Armaņeva skandalozi paziņo: "Madara Cosmetics" nozaguši viņas ideju (PAPILD.)

Kultūra
14:30, 29.09.2019 0

Latvijas Blogeru un Influenceru Asociācijas vadītāja, pazīstamā dzīvesstila blogere un stiliste Maija Armaņeva nākusi klajā ar skandalozu paziņojumu: populārais kosmētikas ražotājs “Madara” esot nozadzis ideju, ko piedāvājusi viņa.

 
Foto: Instagram

Armaņeva atklāj, ka savulaik sazinājusies ar zīmolu “Madara”, jo viņai bijušas idejas acu kosmētikai, un viņa cerējusi ar kompāniju sadarboties, lai šīs idejas realizētu. Kompānijas vadītājiem ideja esot iepatikusies, taču pēc brīža zīmols esot pārtraucis komunikāciju – neesot atbildējis uz epastiem un citādā veidā jebkādus viņas centienus sazināties esot ignorējis.

“Tas mirklis, kad epastā saņem “aizraujošus jaunumus” par produkta izstrādi, kura izveidei esi piedāvājis sadarboties ar zīmolu. Es piedāvāju izveidot šo unikālo produktu, taču viņi izvēlējās pēc mūsu tikšanās vienkārši pazust un piesavināties manu ideju. Tik vienkārši! Bravo,” Maija saka video, ko publicējusi savā Instagram kontā.

Iepriekš vēstīts, ka pagājušās nedēļas beigās “Madara” paziņoja, ka ir izstrādājuši jaunu dekoratīvās kosmētikas līniju “Madara Organic Makeup”, jaunās līnijas un produktu ražošanas izveidē ieguldot pusmiljons eiro.

Papildināts:

