• Imants,
  • Ingars,
  • Intars,
  • Rimants
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Latvijā sarūk interese par TV un radio

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 16:46, 19.03.2025


Sociālo mediju popularitāte Latvijā turpina pieaugt, kamēr interese par TV, radio un preses izdevumiem sarūk vai nemainās, liecina Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pasūtītā pētījuma par Latvijas iedzīvotāju mediju satura lietošanas paradumiem rezultāti.



Sociālos medijus un interneta ziņu portālus vismaz reizi nedēļā lieto vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju. Pētījuma rezultāti liecina, ka sociālo mediju popularitāte šogad sasniegusi augstākos rādītājus kopš 2019.gada. Padomē pauž, ka īpaši izceļama mērķa grupa vecumā no 16 līdz 30 gadiem, kur sociālos medijus vismaz reizi nedēļā lieto 93% aptaujāto.

Visbiežāk sabiedrībā lieto "Facebook" - to izmanto 65% aptaujāto, "YouTube" izmanto 64% respondentu, bet "Instagram" - 35% aptaujāto.

Savukārt interneta ziņu portālus kopumā lieto 86% respondentu, 49% aptaujāto priekšroku dod "Delfi.lv", 30% - "Apollo.lv" un 28% - "Tvnet.lv". Maksas interneta saturu izmanto 3% aptaujas dalībnieku, vairākumam izvēloties "Delfi Plus" piedāvāto saturu, secināts pētījumā.

Turpretī radio klausītāju skaits un radio lietošanas intensitāte pēdējo piecu gadu laikā nav būtiski mainījusies, rāda pētījums. Kopumā to klausās 79% aptaujas dalībnieku. Populārākās radio programmas Latvijā ir Latvijas Radio 2, ko klausās 26% iedzīvotāju, "Radio SWH" un "Radio Skonto", ko klausās 24% iedzīvotāju, kā arī Latvijas Radio 1, ko patērē 21% respondentu.

Tikmēr, kā liecina aptaujas rezultāti, TV skatītāju skaits pēdējo gadu laikā samazinās. Televīziju kopumā skatās 75% Latvijas iedzīvotāju. Populārākās TV programmas ir TV3, ko skatās 50% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, LTV1, ko skatās 46% aptaujāto, LTV7, ko skatās 39% respondentu, un TV24, ko skatās 33% iedzīvotāju.

Pētījums rāda, ka pirmo reizi kopš 2019.gada apstājies preses izdevumu lasītāju skaita kritums. Preses izdevumus drukātā vai digitālā formātā kopumā lasa 62% aptaujāto.

Savukārt audiovizuālos pakalpojumus pēc pieprasījuma, piemēram, "Netflix" un "Go3", kopumā lieto 38%, savukārt audio straumēšanas pakalpojumus, piemēram, "Spotify", kopumā lieto 33%.

Pētījums liecina, ka iedzīvotāji visvairāk uzticas Latvijas Sabiedriskajam medijam - Latvijas Radio pilnībā vai drīzāk uzticas 58%, Latvijas Televīzijai - 57%. Savukārt TV3 uzticas 52% respondentu.

Kā norāda NEPLP, šā pētījuma rezultāti iezīmē arī nopietnu tendenci - sabiedrībā pieaug iedzīvotāju skaits, kuri atzīst, ka ir grūti atšķirt uzticamu informāciju medijos no nepatiesas (safabricētas vai maldinošas). Šādu respondentu īpatsvars sasniedzis 44%.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Ekonomikas ministrija rosina 9,5 miljonu eiro izdevumu samazināšanu

Jaunie priekšlikumi izdevumu optimizācijai aptver trīs galvenos virzienus.

Sabiedrība Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Odiņa pērn amatā nopelnīja 121 100 eiro

Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa pagājušajā gadā amatā nopelnījusi 121 130 eiro, kas ir par 0,2% jeb 223 eiro vairāk nekā 2023.gadā, liecina viņas iesniegtā valsts amatpersonas deklarācija.

Sabiedrība 35% Latvijas iedzīvotāju vairs neatbild uz zvaniem no nepazīstamiem numuriem

Cilvēkus bažīgus dara jauno tehnoloģiju sniegtās iespējas viltot tuvu cilvēku balsi un tādējādi "nospēlēt uz jūtām".

Sabiedrība Šogad ir mazāk gadījumu, kuros bērni guvuši traumas

Šī gada pirmajā pusgadā bērnu traumu gadījumu skaits ir par 150 mazāks nekā attiecīgajā periodā pērn, intervijā LTV raidījumam "Rīta panorāma" teica Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) virsārste Renāte Snipe.

Lasiet arī

Sabiedrība Līdz 10% iedzīvotāju pēdējā gada laikā vērsušies medija redakcijā

Līdz 10% Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā ir nosūtījuši kādai masu medija redakcijai vai mediju ētiku uzraugošām institūcijām vēstuli, e-pastu vai komentāru, liecina Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību.

Sabiedrība Medijiem iesaka izvairīties no reāliem un arī no šķietamiem interešu konfliktiem

Latvijas Mediju ētikas padome (LMĒP) ir sniegusi atzinumu par oktobra sēdē skatīto sūdzību par "Delfi TV" raidījumu, kā arī Latvijas Televīzijas (LTV) raidījuma "Kultūršoks" epizodi.

Sabiedrība Pētījums: iedzīvotāji nereti nespēj atpazīt uzticamus informācijas avotus

Augsti prioritārs medijpratībā izglītojošo pasākumu temats ir uzticamu resursu atpazīšana, jo daļa iedzīvotāju pat reālu saturu atzīst par viltotu un neuzticamu, tostarp, neuzticētos Aizsardzības ministrijas e-pasta adresei vai "Facebook" lapai, secināts Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pētījumā par Latvijas iedzīvotāju medijpratību.

Sabiedrība Tiesībsargs: strauji pieaug negatīvs tonis informācijas pasniegšanā medijos

Diskriminācijas jautājumi Latvijas medijos ir plaši izplatīti, daudzpusīgi, taču pats diskriminācijas jēdziens bieži tiek lietots nepareizā kontekstā - gadījumos, kas nav uzskatāmi par diskrimināciju, bet gan raksturo cilvēka neapmierinātību ar notiekošo, izriet no Tiesībsarga pētījuma par diskriminācijas jēdziena lietojumu medijos.