Ņemot vērā šīs nedēļas vētras un stipro lietusgāžu radītos postījumus, Latvijas Banka ir regulārā un ciešā saziņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociāciju, lai gūtu pārliecību, ka apdrošinātāji nodrošina taisnīgu un ātru atlīdzību izmaksu cietušajiem klientiem atbilstoši individuālo līgumu nosacījumiem. Latvijas Banka nodrošina apdrošināšanas sektora uzraudzību.
Latvijas Bankas prezidenta vietniece Santa Purgaile uzsver: "Šīs nedēļas notikumi izgaismo vairākus segmenta izaicinājumus. Pirmkārt, dabas spēku radīti postījumi kļūst arvien biežāki, tāpēc šādiem riskiem nepārprotami un bez interpretācijas iespējām jāatspoguļojas arī piedāvātajos apdrošināšanas produktos. Otrkārt, iegādājoties mājokļa apdrošināšanu, klientam jāiepazīstas ar visiem līguma nosacījumiem, savukārt apdrošinātājiem skaidrojošais darbs par līguma nosacījumiem aktīvāk ir jāveic tieši līguma slēgšanas, nevis atlīdzību pieteikšanas posmā. Latvijā darbojas vairāki apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēji, kas piedāvā dažādus un individuāli pielāgotus apdrošināšanas produktus, un tiem līguma nosacījumi klientiem ir nepārprotami jāizskaidro jau līguma slēgšanas posmā, lai klienti pilnībā izprot apdrošināto risku apjomu."
Saskaņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas sniegto informāciju līdz otrdienas, 30.jūlija, vakaram apdrošinātāji saistībā ar nedēļas sākumā piedzīvoto vētru un stiprajām lietusgāzēm bija saņēmuši gandrīz 3500 pieteikumu. Visvairāk pieteikumu saņemti īpašuma apdrošināšanā - gandrīz 2700 pieteikumu, kam seko sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana (KASKO) ar gandrīz 600 pieteikumiem un sējumu apdrošināšana ar apmēram 150 pieteikumiem.
Noslēdzoties aktīvajam pieteikto atlīdzību izskatīšanas posmam, Latvijas Banka tiksies ar Latvijas Apdrošinātāju asociāciju un Finanšu ministriju kā atbildīgo valsts finanšu sektora politikas veidotāju, lai vērtētu šīs nedēļas vētras un lietavu sniegtās mācības un lemtu par apdrošināšanas segmenta darbības pilnveidei nepieciešamajiem pasākumiem.
Latvijas Banka vērš uzmanību, ka, ja ir noticis apdrošināšanas gadījums un apdrošinātājs atsaka izmaksu, sākotnēji jāvēršas pie paša apdrošinātāja ar lūgumu skaidrot atteikuma iemeslus. Ja klienta ieskatā apdrošinātāja atteikums nav pamatots, klientam ir tiesības vērsties Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombudā, iesniedzot sūdzību, savukārt, ja ir šaubas par apdrošinātāja neatbilstošu rīcību atlīdzības regulēšanas pārvaldības procesā, jāvēršas Latvijas Bankā, sūtot iesniegumu uz adresi info@bank.lv.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri