Valsts ceļu tīklā šogad būvdarbus plānots veikt 640 kilometros ceļu, visvairāk darbu notiks uz reģionālajiem autoceļiem, savukārt no tehnoloģijas viedokļa visplašāk tiks piemērota seguma atjaunošana. Plānots, ka šogad darbi noritēs uz 111 kilometriem valsts galveno autoceļu, 379 kilometriem valsts reģionālo un 149 kilometriem vietējo autoceļu.
LVC norāda, ka pareiza un ilgtspējīga autoceļu uzturēšana nozīmē savlaicīgu seguma atjaunošanu - 6 līdz 12 gadus pēc tās uzklāšanas atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Pēc šāda kalpošanas perioda ceļu virskārtā parādās nodiluma un noguruma pazīmes. Plaisas virskārtā ir mazas un tās var konstatēt tikai speciālisti.
Ja autoceļa seguma virskārtu nenomaina, mazās plaisas kļūst lielākas, caur tām ūdens piekļūst ceļa apakšējām kārtām, un ceļš tiek pamatīgi bojāts un nākamais remonts būs jau stipri dārgāks. Posmos, kuri ir uzbūvēti ar ES līdzfinansējumu, šāda periodiska atjaunošana ir obligāta līguma prasība no finansētāja puses. Paredzams, ka būvdarbu sezona valsts ceļu tīklā atsāksies aprīļa otrajā pusē, savukārt objektos, kur plānota seguma atjaunošana, darbus uzsāks maijā, informē LVC.
Valsts autoceļu pārbūve šogad plānota uz 132 kilometriem ceļu.
Atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos šogad plānots ieguldīt 7,9 miljoni eiro. Uzlabot satiksmes drošību iecerēts četros objektos Vidzemes, Zemgales un Rīgas reģionos. Tiks pārkārtoti un aprīkoti vairāki krustojumi un satiksmes mezgli.
Stalbē pārbūvēs Valmieras šosejas (A3) un autoceļa Cēsis–Līvi (P14) krustojumu, izveidojot arī speciālu vietu gājējiem un apgaismojumu. Daugavpils šosejas (A6), reģionāla autoceļa Pļaviņas (Gostiņi)–Madona–Gulbene (P37) un vietējā autoceļa Apšusala–Vilkukrogs (V772) satiksmes mezglu pārbūvēs par rotācijas apli, norāda LVC.
Pārbūvēt plānots arī autoceļu Garkalne–Alauksts (P3) un Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) krustojumu, savukārt Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīgas robežas līdz Garkalnei veiks virkni satiksmes drošības uzlabojumu. Piecos valsts ceļu posmos plānots uzsākt gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūvi.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri