Otrdien, 24.septembrī, notiks Rail Baltica projekta īstenošanas tematiskās komitejas (turpmāk - Tematiskā komiteja) trešā sēde, kurā izskatīs priekšlikumu Rail Baltica ieviešanas scenārijam, kā arī Rail Baltica projekta finansēšanas stratēģiju.
Tematiskās komitejas sēdē nozaru ministriju pārstāvji kopā ar Rail Baltica projekta ieviesējiem iepazīsies ar priekšlikumu Rail Baltica ieviešanas scenārijam, ko izstrādājusi Satiksmes ministrijas (SM) izveidotā Tehniskā darba grupa, kurā piedalās pārstāvji no RB Rail AS, SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un VAS "Latvijas dzelzceļš". Priekšlikumā piedāvāts noteikt dzelzceļa pamattrases būvniecības prioritātes, paredzot projekta pakāpenisku īstenošanu un veidojot sinerģiju ar esošo dzelzceļa infrastruktūru.
Rail Baltica pārrobežu savienojuma izbūvi plānots sākt no dienvidu posma Latvijas/Lietuvas robeža - Misa, tālāk virzoties uz Salaspili un tālāk uz Latvijas/Igaunijas robežu. Pirms projekta pirmās kārtas pabeigšanas iecerēts nodot ekspluatācijā Rīgas Centrālo pasažieru staciju (RCS) un pasažieru staciju RIX Rīgas lidostā (RIX), savienojot tās ar esošo dzelzceļa infrastruktūru. Šo risinājumu plānots īstenot vienlaikus ar 1520 mm infrastruktūras modernizāciju dzelzceļa līnijā Imanta-RCS-Salaspils-Ogre. Savukārt Rail Baltica Rīgas loka 1435mm savienojuma izbūvi ierosināts sākt no Misas virzienā uz RIX.
Lai nodrošinātu efektīvu starpnozaru jautājumu koordināciju, uz Tematiskās komitejas sēdi aicināta Finanšu ministrijas, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas, Ārlietu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Klimata un enerģētikas ministrijas, Aizsardzības ministrijas un Ekonomikas ministrijas politiskā vadība - ministri vai viņu prombūtnes gadījumā ministriju parlamentārie sekretāri, kā arī projekta ieviesējinstitūciju pārstāvji.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri