• Ardis,
  • Ingrīda
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rosinās obligātu ķiveru lietošanu noteikt arī visiem velosipēdu lietotājiem

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 16:15, 28.07.2023


Satiksmes ministrija (SM) rosinās noteikt obligātu ķiveru lietošanu gan visiem elektroskrejriteņu, gan velosipēda lietotājiem, norādīja ministrijas pārstāve Baiba Gulbe.


Foto: LETA

SM pozīcija ir, ka visiem, arī pieaugušajiem, braucot ar skrejriteni, ir nepieciešama ķivere. Tāda prasība ir iekļauta Ceļu satiksmes noteikumos, kas tiek virzīti apstiprināšanai Ministru kabinetā.

Ministrijā uzsver, ka galvas traumas, vadot skrejriteni, gūst gan bērni, gan pieaugušie. Šāda prasība ir arī vairākās citās Eiropas valstīs, piemēram, Lielbritānijā.

Lai komersantiem būtu iespēja sagatavot noteikumiem atbilstošu pakalpojumu, ir paredzēts pārejas periods, normai stājoties spēkā no nākamā gada 1.janvāra.

Gulbe norādīja, ka, uzklausot mediķu sniegto informāciju par to, ka galvas traumas gūst arī velosipēdisti, SM virzīs priekšlikumu par obligātām ķiverēm visiem, gan elektroskrejriteņu, gan velosipēdu vadītājiem.

Savukārt Latvijas Mobilitātes asociācijas pārstāvji aģentūrai LETA norāda, ka šonedēļ notika SM rīkotā darba grupas sanāksme par ķiveru lietošanu elektrisko skrejriteņu vadītājiem, un asociācijas ieskatā obligāta ķiveru lietošana skrejriteņiem būtu nepieciešama un ieviešama vien vecuma grupā no 14 līdz 18 gadiem.

Asociācijā skaidro, ka, iztrūkstot datiem par Latviju, tikšanās laikā tika apskatīta ārvalstu, piemēram, Vācijas, Polijas un Norvēģijas velosipēdistu un elektrisko skrejriteņu vadītāju traumatisma statistika, kas parāda, ka skrejriteņu vadītāju vidū traumatisma īpatsvars ir lielāks nekā velosipēdistu vidū.

Asociācijas pārstāvji norāda, ka gandrīz nevienā no statistikā apskatītajām valstīm nav noteikumos ieviesta obligāta ķiveres valkāšana skrejriteņiem visās vecuma grupās. Asociācijā pauž, ka, visticamāk, šādas prasības neesamība apskatītajās valstīs saistīta ar padziļinātu datu analīzi.

Latvijas Mobilitātes asociācijas valdes priekšsēdētājs Raivis Ozoliņš pauž, ka savukārt Latvijā vienīgā oficiāli pieejamā statistika par traumatismu skrejriteņu un velo nozarē par Rīgu liecina, ka smago traumu gadījumu gan skaitliski, gan procentuāli ir mazāk tieši skrejriteņu nozarē.

Kā norāda Ozoliņš, šie dati norāda, ka lielāka riska grupa ir velosipēdu lietotāji, un šī kategorija būtu ietverama ķiveru nepieciešamības izvērtēšanā.

Kas attiecas uz ķiveres obligātu vai rekomendējošu regulējumu lietotājiem vecuma grupā no 18 gadiem, Latvijas Mobilitātes asociācija un mediķi ir vienojušies tikties un kopīgi izvērtēt jau paredzētos regulējumus, kas iestrādāti Ceļu satiksmes likuma grozījumos, skrejriteņu operatoru tehniskās iespējas veicināt drošību uz ceļiem un samērību, kā arī to, kādi papildu regulējumi dotu jūtamus uzlabojumus traumatisma ziņā un kādi būtu daudz lietderīgāki rekomendējošā statusā.

Jau ziņots, ka spēkā esošo tiesību normu pielāgošanai augstākām ceļu satiksmes drošības prasībām, Ceļu satiksmes noteikumos plānots precizēt prasības elektroskrejriteņu lietošanas kārtībai un sabiedriskā transporta joslas izmantošanai, kā arī pārskatīt ceļu satiksmes drošības prasības attiecībā uz velosipēdu, elektroskrejriteņu vadītājiem un gājējiem, paredz saskaņošanai Ministru kabinetā (MK) iesniegtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Attiecībā uz elektroskrejriteņiem Ceļu satiksmes noteikumos paredzēts no 2024.gada 1.janvāra noteikt, ka to vadītājam braukšanas laikā ir jābūt galvā uzvilktai aizsprādzētai aizsargķiverei.

Lai sasniegtu ceļu satiksmes drošības mērķus par drošu skrejriteņu dalību ceļu satiksmē, paredzēts noteikt, ka maksimālais ātrums, ar kādu elektroskrejriteņu vadītāji drīkst braukt, nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā. Tāpat noteikumu projekts papildināts ar tiesību normām, kas aizliedz elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem braukt pa pretējā virziena brauktuvi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Rīgas Vēlēšanu komisijas vadītājs: Kāds mēģina izgudrot jaunu divriteni

Pašlaik izskatās, ka kāds mēģina izgudrot jaunu divriteni, intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" pauda Rīgas pilsētas Vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs Māris Zviedris, lūgts komentēt līdzšinējās problēmas vēlēšanu procesā.

Sabiedrība Ekonomiste: Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas metodoloģija būtu pārskatāma

Rīgai noteikti ir jādod sava artava Pašvaldību izlīdzināšanas fondā, taču kritēriji, pēc kādiem notiek naudas pārdale starp pašvaldībām, gan būtu pārskatāmi, intervijā LETA sacīja ekonomiste un Latvijas Universitātes lektore Līga Leitāne, komentējot priekšvēlēšanu debatēs Rīgas politiķu paustos iebildumus pret iemaksām fondā.

Sabiedrība Plašākie ceļu būvdarbi patlaban Vidzemē un Latgalē

Visos valsts reģionos rit aktīva ceļu būvdarbu sezona, tomēr visvairāk būvobjektu ir Vidzemē un Latgalē, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Sabiedrība Anonimitātei pielikts punkts? Priekšapmaksas SIM kartes būs jāreģistrē

Mobilo sakaru operatori norāda uz atsevišķām problēmām, kas saistītas ar Iekšlietu ministrijas (IeM) rosinājumu sākt reģistrēt mobilo sakaru priekšapmaksas karšu lietotājus, aģentūrai LETA norādīja mobilo sakaru operatoru pārstāvji.

Lasiet arī

Ekonomika Banku analītiķi Latvijā prognozē gada inflāciju 3,7-3,8% apmērā

Latvijā gada inflācija šogad maijā varētu būt bijusi 3,7-3,8%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 3,9%, aģentūrai LETA prognozēja banku analītiķi.

Sports Semeņistaja Horvātijā zaudē «WTA 125» sērijas turnīra ceturtdaļfinālā

Latvijas tenisiste Darja Semeņistaja piektdien Horvātijā piedzīvoja zaudējumu Makarskas "WTA 125" sērijas turnīra ceturtdaļfinālā.

Interesanti fakti Visās Rīgas peldvietās laba ūdens kvalitāte

Visās astoņās Rīgas oficiālajās peldvietās ir laba ūdens kvalitāte, informēja Rīgas domē.

Ekonomika Viesītē durvis ver jauna alus darītava (+VIDEO)

"Šis nav stāsts par senām tradīcijām, bet gan par mūsdienīgu uzņēmējdarbību un pārliecību".