AS „Madara Cosmetics” noraida Maijas Armaņevas izplatītās nepatiesās ziņas

AS „Madara Cosmetics” ir kļuvis zināms, ka Maija Armaņeva vietnē „Instagram”ievietojusi attēlu ar uzņēmuma preču zīmi un pēc tam arī video uzrunu kontekstā ariepriekš publicēto attēlu, no kuriem izriet pārmetums, ka AS „Madara Cosmetics” irizmantojusi kādu viņas ideju zīmola MÁDARA jaunā The Concealer izgaismojošākorektora izstrādē. Maijas Armaņevas sekotāji vietnē „Instagram” lielākoties norāda,ka uzņēmums ir rīkojies nepareizi.AS „Madara Cosmetics” ir pārsteigta par Maijas Armaņevas rīcību.Uzņēmuma politika vienmēr bijusi ļoti pretimnākoša visiem, kuriem ir jaunas idejaskosmētikas līdzekļu izstrādē. Uzņēmums ir sadarbojies ar daudzām personām Latvijāun ārvalstīs, kuras ir vērsušās pie uzņēmuma ar jaunām idejām, un ir palīdzējis daļuno tām attīstīt kontraktražošanas pakalpojumu ietvaros.Tā nekad nav bijusi uzņēmuma politika slepeni izmantot kādas personas intelektuālopienesumu, jo šāda rīcība uzņēmuma ieskatā ir neētiska. Katra uzņēmuma veiksmeir atkarīga no cilvēkiem, kas to rada. Uzņēmums vienmēr nopietni uztver un apzinakatras personas intelektuālo ieguldījumu uzņēmuma attīstībā un atbilstoši to novērtē,kaut arī neviens likums neparedz, ka idejas pašas par sevi būtu tiesiskiaizsargājamas un par tām būtu maksājama kāda atlīdzība.Maija Armaņeva vietnē „Instagram” ir izplatījusi apzināti nepatiesas ziņas paruzņēmumu.2018. gada 12. novembrī Maija Armaņeva pati sazinājās ar uzņēmumu pēc savasinciatīvas, norādot, ka viņai esot „sadarbības vīzija”, viņa vēlas to prezentēt klātienē,un projekts esot „unikāls”, bet neko konkrēti viņa savā e-pasta vēstulē neatklāja.Abas puses tikās tikai vienu reizi klātienē, lai iepazītos, un Maija Armaņeva izstāstījapar ieceri radīt tonējošu acu krēmu. Viņa esot izdomājusi, kādam ir jābūt līdzekļaefektam, tomēr nespēja pamatot, kā to var panākt.Maija Armaņeva video uzrunā saviem sekotājiem vietnē „Instagram” norāda, ka viņair „izdomājusi, kādam ir jābūt efektam, lai panāktu perfektu rezultātu” viņasiedomātajam produktam. Viņa atzīst, ka uzņēmums uz tikšanās brīdi bija „izdomājisparasto konsīleru” ar „līdzīgu efektu”. Vienlaicīgi Maija Armaņeva norāda, ka viņasideja bija: „[..] savienot kopā nesavienojamo, kas ir diezgan sarežģīti, jo man bijapadomā savi triki un knifiņi, kā var meitenes panākt skaistas, mirdzošas acis,nelietojot kamuflāžas līdzekļus”.Vairāk nekāda informācija video uzrunā netiek izpausta, lai konkretizētu, kas tieši,pēc Maijas Armaņevas domām, no viņas „trikiem” un „knifiņiem” ir ticis izmantotsuzņēmuma jaunā korektora formulā.Uzņēmuma darbiniecēm pat bija grūti atsaukt atmiņā 2018. gada novembrī vienasīsas tikšanās laikā pārrunāto, jo Maijai Armaņevai tikšanās laikā nebija nekādukonkrētu priekšlikumu, kā panākt tādu efektu, kādu viņa bija iedomājusies,„savienojot kopā nesavienojamo”. Maijas Armaņevas tikšanās laikā paustaispriekšlikums par kosmētikas līdzekļa „izdomāto efektu” bija pārāk vispārīgs unnekonkrēts, un tika nolemts turpmāk šim projektam laiku neveltīt, jo uzņēmumam bijaciti aktuālāki projekti. 2Pirms tikšanās dienas ar Maiju Armaņevu uzņēmums bija sācis darbu pie jaunāsdekoratīvās kosmētikas līnijas izstrādes, kurā ietilpst arī jaunais korektors. MaijaArmaņeva tikšanās laikā par to tika informēta.Savā video uzrunā Maija Armaņeva atzīst, ka uzņēmums jau bija „izdomājis parastokonsīleru” ar „līdzīgu efektu”. Faktu, ka uzņēmums patstāvīgi izstrādāja savu jaunokorektoru, var apliecināt arī šī līdzekļa izveidē un testēšanā iesaistītās personas, taiskaitā projektam piesaistītās grima mākslinieces. Kosmētisko līdzekļu tirgū jaukrietnu laiku pirms tikšanās dienas ir pieejami pēc iedarbības līdzīgi produkti, tostarpdaudzu ārvalstu kosmētikas ražotāju produktu klāstā, un korektoru var uzskatīt parvispārēju kosmētikas līdzekļu standartu.No Maijas Armaņevas komentāriem pie video uzrunas vietnē „Instagram” izriet, katās publiskošanas dienā Maija Armaņeva uzņēmuma jauno korektoru nebija patizmēģinājusi. To apliecina Maijas Armaņevas sarakste ar kādu viņas sekotāju:„beateluseSkumīgi. Ļoti. Bet!!! Tas nozīmē, ka šis produkts ir labs un viņiem ir patiešāmizdevies savienot nesavienojamo? :)maija_armaneva@beateluse Šo es pagaidām nokomentēt nevaru, bet noteikti izmēģināšu un tadpadalīšos.”No minētā var secināt, ka Maija Armaņeva ir izplatījusi informāciju, ka AS „MadaraCosmetics” ir