• Oļegs,
  • Vineta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Kā izveidot sociālo tīklu mārketinga stratēģiju?

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 07:40, 27.10.2020


Radošas idejas, vizuālie materiāli, reklāma, negatīvi komentāri – kā, ko, kur un cik? Nav šaubu, ka uzņēmumi piesātinātajā sociālo mediju pasaulē apjūk un nezina, ko tad īsti darīt, lai sasniegtu labākos rezultātus. Rakstā uzzināsi ieteikumus sociālo tīklu mārketinga stratēģijas izveidei!


Foto: Unsplash.com

  

#1 Nospraud mērķus

  

Sociālo mediju marketings Tavam uzņēmumam iespējams nav nekas svešs, bet vai Tev ir izveidota stratēģija?

Pats pirmais solis ir saprast, kādēļ vēlies izmantot sociālos tīklus un ko Tu vēlies sasniegt – konkrētu mērķi, vienu vai vairākus. Tikai tāpēc, ka to izmanto konkurenti? Nepareiza atbilde! Mērķiem ir jābūt skaidri definētiem. Par pamatu vari ņemt S.M.A.R.T. principu:

  • S – specifisks (specific). Piemēram, “palielināt mājaslapas apmeklētājus” nav konkrēts mērķis, pareizāk būtu “iegūt X mājaslapas apmeklētājus katru mēnesi”.

  • M – izmērāms (measurable). Lai noteiktu, vai mērķis ir sasniegts.

  • A – sasniedzams (attainable). Reāls mērķis, kuru Tavs uzņēmums varēs izpildīt, ņemot vērā visus resursus.

  • R – atbilstošs (relevant). Saistīts ar uzņēmuma mārketinga un biznesa mērķiem.

  • T – aktuāls (timely). Noteikts konkrēts termiņš, kurā mērķis ir jāsasniedz.

  

#2 Veic mērķauditorijas izpēti


Foto: Unsplash.com
Foto: Unsplash.com

  

Katram uzņēmumam ir jāzina un jāizpēta sava mērķauditorija, bez tā mārketinga aktivitātes nebūs efektīvas. Tā kā pasaulē aktīvi tiek izmantotas vairākas sociālo tīklu platformas, auditorija šajos kanālos atšķiras. Kas jāņem vērā, veicot izpēti:

  • Kas ir Tava mērķauditorija? (Vecums, dzimums, dzīvesvieta, nodarbošanās, intereses un citi radītāji)

  • Kādas sociālo tīklu platformas viņi izmanto aktīvāk? Piemēram, jaunāko paaudzi (Generation Z) veiksmīgāk uzrunāsi TikTok un arī Instagram, kur tiek pavadīts visvairāk laika.

  • Kāds saturs uzrunā mērķauditoriju? (Informatīvs, izklaidējošs, iedvesmojošs, akcijas vai jauni produktu; konkrētas satura formas, piemēram, video, garāki raksti, infografiki)

  • Kad un cikos viņi aktīvāk izmanto sociālos tīklus? (Brīvdienās, darba dienu rītos, vakaros).

  

#3 Veic konkurentu izpēti

  

Lai veiksmīgi darbotos nozarē, ar acs kaktiņu vienmēr jāseko līdzi konkurentiem. Arī veidojot sociālos tīklus, konkurentu izpēte ir jāveic. Apskati gan platformu “tehnisko” pusi, gan saturu.

  • Kā izskatās uzņēmuma lapa vai konts? (Kāda informācija ievietota, kādi papildus rīki izmantoti, piemēram, pievienots shop vai quiz.)

  • Kāds saturs tiek publicēts? (satura formas, komunikācijas stils, ziņas mērķis)

  • Kāda ir lietotāju iesaiste?

  • Vai uzņēmums komunicē ar lietotājiem?

Nezodz idejas, neizmanto tos pašus vizuālos materiālus – tas nekādi neizcels Tavu uzņēmumu lietotāju acīs.

  

#4 Sagatavo savus sociālos tīklus un radi unikālu saturu

  

Sakārto savu lapu vai kontu platformā – pievieno visu nepieciešamo informāciju, izmanto piedāvātos rīkus. Un ķeries pie plāna izveides:

  • Komunikācijai jābūt regulārai un pārdomātai, plāno aktivitātes un budžetu vairākām nedēļām vai mēnesim uz priekšu.

  • Plānu veido atbilstoši uzstādītajiem mērķiem un pirms īstenošanas, pārdomā – vai varēsi to sasniegt.

  • Izmanto dažādas satura formas un atceries, ka video ir karalis.

Ņem vēra, ka saturs jāpielāgo katrai platformai, bet tas nenozīmē, ka tam pilnībā ir jāatšķiras. Un ļoti būtiski ir saglabāt vienotu vizuālo identitāti, pēc kuras auditorija atpazīst Tavu zīmolu.

