Aizvadītajā gadā biežāk lietotā un novērtētā uzņēmuma vērtība darbinieku vidū Latvijā ir komandas darbs un sadarbība, savukārt inovāciju, izaugsmes un vieduma vērtības novērtētas viszemāk, liecina atzinības tehnoloģijas PEERO APP apkopotās klientu pieredzes Latvijā.
"Atzinības tehnoloģija PEERO APP, apkopojot savu klientu ‒ vairāk nekā divdesmit lielāko privātā un publiskā sektora uzņēmumu un organizāciju ‒ darbinieku ikdienā visbiežāk izmantotās un novērtētās vērtības 2020. gadā, iezīmē uzņēmumu vērtību TOP 2020 Latvijā:
Komandas darbs un sadarbība
Atbalsts un izpalīdzība
Cilvēks
Rezultāts
Cieņa, respekts, godīgums
Proaktivitāte, centība
Profesionālisms
Inovācijas, izaugsme
Aizvadītā gada vērtību izplatības popularitātes sadalījumā pārliecinoši pirmajā vietā (34,8%) ir komandas darbs un sadarbība. Zīmīgi, ka komandas sadarbības vērtības nozīme 2020. gadā ir pieaugusi, īpaši gada pēdējos mēnešos pandēmijas ietekmē. Komandas sadarbības iezīmes vērojamas arī atbalsts un izpalīdzība (12,1%) vērtībā. Šo vērtību pamatā ir vēlme veidot sadarbību, kas īpaši būtiski šajos attālinātā darba apstākļos ‒ apvienojot komandu un atbalstot vienam otru, veidojot vienotu komandas garu un rūpējoties par tās kopējo sniegumu.
Savukārt vērtība cilvēks (9,3%) un rezultāts (9,1%) akcentē cilvēka labbūtības nozīmi darba vietā. Latvijas un ārvalstu pētījumos ar labbūtības (vai labizjūtas, labjūtes, labjūtības) jēdzienu saista personību, darba vidi, motivāciju un iesaistīšanos, proti, cik labi cilvēks jūtas savā darbavietā. Tas viss veido cilvēka labbūtību darbā, kas savukārt vairo darba efektivitāti un produktivitāti darba rezultātu sasniegšanā. Cieņa, respekts, godīgums (8,1%) ir vērtības, kas lietotas, novērtējot kolēģa darba ētiku un atbildību un izceļot personīgās atbildības nozīmi šajā sarežģītajā laikā.
Zīmīgi, ka proaktivitāti, centību (7,9%) un profesionālismu (7,2%) uzņēmumu darbinieki nevērtē kā prioritāro vērtību, tāpat inovācijas, izaugsmes, vieduma (5,9%) vērtība ierindojas pēdējā vietā. Šīs ir ārkārtīgi nozīmīgas uzņēmuma vērtības, kas vistiešākā veidā saistītas ar biznesa attīstību un izaugsmi. Zemais vērtību lietojums darbinieku vidū liecina par ilgtermiņa skatījuma un vērstības uz nākotni mazināšanos vai zudumu, kas, iespējams, skaidrojams ar emocionālo pandēmijas laika noskaņu".