Rīga, 11.aug., LETA. Valdība šodien lems par grozījumiem noteikumos, kas paredz nodrošināt pilnvērtīgus un salīdzināmus datus par ceļu satiksmes negadījumiem un tajos smagi ievainotajiem.
Patlaban spēkā esošā noteikumu ...
Rīga, 11.aug., LETA. Valdība šodien lems par grozījumiem noteikumos, kas paredz nodrošināt pilnvērtīgus un salīdzināmus datus par ceļu satiksmes negadījumiem un tajos smagi ievainotajiem.
Patlaban spēkā esošā noteikumu redakcija paredz, ka negadījumā ievainotās personas iedala smagi ievainotās personās. Tās ir personas, kuras ārstējušās stacionārā ilgāk par 24 stundām. Savukārt viegli ievainotās personas ir cilvēki, kuriem sniegta medicīniskā palīdzība.
Tādējādi, reģistrējot datus par negadījumos Latvijā ievainotajām personām, netiek ņemta vērā negadījumos gūto ievainojumu reālā smaguma pakāpe. Šie dati nav precīzi un salīdzināmi ar citu valstu datiem, kuri tiek uzkrāti, nosakot ievainojumu smaguma pakāpi atbilstoši starptautiski pieņemtajai Maksimāli saīsinātajai traumu klasifikācijai (MAIS).
Citās Eiropas Savienības valstīs personas, kuru gūtie ievainojumi klasificēti atbilstoši MAIS pirmajai un otrajai pakāpei, tiek uzskatītas par viegli ievainotām, bet personas, kuru gūtie ievainojumi klasificēti atbilstoši MAIS trešajai līdz sestajai pakāpei, tiek uzskatītas par smagi ievainotām.
Ņemot vērā minēto grozījumi paredz precizēt negadījumā smagi ievainotās personas un viegli ievainotās personas definīciju. Minētais nozīmē, ka smagi ievainots cilvēks ir persona, kurai vissmagākais negadījumā gūtais ievainojums atbilst MAIS trešajai vai augstākai pakāpei. Savukārt viegli ievainota persona ir persona, kurai vissmagākais negadījumā gūtais ievainojums atbilst MAIS pirmajai vai otrajai pakāpei.
Grozījumi paredz, ka Valsts policija ziņas par negadījumā cietušo personu ievainojumu smaguma pakāpi saskaņā ar MAIS aktualizēs atbilstoši ārstniecības iestāžu sniegtajiem datiem.
Grozījumi arī paredz, ka Ceļu policijas reģistrā netiek reģistrēti negadījumi, par kuriem negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītāji normatīvajos aktos ceļu satiksmes jomā noteiktajā kārtībā ir vienojušies par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem un par negadījumu aizpildījuši saskaņoto paziņojumu;
Tāpat grozījumi paredz noteikt, ka Valsts policija minētajā reģistrā ievadītās ziņas par negadījuma iemesliem aktualizē atbilstoši institūciju nolēmumiem lietās par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā;
Grozījumi arī paredz papildināt negadījumu veidu klasifikāciju ar jaunu veidu - "uzbraukums elekroskrejriteņa vadītājam" un tā skaidrojumu. Grozījumi paredz, ka tas ir negadījums, kurā transportlīdzeklis uzbrauc skrejriteņa vadītājam, vai arī skrejriteņa vadītājs pats uzbrauc citam kustībā esošam transportlīdzeklim.
Šāda norma nepieciešama, jo pēdējā laikā Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, populāri ir kļuvuši elektroskrejriteņi. Palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, pieauguši arī riski satiksmes drošībai.
Ņemot vērā, ka Saeimā vēl nav pieņemti saistītie grozījumi Pacientu tiesību likumā paredzēts, ka negadījumos cietušo personu ievainojumu smaguma pakāpes reģistrēšana saskaņā ar MAIS, stāsies spēkā 2021.gada augustā.
Ņemot vērā, ka Saeimā vēl nav pieņemti saistītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, paredzēts, ka izmaiņas negadījumu veidu klasifikācijā stāsies spēkā vienlaikus ar grozījumiem minētajā likumā, kas noteiks elektroskrejriteņa izmantošanu ceļu satiksmē.