• Ginters,
  • Guntra,
  • Marianna
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


«Rail Baltica» trases būvdarbos Latvijas uzņēmums veiks 0,18% no kopējā apmēra

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 22:18, 11.09.2023


Eiropas platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica" pamattrases būvdarbos Latvijā 0,18% no kopējā apmēra veiks Latvijas apakšuzņēmējs AS "Ceļuprojekts", liecina informācija iepirkuma procedūras ziņojumā.


Foto: LETA

Kopējā uzvarējušā pretendenta - Francijas, Polijas un Itālijas kopuzņēmums "E.R.B. Rail Baltica JV" - piedāvātā līgumcena ir 3 698 833 521 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), tādējādi attiecīgi "Ceļuprojektam" atvēlētā līguma summa ir 6 657 900 eiro bez PVN. Kopuzņēmumu "E.R.B. "Rail Baltica" JV" veido "Eiffage Génie Civil SAS" (Francija), "Budimex S.A." (Polija) un "Rizzani de Eccher S.p.A" (Itālija).

Paredzēts, ka "Ceļuprojekts" veiks ceļu projektēšanas speciālista un galvenā būvniecības informācija modelēšanas (BIM) koordinatora pienākumus.

"Ceļuprojekts" 2022.gadā strādāja ar 3,543 miljonu eiro apgrozījumu un guva 182 373 eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums reģistrēts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 38 624 eiro.

Latvijas Televīzijas raidījums "De facto" iepriekš ziņoja, ka "Rail Baltica" kopumā Latvijā izmaksās četras reizes dārgāk par sākotnēji plānoto - kad pirms sešiem gadiem prezentēja finanšu aprēķinus, "Rail Baltica" Latvijas posma izmaksas lēsa ap diviem miljardiem eiro, bet tagad tiek pieļauts, ka projekts varētu izmaksāt kopumā apmēram astoņus miljardus eiro.

"Rail Baltica" pamattrases būvdarbi ietver sliežu ceļus un ar tiem saistītās pārbūves, taču vēl būs izdevumi par elektrifikāciju, signalizāciju, stacijām un kravu termināļiem un citi. Līdz ar to kopējās izmaksas oficiāli netiek sauktas.

Pēc raidījumā minētā, lai arī būvdarbu veicējs atrasts, tomēr aizvien vēl nav visu būvprojektu - ne lielākajai daļai trases, ne saistītajiem objektiem. Šis darbs iekavējies par vismaz gadu, turklāt projektēšanai ir pieprasīts visai būtisks papildu finansējums - vairāk nekā 40 miljoni eiro.

Neplānoto projektēšanas papildu izdevumu segšanai Satiksmes ministrija pavasarī lūdza no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt 46 miljonus eiro. Tā vietā Finanšu ministrija aicināja par fondiem atbildīgo auditoru grupu pārbaudīt "Rail Baltica" projektēšanas procesu. Pārbaude šobrīd ir pabeigta, un, pēc finanšu ministra Arvila Ašeradena (JV) teikā, aina neesot iepriecinoša. "Šobrīd tā pati projektēšana, gan visa infrastruktūra prasīs būtiski daudz lielākus līdzekļus, nekā tas ir līdz šim ziņots un skaidrība par to īsti nav. (...) Es domāju, ka nekavējoties Satiksmes ministrijai un "Rail Baltica" vadības grupai ir jānāk [Ministru] kabinetā ar ziņojumu, kas tad ir patiesie finanšu apmēri, kas ir nepieciešami," viņš sacīja.

Ministrs arī norādījis, ka šobrīd nav skaidru scenāriju, kā šo milzīgo projektu nofinansēt.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Būvniekiem jārēķinās, ka Rīgā 80% teritoriju ir dažādi apgrūtinājumi (+VIDEO)

Vērtības transformējas, kā to šobrīd lieliski var vērot Latgales priekšpilsētā.

Ekonomika VNĪ nav izdevies izsolīt Maskavas namu

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pirmajā izsolē par Maskavas kultūras un biznesa centru Rīgā, Marijas ielā 7, kas plašāk pazīstama kā Maskavas nams, nav izdevies piesaistīt potenciālo investoru interesi.

Ekonomika Eksperts: elektromobiļiem ir jāizmanto zemie enerģijas tarifi (+VIDEO)

Plānojot un optimizējot uzlādes laiku un sekojot līdzi biržas cenām, jums ir iespējams būtiski ietaupīt.

Lasiet arī

Sabiedrība Piedāvā būvēt esošā platuma sliedes starp Rīgas lidostu un staciju

Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai.

Sabiedrība Galvenā prioritāte - panākt vienošanos par pirmās kārtas izbūves plānu

Šobrīd 278,6 km no 870 km garās Rail Baltica pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā.

Sabiedrība Lēmums “Rail Baltica” projektā iekļaut “Rīgas cilpu” pieņemts bezatbildīgi

Nepārdomāti lēmumi valsti padara par ķīlnieku, kā arī rada riskus valsts finansiālajai stabilitātei un saistībām.

Sabiedrība "Rail Baltica ir civils projekts, taču tam ir būtiska militāra ietekme"

Vācijas starptautiskā raidorganizācija Deutsche Welle, apmeklējot būvlaukumus un tiekoties ar Rail Baltica projektā iesaistītajiem, inženieriem un politiķiem, nesen veikusi reportāžu par Rail Baltica, ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kuras būvniecība šobrīd notiek visās trīs Baltijas valstīs.