• Laine,
  • Raimonds,
  • Vilnis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijā internets pieejams 93,1% mājsaimniecību

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 16:44, 06.11.2023


Mājsaimniecību īpatsvars, kurās ir pieejams internets, 2023.gadā sasniedza 93,1%, kas ir par 1,7 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš, pavēstīja Centrālajā statistikas pārvaldē (CSP), atsaucoties uz ikgadējās iedzīvotāju aptaujas par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) lietošanu mājsaimniecībās datiem.



Vienlaikus pirms 10 gadiem internets Latvijā bija pieejams 71,6% mājsaimniecību.

Apkopotie dati liecina, ka visplašāk internets ir pieejams Pierīgas un Rīgas reģionos - attiecīgi 95,2% un 94,3% mājsaimniecību, turpretī Latgales reģionā šis rādītājs ir 86,2%.

Latvijā internets ir pieejams 93,9% pilsētu mājsaimniecību, kas salīdzinājumā ar 2022.gadu ir pieaugums par 1,1 procentpunktu, un 90,3% lauku mājsaimniecību, kas ir kritums par 2,3 procentpunktiem. Tāpat internets biežāk ir pieejams mājsaimniecībās ar bērniem - 99,4%, kamēr mājsaimniecībās bez bērniem - 92,4%.

2023.gadā, salīdzinot ar 2022.gadu, par 1,4 procentpunktiem ir pieaudzis regulāro interneta lietotāju, proti, to, kuri internetu lieto vismaz reizi nedēļā, īpatsvars, sasniedzot 91,4%, bet 10 gados tas ir pieaudzis par 20,2 procentpunktiem.

Lielākais regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir starp cilvēkiem ar augstāko izglītību (97,8%), kamēr iedzīvotāju grupā ar vidējo izglītību - 88,7%, bet ar pamatizglītību - 83,4%.

Dati arī liecina, ka augstākais regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir Pierīgā - 93,9%, kamēr Kurzemē tie ir 93,1%, Rīgā - 93%, Zemgalē - 91%, Vidzemē - 89%, bet Latgalē - 83,3%. Pilsētās dzīvojošie internetu lieto biežāk (92,6%) nekā laukos dzīvojošie (87,9%).

Starp jauniešiem jeb iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 24 gadiem regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir 100%, starp iedzīvotājiem vecumā no 25 līdz 54 gadiem - 97,6%, bet vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem - 80,6%.

Statistikas pārvaldē norāda, ka iedzīvotāji internetu izmanto dažādām aktivitātēm. Populārākās no tām ir internetbankas un elektroniskā pasta lietošana, ko izmanto attiecīgi 83,6% un 81,5% iedzīvotāju, bet ziņas ziņapmaiņas lietotnēs sūta 79,2% iedzīvotāju. Sievietes biežāk nekā vīrieši internetā meklē ar veselību saistītu informāciju - attiecīgi 64,4% un 39,5%.

Atšķirības vērojamas arī dalījumā pēc izglītības līmeņa - cilvēki ar augstāko izglītību gan biežāk lasa ziņas, avīzes vai žurnālus tiešsaistē (83,6%), gan meklē ar veselību saistītu informāciju (69,7%), kā arī vairāk iesaistās tiešsaistes konsultācijās, parakstās vai balso par pilsoniskām vai politiskām iniciatīvām (22,8%), kamēr cilvēki ar pamatizglītību to dara daudz retāk, attiecīgi - 47,6%, 27%, 5,4%.

Atšķirības interneta lietošanā ir arī vecuma grupās. Jauniešu (16-24 gadi) populārākās aktivitātes internetā ir ziņu sūtīšana ziņapmaiņas lietotnēs (95%), sociālo tīklu lietošana (93,6%), savukārt senioru (65-74 gadi) - internetbankas lietošana (53,9%), ziņu portālu, avīžu vai žurnālu lasīšana tiešsaistē (53,4%).

2023.gada aptaujā iedzīvotājiem jautāts arī par mācību aktivitātēm internetā. Gandrīz ceturtā daļa iedzīvotāju jeb 24% izmanto mācību materiālus tiešsaistē, piemēram, mācību video, vebinārus, elektroniskās mācību grāmatas, bet 17,2% iedzīvotāju sazinās ar skolotājiem, pasniedzējiem vai skolēniem, studentiem tiešsaistē, izmantojot audio vai vizuālos rīkus, piemēram, "Zoom", "MS Teams". Tajā pašā laikā 12,8% iedzīvotāju apgūst kursus tiešsaistē.

Iespēju mācīties internetā visvairāk izmanto jaunieši (16-24 gadi) - 54,3% lieto mācību materiālus tiešsaistē, 51,1% sazinās ar skolotājiem, pasniedzējiem vai citiem skolēniem, studentiem tiešsaistē.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Aizkavējusies Preses nama kvartāla pirmās kārtas būvniecība

Līdz nākamajam gadam pagarināts "Preses nama kvartāla" pirmās kārtas būvdarbu pabeigšanas termiņš, šonedēļ raksta Lietuvas laikraksts "Verslo žinios".

Ekonomika Šogad Rīgas ostā plānoti 67 kruīza kuģu ienācieni

Šī gada kruīza sezonā Rīgas ostā patlaban pieteikti 67 kruīza kuģu ienācieni, kas ir par piecām vizītēm vairāk nekā pērn, informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.

Ekonomika Investējot 760 tūkstošus eiro renovācijā, «Mego» atklāj veikalu Carnikavā

Šodien, 25. aprīlī, pēc renovācijas darbu pabeigšanas, veikals “Mego” Carnikavā, Rīgas ielā 14, atkal vēris savas durvis pircējiem. Kopējās investīcijas veikala rekonstrukcijā un veikala apkārtnes labiekārtošanā sastādīja aptuveni 760 000 eiro.

Ekonomika Valainis: Latvijas ekonomikai pietrūkst investīciju 2-3 miljardu eiro apmērā

atvijas ekonomikai pietrūkst investīciju 2-3 miljardu eiro apmērā, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).

Lasiet arī

Sabiedrība Latvijā 35% iedzīvotāju bez interneta spētu izturēt ne ilgāk par trim stundām

Latvijā 35% iedzīvotāju atzinuši, ka darba dienas vakaros bez piekļuves internetam spētu izturēt ne ilgāk par trīs stundām, liecina informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojuma sniedzēja "Bite" veiktā aptauja.

Ekonomika X sāk iekasēt maksu no jauniem lietotājiem par pamatfunkcijām

Miljardierim Īlonam Maskam piederošā sociālās saziņas platforma "X", kas agrāk bija pazīstama kā "Twitter", izmēģinājuma režīmā Jaunzēlandē un Filipīnās sākusi iekasēt maksu no jauniem lietotājiem par tādām pamatfunkcijām kā ierakstu publiskošana.

Sabiedrība Latvijā 58% iedzīvotāju iepērkas internetā, jo tas ietaupa laiku

Vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas iedzīvotāju par galveno priekšrocību, iepērkoties internetā, uzskata ietaupīto laiku, secināts bankas "Citadele" tiešsaistes maksājumu risinājuma "Klix" veiktajā aptaujā.

Ekonomika ES ievieš jaunus noteikumus tehnoloģiju uzņēmumiem

Eiropas Savienībā (ES) piektdien stājies spēkā stājies Digitālo pakalpojumu akta (DSA) pirmais posms, kura nolūks ir panākt, lai pasaulē lielākie tehnoloģiju uzņēmumi apkarotu nelikumīgu saturu un garantētu lietotāju drošību internetā.