izmantojusi viņas ideju jaunā korektora izstrādē, kaut arī pati MaijaArmaņeva šo produktu nav ne izpētījusi, ne lietojusi pirms attēla ar uzņēmuma prečuzīmi un video uzrunas sagatavošanas un publiskošanas vietnē „Instagram”.Maija Armaņeva ir izdarījusi secinājumu par to, ka kāda pēc satura nenosakāmaviņas ideja ir izmantota uzņēmuma jaunā korektora formulā, vadoties tikai no ierakstapar jauno produktu AS „Madara Cosmetics” interneta mājas lapā.Jāatzīmē, ka katram jaunam kosmētikas līdzeklim tiek veidots jauns ķīmiskaissastāvs, jo ar „izdomātu efektu” nepietiek, lai panāktu kāda kosmētiskā līdzekļaiedarbību.Kosmētiskā līdzekļa izstrāde ir finansiāli dārgs, pastāvīgs un ilgstošs process, kasvar aizņemt pat vairākus gadus, un kura ietvaros nepārtraukti tiek saskaņotasiesaistīto personu darbības, apkopoti viedokļi, tiek pētītas sastāvdaļas, to īpašības,ietekme, noturīgums, meklētas un piemērotas ražošanas tehnoloģijas konkrētamproduktam, kā arī tiek veiktas daudzas citas darbības.No vienas īsas tikšanās reizes ar personu, kurai ir kāda ideja par kosmētiska līdzekļa„izdomātu efektu”, nav iespējams radīt un sākt ražot kosmētisko līdzekli.Nepatiess ir Maijas Armaņevas video uzrunā norādītais, ka: „Pēc tam, kadpaspiedām rokas, viss, super, sadarbojamies, man, mums patīk, Maija, Tava ideja,viss ir baigi forši, un es domāju, ka mēs to varēsim realizēt”.Vienīgās iepazīšanās tikšanās laikā nenotika vienošanās ne par kādu darbuveikšanu, ne tālāko rīcības plānu, ne sadarbības formu, tādēļ nav patiess MaijasArmaņevas apgalvojums, ka tika paspiestas rokas, apstiprināta sadarbība un, kauzņēmums kaut ko varēs realizēt. Turklāt, kā jau minēts iepriekš, uzņēmumam īsāstikšanās laikā arī netika sniegta nekāda būtiska informācija par to, kā panākt Maijas 3Armaņevas tonējošā acu krēma „izdomāto efektu”, un uzņēmums nepiedāvājanekāda veida sadarbību.Tāpat norāde uz to, ka starp pusēm visu laiku pastāvējusi komunikācija, neatbilstpatiesībai, jo komunikācija bija aptverta tikai ar dažiem e-pastiem un vienīgāstikšanās laikā pārrunāto. Nekādas ilgstošas komunikācijas starp pusēm nav bijis.Šī ir laba mācība uzņēmumam turpmāk pārskatīt savu politiku attiecībā uz veidu, kātiek vestas sarunas ar personām, kuras vēlās iepazīstināt uzņēmumu ar jaunāmidejām, lai nepieļautu šādu situāciju atkārtošanos.Pirms publiskajiem paziņojumiem Maija Armaņeva arī nav informējusi uzņēmumu, kaviņai būtu kādas pretenzijas pret uzņēmumu saistībā ar jauno korektoru. No tā varsecināt, ka Maija Armaņeva nav vēlējusies godprātīgi risināt viņas izstāstīto situāciju,bet gan tikai vairot savu publisko atpazīstamību.Cilvēciski ir saprotama Maijas Armaņevas kā „influenceres” vēlēšanās kļūtatpazīstamākai uz AS „Madara Cosmetics” vairāk nekā 10 gadus ilgās labāsreputācijas rēķina, tomēr Maijas Armaņevas izvēlētie līdzekļi un metodes šādaspopulāritātes sasniegšanai uzņēmumam nav pieņemamas.Saskaņā ar publiski pieejamo informāciju Maija Armaņeva ir „Latvijas Influenceru unBlogeru Asociācijas” dibinātāja un biedre, kurai ir saistošs šīs asociācijas Ētikaskodekss.Minētā kodeksa 1.2.punkts paredz, ka, izpaužot savu vārda brīvību, satura autorsneaizskar citas personas godu un cieņu, kā arī ievēro naida kurināšanas aizliegumu.Proti, nedrīkst aizskart uzņēmuma reputāciju, kā arī noskaņot personas pretuzņēmumu bez jebkāda pamata. Kodeksa 2.1.punkts un 2.2.punkts paredz, kasatura autora uzdevums ir sniegt sabiedrībai patiesu un pārbaudītu informāciju, kāarī faktu izklāstam satura autora veidotajā saturā jābūt objektīvam, skaidram, bezfalsifikācijas vai maldināšanas. Kodeksa 2.3.punkts nosaka, ka satura autors iratbildīgs par to, lai paustā informācija iepriekš ir pārbaudīta un atbilst patiesībai.Savukārt, ja gadījumā satura autora sniegtā informācija izrādās nepatiesa, viņam irpienākums, par to informēt un labot informāciju uz patiesu.Maija Armaņeva ir pārkāpusi visas norādītās asociācijas Ētikas kodeksa normas,izplatot apzināti nepatiesas ziņas, ka AS „Madara Cosmetics” ir piesavinājusies kādupēc satura nenosakāmu Maijas Armaņevas ideju.Maijas Armaņevas izplatītās apzināti nepatiesās ziņas ir negatīvi ietekmējušasuzņēmuma reputāciju.Uzņēmums sagaida, ka Maija Armaņeva ievēros „Latvijas Influenceru un BlogeruAsociācijas” Ētikas kodeksa normas un tuvākajā laikā godprātīgi publiski atvainosiesAS „Madara Cosmetics”, kā arī atsauks izplatītās apzināti nepatiesās ziņas.