  

#5 Analizē rezultātus un veic uzlabojumus


Foto: Unsplash.com
Foto: Unsplash.com

  

Līdz ar aktivitāšu uzsākšanu, seko līdzi rezultātiem. Sociālajos tīklos ir pieejama Insights sadaļa, bet Facebook un Instagram reklāmu rezultātus atradīsi Facebook Ads kontā. Taču ērtākai un pārskatāmākai analīzei ieteicams izmantot papildus kādu analīzes rīku, kurā vari salīdzināt rezultātus ilgākā laika periodā un vairākās platformās vienlaicīgi.

Atceries, ka nav viena pareiza piemēra vai instrukcijas, pēc kuras vadīties, veidojot uzņēmuma sociālo tīklu stratēģiju! Kas strādā vienam, var nestrādāt otram. Tāpēc sākuma posms un katras jaunas aktivitātes veikšana ir sava veida eksperiments.

Jauni izaicinājumi, radošas idejas un piepildīti mērķi – izvēlies Infinitum Agency! Kopā izveidosim sociālo tīklu mārketinga stratēģiju, kas ne tikai dos rezultātus, bet ļaus Tev atšķirties no konkurentiem. Ienāc https://infinitum.agency/ un uzzini vairāk!


Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika VNĪ nav izdevies izsolīt Ārlietu ministrijas īpašumā esošo ēku Pils ielā

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) rīkotajā izsolē ar 1,15 miljonu eiro sākumcenu nav izdevies pārdot Ārlietu ministrijas īpašumā esošo ēku Pils ielā, Rīgā, liecina informācija elektronisko izsoļu vietnē "izsoles.ta.gov.lv".

Ekonomika Latio: Zemākais punkts mājokļu tirgū ir aiz muguras

Zemākais punkts mājokļu tirgū ir aiz muguras un 2025.gadā tirgus ir atdzīvojies - darījumu skaits būtiski palielinās, pircēju pārliecība stiprinās un cenas pakāpeniski sāk pieaugt, teikts nekustamo īpašumu kompānijas "Latio" jaunākajā tirgus pārskatā.

Ekonomika Latvijas tautsaimniecībai ir jāiesaista invalīdi darbā (+VIDEO)

Jau pirmajās sekundēs redzams, ka uzņēmuma vide nav pielāgota cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Ekonomika Sagatavojusi un iesniegusi SPRK jauno siltuma tarifa projektu Jelgavai (+VIDEO)

Cena valsts pilsētas iedzīvotājiem kļūs par 7,3% augstāka.

Lasiet arī

Pasaule Avots: Zelenskis noraidījis Trampa izklāstītās Putina teritoriālās prasības

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis noraidījis Krievijas diktatora Vladimira Putina teritoriālās pretenzijas, ko viņam telefonsarunā izklāstījis ASV prezidents Donalds Tramps, sestdien vēsta ziņu aģentūra "Reuters", atsaucoties uz avotu, kas ir pazīstams ar Trampa un Zelenska sarunas saturu.

Sports Latvijas basketbola izlase pēdējā pārbaudes spēlē mājās izcīna uzvaru

Latvijas vīriešu basketbola izlase, gatavojoties Eiropas čempionātam, sestdien pēdējā pārbaudes spēlē savā laukumā pēc rezultatīva izrāviena trešās ceturtdaļas ievadā izcīnīja uzvaru.

Pasaule Meloni: Ukrainas drošības garantijas jāveido pēc NATO 5.panta parauga

ASV prezidents Donalds Tramps atbalstījis Itālijas ideju, ka Ukrainai būtu jāsniedz drošības garantijas, kas būtu veidotas pēc NATO 5.panta parauga, sestdien pavēstīja Itālijas premjerministre Džordža Meloni.

Kultūra Rīga svin 824. dzimšanas dienu: skaties foto no svētkiem Vecrīgā

Ar plašu kultūras programmu šajā nedēļas nogalē tiek atzīmēta Rīgas 824. gadadiena.

Pasaule Bloomberg: Tramps Zelenskim teicis, ka Putins grib visu Donbasu

ASV prezidents Donalds Tramps informējis Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski, ka Krievijas diktators Vladimirs Putins pieprasa Ukrainas karaspēka izvešanu no visas Donbasa teritorijas, sestdien vēsta ziņu aģentūra "Bloomberg", atsaucoties uz avotiem.

Pasaule Zelenskis: Ja Krievija vairīsies no trīspusējas tikšanās, sankcijas jāpastiprina

Ja Krievija vairīsies no trīspusējas Ukrainas, Krievijas un ASV līderu tikšanās, Rietumu sankcijas jāpastiprina, sestdien platformā "Telegram" pauda Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.