Pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieka" (RNP) klienti savos dzīvokļos šosezon nesals – uzņēmums apkures parāda segšanai nepieciešamos 2,6 miljonus eiro radis no RNP pakalpojumu ieņēmumiem un iepriekšējo gadu peļņas. Apkurei mājas varētu aktīvi sākt pieslēgt oktobra sākumā, intervijā Latvijas Radio atzina jaunais RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis, norādot, ka vienlaikus RNP aktīvi strādās pie parādu atgūšanas.
Neimanis sacīja, ka ceturtdien, 17. septembrī, rasts pagaidu risinājums apkures parāda problēmai – uzņēmums nolēmis apmaksāt parādu par pēdējo apkures sezonu un nodrošināt dzīvojamo māju pieslēgšanu apkurei. Nepieciešamie 2,6 miljoni eiro rasti no ieņēmumiem par pakalpojumiem, kā arī iepriekšējo gadu peļņas. Līdz ar to namu dzīvokļu īpašnieku uzkrājumi parāda segšanai netiks aiztikti.
Neimanis atzīmēja, ka primāri ir nodrošināt iedzīvotājus ar siltumu. Parāda segšana gan nenozīmē, ka tas tiks norakstīts, jo aktīvi tiks strādāts pie parādu atgūšanas
Tam būtu nepieciešams jauns regulējums, un šis jautājums būtu jārisina valsts līmenī, lai parādus par komunālo pakalpojumu sniegšanu varētu atgūt iespējami ātri.
"Jāiet ar piedāvājumiem, un jautājums jārisina valsts līmenī," teica RNP jaunais vadītājs. Pēc viņa sacītā, varētu, piemēram, paredzēt to, ka parāds būtu sasaistīts nevis ar dzīvokļa īpašnieku, bet ar dzīvokli, kā pārdošanas gadījumā parāds obligāti būtu jāsamaksā.
Parāda apmērs Rīgas namu apsaimniekotājam ir milzīgs – aptuveni 40 miljoni eiro.
"Tā ir grandioza summa," vērtēja RNP jaunais vadītājs Neimanis.