• Baņuta,
  • Vilija,
  • Vits,
  • Žermēna
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


EK pārstāve: «Rail Baltica» projektā netiek samazināta neviena tā daļa

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 07:43, 23.05.2024


Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" netiek samazināta neviena tā daļa un netiek mainīta projekta kopējā definīcija, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora, kurā ietilpst arī "Rail Baltica", koordinatore Katrīna Trautmane.



"Mēs iegūstam vairāk laika un mums ir jāpārkārto finansēšanas veids," papildināja Trautmane, skaidrojot kādēļ projektu nolemts īstenot vairākos posmos.

Viņa sacīja, ka patlaban projekts ir svarīgā periodā, jo sākas būvniecības fāze, līdz ar to iedzīvotāji redz, ka dzelzceļa līnija kļūst par realitāti, nevis ir tikai projekts, par kuru runā.

"Vienlaikus, protams, šajā pašā periodā notiek diskusijas par finansējumu un nākotni, un to, kā mēs organizēsim projekta īstenošanu, jo tas ir izrādījies dārgāks, nekā sākotnēji tika lēsts," pauda Trautmane.

EK pārstāve piebilda, ka sākotnējās aplēsēs nebija ņemti vērā visi aspekti, jo īpaši vides aspekti.

Trautmane sacīja, ka sākotnēji tika lēstas sava veida vidējās izmaksas, bet ne viss, kas tika iekļauts projektā laika gaitā. "Tās bija aplēses, nevis realitāte. Tas arī nav tāpēc, ka mēs nolēmām, ka projekts tiks īstenots posmos. Tas ir projekta sarežģītības dēļ," papildināja Trautmane.

Viņa arī norādīja, ka notika diskusijas starp Baltijas valstīm, notika izmaiņas projekta vadībā, diskusijas par finansējumu, kas radīja kavēšanos, un arī kavēšanās beigās izmaksā dārgi.

"Tāpēc dažreiz, kad es dzirdu kritiku par izmaksu aplēsēm, es tomēr gribu atgādināt, ka tur ir dalīta atbildība," minēja Trautmane.

Pēc viņas domām, patlaban notiek pozitīva virzība, jo ir panākta vienošanās par projekta īstenošanas posmiem, kuru apstiprinās Baltijas premjerministru tikšanās laikā jūnijā. Savukārt pēc tam ir jāvienojas par Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējamo projekta daļu un dalībvalstu finansējamo projekta daļu.

"CEF finansējums attiecas uz infrastruktūru, kas ir "Rail Baltica" dzelzceļa galvenā līnija, un līdzfinansējuma daļa ir tiešām ļoti liela, jo CEF sedz 85% no izmaksām. Taču 15% ir jāsedz dalībvalstīm, kā arī no CEF netiek apmaksāti neattiecināmie darbi, piemēram, noteikti darbi stacijās," uzsvēra Trautmane.

Līdz ar to viņa informēja, ka bija nopietna diskusija, kas ir galvenās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas definīcija, un attiecīgi, kas ietilpst projekta pirmajā posmā.

Viņa atzīmēja, ka karš Ukrainā, inflācija, pašreizējā situācija visus projektus ir padarījusi dārgākus. "Es tikos ar Latvijas finanšu ministru un viņš teica, ka tas ir visdārgākais projekts pasaulē. Tā tas nebūt nav," sacīja Trautmane.

EK pārstāve norādīja, ka pozitīvi ir tas, ka Baltijā sākas dzelzceļa līnijas būvniecības darbi, kā arī uzticēšanās un sadarbība starp trim valstīm, viņasprāt, ir diezgan laba, kā arī sadarbība starp nacionālajiem projekta īstenošanas uzņēmumiem un Baltijas valstu kopuzņēmumu AS "RB Rail" ir laba.

"Protams, ir bijušas grūtības. Piemēram, tehniskais projekts netika sagatavots paredzētajā laikā. Bija diskusija par to, ka varētu zaudēt zināmas naudas summas. Tomēr, ja mēs ņemam vērā kopējo projekta sarežģītību un izmaksas... Tas, ziniet, notiek visos projektos, un tas ir arī veids, kā mācīties, un es ceru, ka visi šajā laikā ir mācījušies, jo, kā jau teicu, bija dažas grūtības, no kurām varēja arī izvairīties," pauda Trautmane.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība LVC: Būvdarbi notiek 75 valsts autoceļu posmos

Visos valsts reģionos rit aktīva ceļu būvdarbu sezona un autovadītājiem ir jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un papildu laiku ceļā 75 valsts autoceļu posmos, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Sabiedrība Ventspils novada Vārves pagastā notiks jūras desanta izsēšanās operācija

Starptautiskajās militārajās mācībās "Baltops 24", kurās Latvijas teritorijā piedalās aptuveni 1500 Latvijas un sabiedroto karavīru, plānota arī jūras desanta izsēšanās Ventspils novadā, aģentūru LETA informēja Nacionālie bruņotie spēki.

Sabiedrība Piektdien austrumu un centrālajos novados gaidāms lietus

Piektdien daudzviet Latgalē, Sēlijā un Vidzemē, kā arī vietām Zemgalē gaidāms lietus, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Saeima atsakās no lielo pilsētu un blakus novadu apvienošanas

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā, atsakoties no lielo pilsētu un blakus novadu apvienošanas.

Lasiet arī

Ekonomika Šogad jāgūst pārliecība par «Rail Baltica» projekta īstenošanas «īsto saimnieku»

Šogad ir jāgūst pārliecība par "Rail Baltica" "īsto saimnieku", kurš uzņemtos atbildību arī par to, ka projekta īstenošanā tiek veikti labākie pasūtījumi, pirmdien pēc koalīcijas sanāksmes pavēstīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Ekonomika «Rail Baltica» pirmās kārtas izmaksas Latvijā var sasniegt 6,4 miljardus eiro

Starptautiskās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, pirmdien žurnālistiem sacīja izmaksu un ieguvumu analīzes veicēja, kompānijas "Boston Consulting Group" pārstāvis Čaba Bakošs.

Ekonomika Būvniekiem kopš februāra nav maksāts par Rail Baltica abām stacijām

Būvniekiem kopš februāra nav maksāts par "Rail Baltica" abām starptautiskajām stacijām, svētdien vēsta raidījums "Nekā personīga".