• Henriete,
  • Henrijs,
  • Jete
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Kā izveidot sociālo tīklu mārketinga stratēģiju?

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 07:40, 27.10.2020


Radošas idejas, vizuālie materiāli, reklāma, negatīvi komentāri – kā, ko, kur un cik? Nav šaubu, ka uzņēmumi piesātinātajā sociālo mediju pasaulē apjūk un nezina, ko tad īsti darīt, lai sasniegtu labākos rezultātus. Rakstā uzzināsi ieteikumus sociālo tīklu mārketinga stratēģijas izveidei!


Foto: Unsplash.com

  

#1 Nospraud mērķus

  

Sociālo mediju marketings Tavam uzņēmumam iespējams nav nekas svešs, bet vai Tev ir izveidota stratēģija?

Pats pirmais solis ir saprast, kādēļ vēlies izmantot sociālos tīklus un ko Tu vēlies sasniegt – konkrētu mērķi, vienu vai vairākus. Tikai tāpēc, ka to izmanto konkurenti? Nepareiza atbilde! Mērķiem ir jābūt skaidri definētiem. Par pamatu vari ņemt S.M.A.R.T. principu:

  • S – specifisks (specific). Piemēram, “palielināt mājaslapas apmeklētājus” nav konkrēts mērķis, pareizāk būtu “iegūt X mājaslapas apmeklētājus katru mēnesi”.

  • M – izmērāms (measurable). Lai noteiktu, vai mērķis ir sasniegts.

  • A – sasniedzams (attainable). Reāls mērķis, kuru Tavs uzņēmums varēs izpildīt, ņemot vērā visus resursus.

  • R – atbilstošs (relevant). Saistīts ar uzņēmuma mārketinga un biznesa mērķiem.

  • T – aktuāls (timely). Noteikts konkrēts termiņš, kurā mērķis ir jāsasniedz.

  

#2 Veic mērķauditorijas izpēti


Foto: Unsplash.com
Foto: Unsplash.com

  

Katram uzņēmumam ir jāzina un jāizpēta sava mērķauditorija, bez tā mārketinga aktivitātes nebūs efektīvas. Tā kā pasaulē aktīvi tiek izmantotas vairākas sociālo tīklu platformas, auditorija šajos kanālos atšķiras. Kas jāņem vērā, veicot izpēti:

  • Kas ir Tava mērķauditorija? (Vecums, dzimums, dzīvesvieta, nodarbošanās, intereses un citi radītāji)

  • Kādas sociālo tīklu platformas viņi izmanto aktīvāk? Piemēram, jaunāko paaudzi (Generation Z) veiksmīgāk uzrunāsi TikTok un arī Instagram, kur tiek pavadīts visvairāk laika.

  • Kāds saturs uzrunā mērķauditoriju? (Informatīvs, izklaidējošs, iedvesmojošs, akcijas vai jauni produktu; konkrētas satura formas, piemēram, video, garāki raksti, infografiki)

  • Kad un cikos viņi aktīvāk izmanto sociālos tīklus? (Brīvdienās, darba dienu rītos, vakaros).

  

#3 Veic konkurentu izpēti

  

Lai veiksmīgi darbotos nozarē, ar acs kaktiņu vienmēr jāseko līdzi konkurentiem. Arī veidojot sociālos tīklus, konkurentu izpēte ir jāveic. Apskati gan platformu “tehnisko” pusi, gan saturu.

  • Kā izskatās uzņēmuma lapa vai konts? (Kāda informācija ievietota, kādi papildus rīki izmantoti, piemēram, pievienots shop vai quiz.)

  • Kāds saturs tiek publicēts? (satura formas, komunikācijas stils, ziņas mērķis)

  • Kāda ir lietotāju iesaiste?

  • Vai uzņēmums komunicē ar lietotājiem?

Nezodz idejas, neizmanto tos pašus vizuālos materiālus – tas nekādi neizcels Tavu uzņēmumu lietotāju acīs.

  

#4 Sagatavo savus sociālos tīklus un radi unikālu saturu

  

Sakārto savu lapu vai kontu platformā – pievieno visu nepieciešamo informāciju, izmanto piedāvātos rīkus. Un ķeries pie plāna izveides:

  • Komunikācijai jābūt regulārai un pārdomātai, plāno aktivitātes un budžetu vairākām nedēļām vai mēnesim uz priekšu.

