Pasaules Veselības organizācija (PVO) šī gada 5.maijā paziņoja, ka globālā Covid-19 pandēmija vairs nav uzskatāma par starptautisku ārkārtas situāciju veselības jomā, jo ir vērojama Covid-19 izraisīto nāves gadījumu skaita samazinājuma tendence un samazinās arī ar Covid-19 saistīto hospitalizāciju un stacionēšanas intensīvās terapijas nodaļās skaits, kā arī iedzīvotājiem ir augsts imunitātes līmenis pret SARS-CoV-2 vīrusu.
Līdz ar to valdība bija uzdevusi Valsts kancelejai sadarbībā ar Tieslietu ministriju (TM) un VM mēneša laikā izvērtēt nepieciešamību grozīt Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu vai arī to atcelt.
Ņemot vērā, ka joprojām pasaulē ir vietas, kur var pieprasīt Covid-19 sertifikātu, VM vērtējumā Latvijas iedzīvotājiem nepieciešams saglabāt iespēju saņemt šādus sertifikātus, lai tos varētu uzrādīt pēc pieprasījuma, ceļojot gan tūrisma nolūkos, gan darba vajadzību gadījumā. Šī iemesla dēļ šis regulējums tiks pārcelts uz Epidemioloģiskās drošības likumu.
Arī normas, kas attiecas uz diagnostiku un ziņošanu par Covid-19 infekcijas gadījumiem, vēl ir piemērojamas, lai pārejas laikā nerastos problēmas ar statistisko informāciju, kas tiek iegūta par Covid-19.
Tāpat arī normas, kas attiecas uz vakcināciju pret Covid-19, VM vērtējumā vēl ir piemērojamas, lai riska grupu personām arī šajā pārejas laikā būtu brīvi pieejama vakcinācija pret Covid-19. Normatīvā regulējuma nepārtrauktības saglabāšana ļaus arī ārstniecības personām viegli turpināt savu darbu, piemēram, turpinot lietot personas veselības stāvokļa novērtēšanas veidlapu pirms vakcinācijas pret Covid-19, skaidro VM.
Vienlaikus VM norāda, ka, atceļot Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu, nepieciešams nodrošināt VIVAT (vienotais vakcinācijas tīkls) tīkla sistēmas darbības nepārtrauktību, jo Covid-19 vakcinācijas pakalpojumu nodrošināšana būs svarīga arī turpmāk, īpaši paredzot plašāku vakcinācijas kampaņu rudenī, kad sagaidāms atkārtots Covid-19 uzliesmojums un vakcinācija būs aktuāla riska grupu personām.
Tāpat šīs sistēmas darbības labā pieredze ir efektīvi izmantojama arī citu vakcīnu pieejamības nodrošināšanai sabiedrībai, īpaši vakcinācijai pret sezonālo gripu. Turklāt ārstniecības iestādes, izmantojot šo sistēmu, nodrošina vakcīnu pasūtījumu datu nodošanu Slimību profilakses un kontroles centra EPIDEM sistēmai. Attiecīgi šis regulējums arī tiks pārcelts uz Epidemioloģiskās drošības likumu.
Vienlaikus Epidemioloģiskās drošības likumā plānots nostiprināt regulējumu attiecībā uz karantīnas režīmu ieslodzījuma vietās un attiecināt to uz jebkuru bīstamas infekcijas slimības izplatību. VM skaidro, ka šāds risinājums ir nepieciešams tāpēc, ka dažādas infekcijas mēdz uzliesmot strauji un negaidīti, kā rezultātā ir nepieciešama Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieka nekavējoša rīcība.
VM norāda, ka ieslodzījuma vietu pārvaldes pieņemtie lēmumi ir iestādes iekšēji lēmumi, kas nosaka darbības organizāciju. Ja, piemēram, ieslodzītais kā īpaši pakļauta persona saskata savu tiesību būtisku ierobežojumu, tad personai savu interešu un tiesību aizsargāšanas nolūkā ir tiesības vērsties tiesā. Vienlaikus VM uzsver, ka karantīnas laikā Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks regulāri pārskata ieslodzītajiem noteiktos ierobežojumus. Tas nozīmē, ka ierobežojumiem jābūt samērīgiem ar epidemioloģiskā apdraudējuma riskiem.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri