• Karmena,
  • Manfreds,
  • Milda
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Pērn Latvijas mazumtirdzniecībā ieviesti gandrīz 13 600 jaunu patēriņa produktu

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 15:25, 14.04.2021


Pērn Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13 600 jaunu patēriņa produktu, liecina tirgus pētījumu kompānijas "NielsenIQ" veiktais pētījums.


Foto: LETA

Kā stāstīja "NielsenIQ Baltics" rīkotājdirektore Ilona Leppa, nestandarta situācija - pandēmija - sākotnēji radījusi bažas, vai ražotāji būs gatavi riskēt un veltīt jebkādas pūles attīstībai, jaunu produktu ieviešanā un piedāvāšanā patērētājiem, taču, neskatoties uz izaicinājumiem, pērn Latvijas mazumtirdzniecības nozarē tika ieviesti gandrīz 13 600 jauni patēriņa produkti.

Saskaņā ar pētījuma datiem, pagājušā gadā patēriņa produktu apgrozījums Lietuvā un Latvijā pieauga par 3,7%, Igaunijā par 2,8%, savukārt iekšzemes kopprodukts saruka visās trīs Baltijas valstīs. "Liela daļa patērētāju šajā laikā bijuši uzmanīgi un finanšu līdzekļus veltījuši tikai pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem," skaidroja kompānijā.

Vienlaikus kompānijā norādīja, ka jaunu produktu izstrāde un ieviešana pandēmijas laikā saskārusies ar dažādiem izaicinājumiem, un, lai arī Latvijā jauno produktu skaits un to tirgus daļa samazinājās visās kategorijās, izņemot alkoholu, neskatoties uz to jaunu produktu skaits pieauga par 3%.

Tāpat "NielsenIQ" analizējis jauno produktu, kas pagājušajā gadā nonāca vietējā tirgū, pārdošanas datus un patērētāju atsauksmes. Rezultāti apliecinājuši, ka veiksmīgākais jaunais 2020.gada produkts Latvijā bija "APF Holdings" "Oluksne" kūtī dētas vistu olas, savukārt otrajā vietā ierindojās "Jaunpils" saldkrējuma sviests "Zelta", bet trešajā vietā "Food Union" plombīra saldējums "Pols" cepumā.

Vienlaikus pētījuma dati liecina, ka "Unilever’s" vaniļas saldējums "Baltija" kļuva par populārāko jauninājumu kaimiņvalstī Lietuvā, savukārt Igaunijā tas bija "A. Le Coq" nefiltrēts gaišais alus.

Kompānijā skaidroja, ka "NielsenIQ" kopš 2018.gada katru gadu novērtē jaunākos produktus 20 patēriņa produktu nozarēs, kas gada laikā parādās mazumtirdzniecībā. "NielsenIQ" gada veiksmīgākos jaunos produktus izvērtē divos posmos - pirmajā posmā jaunākie patērētāju iegādātie produkti tiek sarindoti pēc mēneša vidējiem pārdošanas datiem. Pēc tam tiek veikta patērētāju aptauja. Indekss, kas sastāv no objektīviem apgrozījuma datiem un lielveikalu klientu individuālajām atsauksmēm, nosaka katras grupas veiksmīgākos produktus un trīs jaunos produktus, kuri ir gada kopvērtējuma uzvarētāji.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika «Fitch» apstiprina Latvijas kredītreitingu «A-» līmenī

Starptautiskā reitingu aģentūra "Fitch Ratings" ("Fitch") apstiprinājusi Latvijas kredītreitingu esošajā "A-" līmenī, vienlaikus saglabājot stabilu nākotnes novērtējumu, teikts "Fitch" paziņojumā.

Ekonomika Rumbulā ražo betona balstus vēja turbīnām (+VIDEO)

"Šī rūpnīca simbolizē Latvijas iesaisti zaļās enerģijas pārveidē".

Ekonomika Swedbank novērojami tehniski traucējumi maksājumu apstiprināšanā

"Swedbank" piektdien epizodiski novērojami īstermiņa tehniski traucējumi maksājumu apstiprināšanā, izmantojot parakstīšanas kodu, un līgumu parakstīšanā, aģentūru LETA informēja "Swedbank" pārstāvis Jānis Krops.

Ekonomika Tuvākajā piecgadē elektroenerģijas patēriņš varētu pieaugt par vairāk nekā 40%

Laikā no 2025. līdz 2034.gadam "Sadales tīkls" elektrotīkla pārbūvē un atjaunošanā plāno ieguldīt vidēji 76 miljonus eiro gadā.

Lasiet arī

Ekonomika Zviedri pārdod «Rimi Baltic» dāņiem

Zviedrijas koncerns "ICA Gruppen" pārdod mazumtirgotāju "Rimi Baltic" Dānijas mazumtirdzniecības uzņēmumam "Salling Group", teikts koncerna publiskotajā paziņojumā.

Ekonomika Elektroierīču pārdošanas apjomi Latvijā pieauga gandrīz par ceturtdaļu (+VIDEO)

Būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos.

Ekonomika Ekonomiskā stagnācija valstī ir acīmredzama, visi ietaupa uz zīmoliem (+VIDEO)

"Mums Latvijā ir neliels turīgo iedzīvotāju slānis, kas ietekmē vidējās cenas".

Ekonomika Tirgotāji: pārtikas tēriņiem ir pastāvīga samazināšanās tendence (+VIDEO)

Latvijā ir mazaizsargātas patērētāju grupas, par kuriem rūpējas Labklājības ministrija un pašvaldības.