  • Plānu veido atbilstoši uzstādītajiem mērķiem un pirms īstenošanas, pārdomā – vai varēsi to sasniegt.

  • Izmanto dažādas satura formas un atceries, ka video ir karalis.

Ņem vēra, ka saturs jāpielāgo katrai platformai, bet tas nenozīmē, ka tam pilnībā ir jāatšķiras. Un ļoti būtiski ir saglabāt vienotu vizuālo identitāti, pēc kuras auditorija atpazīst Tavu zīmolu.

  

#5 Analizē rezultātus un veic uzlabojumus


Foto: Unsplash.com
Foto: Unsplash.com

  

Līdz ar aktivitāšu uzsākšanu, seko līdzi rezultātiem. Sociālajos tīklos ir pieejama Insights sadaļa, bet Facebook un Instagram reklāmu rezultātus atradīsi Facebook Ads kontā. Taču ērtākai un pārskatāmākai analīzei ieteicams izmantot papildus kādu analīzes rīku, kurā vari salīdzināt rezultātus ilgākā laika periodā un vairākās platformās vienlaicīgi.

Atceries, ka nav viena pareiza piemēra vai instrukcijas, pēc kuras vadīties, veidojot uzņēmuma sociālo tīklu stratēģiju! Kas strādā vienam, var nestrādāt otram. Tāpēc sākuma posms un katras jaunas aktivitātes veikšana ir sava veida eksperiments.

Jauni izaicinājumi, radošas idejas un piepildīti mērķi – izvēlies Infinitum Agency! Kopā izveidosim sociālo tīklu mārketinga stratēģiju, kas ne tikai dos rezultātus, bet ļaus Tev atšķirties no konkurentiem. Ienāc https://infinitum.agency/ un uzzini vairāk!


Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Uzņēmējdarbība attīstījās Zemgalē, iztērējot gandrīz miljonu eiro (+VIDEO)

Projektā tika atbalstīti ne tikai biznesu īpašnieki, bet arī pašvaldību speciālisti.

Ekonomika Lufthansa Cargo veiks regulārus kravas lidojumus uz Rīgu

Vācijas aviokravu pārvadātājs "Lufthansa Cargo" ir sācis regulārus kravu lidojumus uz Rīgas lidostu, kas līdz ar to kļūst par pirmo Baltijas lidostu, ar ko "Lufthansa Cargo" veido regulāru tiešo kravu savienojumu.

Ekonomika Nosaukts Latvijā pieprasītākais amats

Pieprasītākais amats šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā bija interneta reklāmu vērtētājs, liecina darba portālu "CVMarket.lv" jaunākā statistika.

Ekonomika Baltijas valstīs degvielas cenu izmaiņām nav vienotas tendences

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās bija vērojamas atšķirīgas tendences degvielas cenām, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Lasiet arī

Sports Ostapenko WTA rangā saglabā desmito pozīciju

Latvijas pirmā rakete Aļona Ostapenko jaunākajā Sieviešu tenisa asociācijas (WTA) rangā saglabāja desmito vietu, bet Darja Semeņistaja par deviņām vietām atkāpās uz 122.pozīciju.

Sabiedrība Saeimas komisijā vērtēs vēl vienu iniciatīvu par iecerēto skolu reformu

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā trešdien, 8.maijā, vērtēs iedzīvotāju iniciatīvu par iecerēto skolu reformu.

Ekonomika Rīgā norisināsies zinātnē balstīto tehnoloģiju nozares konference

Šā gada 16.maijā un 17.maijā Rīgā, konferenču centrā "Fantadroms", notiks zinātņietilpīgo tehnoloģiju nozares konference "Deep Tech Atelier 2024", informē pasākuma organizatori.

Kultūra Kurzemes kultūras programmā šogad apstiprināti 67 projekti

Kurzemes plānošanas reģiona izsludinātajā Valsts kultūrkapitāla fonda mērķprogrammas "Latviešu vēsturisko zemju attīstības programma" projektu konkursā "Kurzemes kultūras programmā 2024" šogad apstiprināti 67 projekti.