana starpniecību, rezerves daļu krājumu pielāgošanu un ieviešot izbraukuma servisa pakalpojumus pie klienta.
"Šobrīd ir vitāli svarīgi, lai situācija normalizētos viena līdz divu mēnešu laikā, kas ļautu biznesam atgriezties regulārā ikdienas darbā, pretēji tas rezultēsies darbaspēka atlaišanā un biznesa sašaurināšanā, kas savukārt ļaus tikai atgriezties pie normāliem tirgus rādītājiem 2022.gadā," pauda asociācijā.
Tāpat asociācijā norādīja, ka lielu neziņu rada tas, ka šobrīd ir apturētas auto ražošanas rūpnīcas. "Šī neplānotā dīkstāve nopietni ietekmēs automašīnu plānoto ražošanu un radīs iztrūkumu, kad tirgus atgriezīsies normālajās sliedēs," atzīmēja asociācijā.
Auto asociācijā prognozēja, ka Covid-19 būtiski ietekmēs auto nozari Latvijā - šogad tirgū kritums gaidāms par 52%, atsviežot nozari atpakaļ par desmit gadiem, proti, tirgus varētu būt apmēram 2011.gada līmenī.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri