• Egīls,
  • Nauris
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijas veikalos turpina augt cenas

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 13:05, 10.02.2025


Latvijā patēriņa cenas šogad janvārī salīdzinājumā ar decembri pieauga par 0,6%.


Foto: pixabay

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 0,6%.

Noslēdzoties akcijām, būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa kāpumu mēneša laikā bija žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (+2,7%). Tāpat, noslēdzoties akcijām, cenas pieauga piena produktiem (+3,1%), svaigām vai atdzesētām zivīm (+12,5%), sieram un biezpienam (+1,5%), svaigiem dārzeņiem (+1,6%), mājputnu gaļai (+1,3%), pienam (+1,4%), šokolādei (+1,9%), konditorejas izstrādājumiem (+0,8%), kā arī augu eļļai (+3,6%). Savukārt akciju ietekmē lētāka bija maize (-2,6%), makaronu izstrādājumi (-3,3%) un gaļas izstrādājumi (-1,4%).

Apģērba un apavu grupā cenas mēneša laikā samazinājās par 4,9%. Ziemas sezonas preču atlaižu un izpārdošanu ietekmē vidējais cenu līmenis apģērbiem kritās par 4,5%, bet apaviem - par 7,4%.

Ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem vidējais cenu līmenis mēneša laikā palielinājās par 3,3%. Būtiskākais cenu kāpums šajā grupā bija elektroenerģijai (+12,1%). Dārgāki bija mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumi (+2,8%), dabasgāze (+2,6%), mājokļa uzturēšanas un remonta pakalpojumi (+3,4%), atkritumu savākšana (+3,4%). Savukārt lētāks bija cietais kurināmais (-1,3%).

Veselības aprūpes grupā cenas mēneša laikā pieauga par 0,8%. Sadārdzinājās zobārstniecības pakalpojumi, ārstu speciālistu pakalpojumi. Vidējais cenu līmenis farmaceitiskajiem produktiem pieauga par 0,3%.

Ar transportu saistītās preces un pakalpojumi mēneša laikā kļuva lētāki par 0,4%, ko galvenokārt noteica cenu kritums pasažieru aviopārvadājumiem. Cenas samazinājās pasažieru pārvadājumiem pa autoceļiem, kā arī lietotām automašīnām. Savukārt degvielas cenas pieauga par 3,4%, sadārdzinoties dīzeļdegvielai par 3,6%, benzīnam - par 1,7% un auto gāzei - par 11,8%.

Dažādu preču un pakalpojumu grupā cenas mēneša laikā pieauga par 1,4%. Lielākā ietekme uz cenu kāpumu grupā bija personas identifikācijas dokumentu izsniegšanas maksas pieaugumam. Galvenokārt noslēdzoties akcijām, dārgākas bija personīgās higiēnas preces un skaistumkopšanas līdzekļi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Pērn uzņēmumu nodokļu iemaksas valsts kopbudžetā augušas par 6,9%

Pagājušajā gadā uzņēmumu nodokļu iemaksas valsts kopbudžetā sasniegušas 11,33 miljardus eiro, kas ir par 6,9% vairāk nekā 2023.gadā, liecina "Lursoft" apkopotie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati.

Ekonomika Elektrisko mašīnu tirgus Latvijā turpina paplašināties (+VIDEO)

Īpaši strauji audzis jauno ārēji lādējamo hibrīdauto segments.

Ekonomika ASV tarifs importam no Ķīnas sasniedz 145%

ASV prezidenta Donalda Trampa noteiktais tarifs importam no Ķīnas sasniedzis 145%, ceturtdien apstiprināja Baltais nams.

Ekonomika Kurzemē notiek meža karjeru rekultivācija (+VIDEO)

Kopumā LVM pārvalda vairāk nekā 100 minerālo materiālu ieguves vietu Latvijā.

Lasiet arī

Ekonomika Latvijā gada vidējā inflācija pērn bija 1,3%

Latvijā gada vidējā inflācija pagājušajā gadā bija 1,3%, informēja Centrālajā statistikas pārvaldē.

Ekonomika Latvijā 31% iedzīvotāju izdevumi par pārtiku ir būtiski pieauguši

Baltijas valstu iedzīvotāji patlaban izjūt būtisku pārtikas sadārdzināšanos - 31% Latvijā, 33% Igaunijā un 26% Lietuvā atklāj, ka cenu kāpuma dēļ var atļauties mazāk pārtikas pirkumu nekā līdz šim, informē bankas "Citadele" pārstāvji, atsaucoties uz veikto aptauju.

Ekonomika Ražotāju cenu līmenis Latvijas rūpniecībā palielinājās par 0,5% (+VIDEO)

Paaugstinoša ietekme bija pārtikas ražošanā, atkritumu savākšanā, kokrūpniecībā.

Sabiedrība Tirgotāji neapmierināti ar Ekonomikas ministrijas piedāvāto cenu reformu

RIMI Latvija vadītājs reaģējis uz piedāvājumu iejaukties mazumtirgotāju savstarpējās attiecībās ar piegādātājiem.