Kristiāna Antonišķe

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Kultūra Muzeju naktī runās par latviešu kino leģendu Adu Neretnieci (+VIDEO)

"Kinorežisors - tā ir nolādēti grūta profesija, īpaši sievietei".

Kultūra Francijā sāksies Kannu festivāls, kurā demonstrēs Latvijas filmu «Straume»

Francijā šodien sāksies Kannu kinofestivāls, kur konkursam "Īpašais skatiens"atlasīta arī Latvijas režisora Ginta Zilbaloža pilnmetrāžas animācijas filma "Straume" jeb "Flow", aģentūru LETA informēja Nacionālā kino centra (NKC) pārstāve Margarita Rimkus.

Kultūra Azerbaidžānas paklāji rotā Liepājas muzeju (+VIDEO)

Aušanai tiek izmantots tikai roku darbs.

Kultūra Dons: «Esmu gandarīts ar paveikto»

Latvijas delegācija dziedātāja Dona veikumu Eirovīzijas konkursā vērtē pozitīvi, uzsverot, ka uz šo konkursu var atskatīties ar lepnuma sajūtu, jo pēc ilgiem laikiem Latvija pelnīti atgriezusies konkursa finālā, sacīja Latvijas delegācijas vadītājs Guntars Gulbiņš.

Lasiet arī

Veselība Aptauja: Ceturtā daļa iedzīvotāju preventīvi nerūpējas par savu veselību

Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs par savu veselību ikdienā drīzāk nerūpējas vai nerūpējas vispār, savukārt vairāk nekā puse jeb 56% tai pievērš zināmu uzmanību, tomēr dara to neregulāri, liecina jaunākā Veselības indeksa pētījuma dati.

Veselība Neļauj sāpēm apturēt vasaras baudīšanu

Aiz logiem beidzot iestājusies vasara, kas tā vien mudina spert kāju svaigā gaisā un skriet dažādos piedzīvojumos. Tādos brīžos nedrīkst pieļaut, ka sāpes kājās to liedz. Diemžēl vēnu varikoze var radīt nepatīkamas sāpes, neļaujot pilnvērtīgi atdoties siltajam laikam un doties piedzīvojumos.

Interesanti fakti Valdība lems par 87 personu uzņemšanu Latvijas pilsonībā

Valdība nākamnedēļ lems par 87 personu, tostarp viena nepilngadīga bērna, uzņemšanu Latvijas pilsonībā.

Pasaule Zelenskis: Krievijas ofensīva Harkivas apgabalā var būt tikai pirmais vilnis

Krievijas ofensīva Harkivas apgabalā šomēnes var būt tikai tās uzbrukumu "pirmais vilnis" un Krievijas armijai varētu būt mērķis ieņemt Harkivu, piektdien intervijā ziņu aģentūrai AFP brīdināja Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.