• Asja,
  • Asnate,
  • Dāgs,
  • Dārgs
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rail Baltica projektēšanā sadārdzinājums šobrīd veido 18 miljonus eiro

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:33, 28.09.2023


Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projektēšanā sadārdzinājums šobrīd veido apmēram 18 miljonus eiro, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).



"Šobrīd mums ir par apmēram 18 miljoniem eiro augstāks rēķins par projektēšanas pakalpojumiem," sacīja ministrs, piebilstot, ka projektēšanas procesā šobrīd faktiski ir zināma dīkstāve.

Tāpat viņš norādīja, ka ir nedaudz izbrīnīts, ka šo jautājumu ir saņēmis mantojumā, ņemot vērā, ka jau kopš vasaras ir zināms par šo sadārdzinājumu.

Vienlaikus Briškens atzīmēja, ka attiecīgais sadārdzinājums ir objektīvs, jo salīdzinājumā ar sākotnējiem skiču projektiem pašreizējais projekts ir daudzkārt sarežģītāks, jo ir veiktas nepieciešamās ģeotehniskās izpētes.

Tajā pašā laikā ministrs projekta kopējo sadārdzinājumu neminēja, norādot, ka nevēlas spekulēt ar kādiem konkrētiem cipariem.

"Protams, ka kopējās kapitālieguldījumu prasības ir augušas, kas izriet arī no tā, ka pirmatnējās aplēses bija pazeminātas, - tās neatspoguļoja jau pat tajā brīdī adekvāto investīciju nepieciešamību. Šobrīd dažādu faktoru ietekmē izmaksas ir pieaugušas, bet protams, ka tās ir jāsalāgo gan ar Eiropas Savienības (ES), gan Latvijas un arī pārējo Baltijas valstu spēju šo projektu finansēt," sacīja Briškens.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Latvijas uzņēmumi ražošanas digitalizācijai saņēma 31 miljonu eiro (+VIDEO)

Ievērojami uzlabota darba drošība, aizstājot un samazinot manuālo darbu.

Ekonomika Latvieši retāk sapņo par dzīvi ar pasīviem ienākumiem nekā kaimiņi (+VIDEO)

Vēl ir variants ieguldīt aktīvos, kuri regulāri izmaksā dividendes vai obligāciju gadījumā - kuponus.

Ekonomika Darba devējam būs jāinformē VID par darba algas izmaksu skaidrā naudā

Lai mazinātu ēnu ekonomiku, Labklājības ministrija (LM) rosina noteikt, ka darba devējam ir jāinformē Valsts ieņēmumu dienests (VID) par faktu, ka darba alga tiek izmaksāta skaidrā naudā, liecina ministrijas sagatavotais noteikumu projekts.

Ekonomika Apkures sezonā «‎Rīgas Siltums» iedzīvotājiem ietaupīs 40 milj. eiro (+VIDEO)

Pateicoties atklātam un brīvam tirgum, tarifs tiek atbilstoši mainīts.

Lasiet arī

Sabiedrība Galvenā prioritāte - panākt vienošanos par pirmās kārtas izbūves plānu

Šobrīd 278,6 km no 870 km garās Rail Baltica pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā.

Sabiedrība Lēmums “Rail Baltica” projektā iekļaut “Rīgas cilpu” pieņemts bezatbildīgi

Nepārdomāti lēmumi valsti padara par ķīlnieku, kā arī rada riskus valsts finansiālajai stabilitātei un saistībām.

Sabiedrība "Rail Baltica ir civils projekts, taču tam ir būtiska militāra ietekme"

Vācijas starptautiskā raidorganizācija Deutsche Welle, apmeklējot būvlaukumus un tiekoties ar Rail Baltica projektā iesaistītajiem, inženieriem un politiķiem, nesen veikusi reportāžu par Rail Baltica, ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kuras būvniecība šobrīd notiek visās trīs Baltijas valstīs.

Sabiedrība «RB Rail» atklāj «Rail Baltica» nozīmi militārajai mobilitātei Baltijas reģionā

Dzelzceļa infrastruktūras projekts "Rail Baltica" ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, un šis savienojums ir svarīgs Baltijas valstu militārās mobilitātes stratēģijai, būtiski uzlabojot gan pārvietošanās kapacitāti un ātrumu, gan savienojamību ar Eiropas infrastruktūras artērijām, informē Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" pārstāvji, atsaucoties uz Eiropas Politikas analīzes centra ("Center for European Policy Analysis" (CEPA)) pētījumu.