SM norāda, ka, meklējot risinājumu saistībā ar Altonavas satiksmes pārvada slēgšanu, kā viens no variantiem tika izskatīta pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves izbūve Ojāra Vācieša ielā. Tomēr, izvērtējot faktiskos apstākļus, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija secinājusi, ka konkrētajā vietā pārbrauktuve radītu kritiskus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem.
Inspekcija secināja, ka vienīgais drošais risinājums ir pārvada jeb divu līmeņu dzelzceļa šķērsojuma izveide, nevis pārbrauktuves ierīkošana Ojāra Vācieša ielā.
Vienlaikus inspekcija konstatēja, ka konkrētajā vietā dzelzceļa sliežu ceļi nav pārredzami, lai autovadītājs savlaicīgi varētu pamanīt vilcienu vai vilciena mašīnists varētu savlaicīgi redzēt pārbrauktuvi. Kopumā ministrijā atzīst, ka pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves varētu būt kā iespējams risinājums autosatiksmes nodrošināšanai pārvadu remonta laikā, piemēram, Brasas ielas pārvada remonta laikā, kur vietas reljefs nodrošina satiksmes dalībniekiem redzamību, gan vilcienu kustības intensitāte ir ievērojami mazāka. Savukārt Ojāra Vācieša ielas gadījumā, reljefa, redzamības un vilcienu kustības intensitātes dēļ, pārbrauktuves izbūve nav pieļaujama, jo tā kritiski apdraudētu visus satiksmes dalībniekus, uzsver SM.
Tāpēc, lai nepieļautu, ka nedroša tilta konstrukcija tiek aizvietota ar vēl nedrošāku dzelzceļa pārbrauktuvi, inspekcija secināja, ka konkrētajā vietā pagaidu pārbrauktuve radītu kritiskus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem.
SM valsts sekretārs Andulis Židkovs uzsver, ka jebkura infrastruktūra prasa gan uzturēšanu, gan savlaicīgu pilsētas satiksmes attīstības plānošanu, kas ir konkrētās pašvaldības atbildība. Viņš uzsver, ka nedrīkst pieņemt prettiesiskus lēmumus, kas apdraud iedzīvotāju drošību, vienlaikus uzsverot, ka ir jāmeklē risinājumi, bet alternatīvām primāri jābūt drošām un atbilstošām likumdošanas prasībām.
Patlaban Rīgā notiek ceļu remontdarbi, kas apgrūtina ikdienas pārvietošanos, vienlaikus lēmumus par satiksmes risinājumiem Rīgā, tostarp arī par risinājumiem Altonavas ielas pārvada remonta laikā, pieņem pašvaldība. Tādējādi konstruktīvam dialogam SM aicina pilsētas iedzīvotājus vērsties Rīgas pašvaldībā.
LETA jau ziņoja, ka ceturtdien plkst.12 Rīgas domes deputāts Valdis Gavars (NA/LRA) rīko iedzīvotāju piketu pie SM, prasot atvērt kādu no dzelzceļa pārbrauktuvēm, kamēr slēgts Altanovas tilts.
Gavars skaidro, ka slēgtā Altonavas ielas dzelzceļa pārvads dēļ vairākām Pārdaugavas apkaimēm būtiski ierobežotas pārvietošanās iespējas. Veidojoties lieli sastrēgumi, kuru dēļ kavējoties arī sabiedriskais transports.
Bieriņu un citu Pārdaugavas apkaimju iedzīvotāji aicinājuši Altonavas dzelzceļa pārvada remonta un pārbūves laikā atvērt kādu no trim dzelzceļa pārbrauktuvēm. Tomēr SM sasauktajā apspriedē nekādi lēmumi neesot pieņemti. Tāpēc pie atbildīgās ministrijas tikšot rīkots pikets.
Kā ziņots, pārvads auto satiksmei slēgts no pagājušā gada 7.decembra. Lēmums par satiksmes slēgšanu pieņemts pēc ekspertu sniegtajām rekomendācijām pārvada plaisu monitoringa tehniskajā atskaitē.
Rīgas pašvaldība pastāvīgi monitorē pārvada tehnisko stāvokli un veic tā ikdienas uzturēšanas darbus.
Atbilstoši izpētei, pārvada pārbūves provizoriskās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro.
Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku esot nokalpojis.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri