Anniņmuižas bulvārī Rīgā vēlas izbūvēt tuneli

Ekonomika
LETA 13:46, 04.02.2021 0

Rīgas pašvaldība vienojusies virzīt priekšlikumu "Rail Baltica" projektā, kas paredz izbūvēt tuneli Anniņmuižas bulvārī, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

 

Pašvaldības priekšlikums tiks izskatīts Satiksmes ministrijas vadītajā konsultatīvās padomes sēdē.

Kā norāda pašvaldība, diskusijās iedzīvotāji pauda bažas par Anniņmuižas bulvāra satiksmes pārvada vizuālo un autotransporta radīto trokšņu, izmešu un putekļu negatīvo ietekmi, kas var degradēt apkārtējo teritoriju.

Lai arī tuneļa izbūve ir dārgāka, ar sarežģītāku būvniecības procesu un lielākām uzturēšanas izmaksām, tomēr tuneļa būve samazina ietekmi uz apkārtējo teritoriju, tāpēc Rīgas pašvaldība ņēmusi vērā iedzīvotāju bažas un vēlas šajā šķērsojumā izbūvēt tuneli.

Tuneli plānots izbūvēt, ņemot vērā labāko starptautisko praksi, lai dzelzceļu būtu iespējams šķērsot droši, ērti un patīkami visiem satiksmes dalībniekiem.

Anniņmuižas bulvāra šķērsojumā plānotas divas braukšanas joslas autotransportam un divas - sabiedriskajam transportam. Plānotajā šķērsojumā nav paredzēts kravas autotransporta tranzīts.

Lai veicinātu sabiedriskā transporta nodrošināšanu starp Imantas un Zolitūdes apkaimēm, šķērsojumā tiek paredzēta iespēja nākotnē izbūvēt tramvaja līniju.

Gājējiem un velosipēdistiem tiks izbūvēts no autotransporta nodalīts atsevišķs savienojums.

Lai attīstītu publisko ārtelpu un uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti šajās apkaimēs, Rīgas pašvaldība labiekārtos Vec-Anniņmuižas teritoriju, kas atrodas netālu no plānotā Anniņmuižas bulvāra šķērsojuma.

Vienlaicīgi pašvaldībā tiks izskatīta iespēja izbūvēt Muižas ielu, nodrošinot gājēju šķērsošanas iespēju pāri dzelzceļam Muižas ielas galā.

Ņemot vērā Imantas un Zolitūdes apkaimju iedzīvotāju viedokļus, pašvaldība vērtēja iespēju "Rail Baltica" lokālplānojumā attīstīt alternatīvo šķērsojumu Zolitūdes ielā un secināja, ka šim risinājumam ir vairāki būtiski trūkumi salīdzinājumā ar iespējamo šķērsojumu Anniņmuižas bulvārī.

Alternatīvais šķērsojums Zolitūdes ielā būtiski skartu tās apkārtējo teritoriju, līdz ar to būtu nepieciešama papildu īpašumu atsavināšana un esošo dzīvojamo ēku nojaukšana. Tāpat šajā šķērsojumā nav iespējams izbūvēt tramvaja līniju, tādējādi samazinot iespējas attīstīt sabiedrisko transportu starp Imantas un Zolitūdes apkaimēm, kā arī šajā šķērsojumā nebūtu iespējams nodrošināt savienošanu ar augstākas kategorijas ielām.

Šādi ierobežojumi nav identificēti plānotajā Anniņmuižas bulvāra šķērsojumā.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Pārtikas rūpniecība veido līdz 20% no mūsu valsts eksporta (+VIDEO)

Šodien Jelgavā spriedīs par ražošanas efektivitāti.

Ekonomika Latvijā ir izstrādāta datorprogramma būvniecības procesam (+VIDEO)

Eksperimentālais rīks ļauj viegli ielādēt dažādu disciplīnu modeļus.

Ekonomika Eksperts: privātmājas būvniecība Latvijā vidēji izmaksā 200 000 eiro (+VIDEO)

Svarīgi ir ne tikai zemi iegādāties, bet arī pārliecināties par tās atļauto lietošanu.

Ekonomika Aprīlī pārdošanai pieejamo dzīvokļu skaits Rīgā audzis par 2%

Aprīlī iegādei Rīgā bija pieejami nepilni 4400 dzīvokļu, pārdošanas sludinājumu skaitam mēneša laikā palielinoties par 2%, informē nekustamo īpašumu kompānijas "Latio" pārstāvji.

Lasiet arī

Sabiedrība Piešķir nosaukumus jaunbūvējamām Rail Baltica dzelzceļa stacijām Latvijā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jaunbūvējamām dzelzceļa stacijām Latvijā ar satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) rīkojumu piešķirti nosaukumi, liecina par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika «‎Rīgas Centrālā stacija ir uzrakta, velotiltiņš ir uzbūvēts debesīs»‎ (+VIDEO)

"Rail Baltica" projekts netiks realizēts līdz 2030. gadam, pauž deputāts.

Sabiedrība VDD: turpmāka «Rail Baltica» izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama

Neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība, teikts Valsts drošības dienesta (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā.

Sabiedrība Ekspluatācijā nodota «Rail Baltica» pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām

Ekspluatācijā nodota dzelzceļa "Rail Baltica" pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.