Salacgrīvā jaunajam tiltam pār Salacu ir izbūvēti visi balsti un līdz pusei uzbīdītas laiduma konstrukcijas sijas, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
LVC informē, ka vecais tilts pār Salacu ir nojaukts, un turpinās jaunā tilta izbūve. Plānots, ka līdz jūlija beigām sijas tiks pilnībā uzbīdītas un būvnieki sāks uzstādīt veidņus un stiegrojumu tilta brauktuves un gājēju ietvju izbūvei.
Jaunā Salacas tilta būvdarbu laikā satiksme Salacgrīvā tiek organizēta pa pagaidu tiltu. Maija sākumā pagaidu tilts uz nedēļu tika slēgts, lai veiktu brauktuves klāja pastiprināšanu, uzliekot jaunas metāla plātnes uz esošā klāja. Remontdarbi izmaksāja 165 000 eiro.
LVC norāda, ka pēc jaunu metāla plātņu izbūves pagaidu tilta klājs ir vienmērīgs, līdz ar to ir arī samazinājies troksnis, ko radīja automobiļi, kas pārvietojas pār tiltu.
Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā, no šā gada februāra beigām smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 tonnas, ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā. Tomēr LVC uzsver, ka autovadītāji joprojām bieži pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumus un ierobežojumus.
Atbilstoši LVC svēršanas iekārtai, kas atrodas uz Tallinas šosejas (A1) Vitrupē, aprīlī konstatēti 100 gadījumu, kad kravas transporta masa pārsniedza 52 tonnas, tostarp divas trešdaļas no konstatētājiem kravas auto pārvietojās virzienā no Rīgas uz Salacgrīvu, bet viena trešdaļa - Rīgas virzienā.
LVC atgādina, ka bez speciālās atļaujas un maršruta saskaņošanas pa autoceļiem Latvijā drīkst pārvietoties kravas transports, kas nav smagāks par 44 tonnām. Satiksmes uzraudzību, tostarp Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontroli veic Valsts policija (VP). LVC arī sniedz VP informāciju no svēršanas iekārtas.
Jau vēstīts, ka kopš 2024.gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu, kura nestspēja sākotnēji tika noteikta līdz 52 tonnām, taču kopš 2025.gada 28.februāra smagajam transportam virs 44 tonnām ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu. Pagaidu tiltu tika plānots izmantot satiksmei līdz 2025.gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Līdzšinējais tilts pār Salacu ir pilnībā nojaukts, un tā vietā tiek būvēts jauns četru laidumu tēraudbetona siju tilts ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošina "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veic pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir "Nordes būve" un "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.