• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


EK pārstāve: «Rail Baltica» projektā netiek samazināta neviena tā daļa

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 07:43, 23.05.2024


Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" netiek samazināta neviena tā daļa un netiek mainīta projekta kopējā definīcija, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora, kurā ietilpst arī "Rail Baltica", koordinatore Katrīna Trautmane.



"Mēs iegūstam vairāk laika un mums ir jāpārkārto finansēšanas veids," papildināja Trautmane, skaidrojot kādēļ projektu nolemts īstenot vairākos posmos.

Viņa sacīja, ka patlaban projekts ir svarīgā periodā, jo sākas būvniecības fāze, līdz ar to iedzīvotāji redz, ka dzelzceļa līnija kļūst par realitāti, nevis ir tikai projekts, par kuru runā.

"Vienlaikus, protams, šajā pašā periodā notiek diskusijas par finansējumu un nākotni, un to, kā mēs organizēsim projekta īstenošanu, jo tas ir izrādījies dārgāks, nekā sākotnēji tika lēsts," pauda Trautmane.

EK pārstāve piebilda, ka sākotnējās aplēsēs nebija ņemti vērā visi aspekti, jo īpaši vides aspekti.

Trautmane sacīja, ka sākotnēji tika lēstas sava veida vidējās izmaksas, bet ne viss, kas tika iekļauts projektā laika gaitā. "Tās bija aplēses, nevis realitāte. Tas arī nav tāpēc, ka mēs nolēmām, ka projekts tiks īstenots posmos. Tas ir projekta sarežģītības dēļ," papildināja Trautmane.

Viņa arī norādīja, ka notika diskusijas starp Baltijas valstīm, notika izmaiņas projekta vadībā, diskusijas par finansējumu, kas radīja kavēšanos, un arī kavēšanās beigās izmaksā dārgi.

"Tāpēc dažreiz, kad es dzirdu kritiku par izmaksu aplēsēm, es tomēr gribu atgādināt, ka tur ir dalīta atbildība," minēja Trautmane.

Pēc viņas domām, patlaban notiek pozitīva virzība, jo ir panākta vienošanās par projekta īstenošanas posmiem, kuru apstiprinās Baltijas premjerministru tikšanās laikā jūnijā. Savukārt pēc tam ir jāvienojas par Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējamo projekta daļu un dalībvalstu finansējamo projekta daļu.

"CEF finansējums attiecas uz infrastruktūru, kas ir "Rail Baltica" dzelzceļa galvenā līnija, un līdzfinansējuma daļa ir tiešām ļoti liela, jo CEF sedz 85% no izmaksām. Taču 15% ir jāsedz dalībvalstīm, kā arī no CEF netiek apmaksāti neattiecināmie darbi, piemēram, noteikti darbi stacijās," uzsvēra Trautmane.

Līdz ar to viņa informēja, ka bija nopietna diskusija, kas ir galvenās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas definīcija, un attiecīgi, kas ietilpst projekta pirmajā posmā.

Viņa atzīmēja, ka karš Ukrainā, inflācija, pašreizējā situācija visus projektus ir padarījusi dārgākus. "Es tikos ar Latvijas finanšu ministru un viņš teica, ka tas ir visdārgākais projekts pasaulē. Tā tas nebūt nav," sacīja Trautmane.

EK pārstāve norādīja, ka pozitīvi ir tas, ka Baltijā sākas dzelzceļa līnijas būvniecības darbi, kā arī uzticēšanās un sadarbība starp trim valstīm, viņasprāt, ir diezgan laba, kā arī sadarbība starp nacionālajiem projekta īstenošanas uzņēmumiem un Baltijas valstu kopuzņēmumu AS "RB Rail" ir laba.

"Protams, ir bijušas grūtības. Piemēram, tehniskais projekts netika sagatavots paredzētajā laikā. Bija diskusija par to, ka varētu zaudēt zināmas naudas summas. Tomēr, ja mēs ņemam vērā kopējo projekta sarežģītību un izmaksas... Tas, ziniet, notiek visos projektos, un tas ir arī veids, kā mācīties, un es ceru, ka visi šajā laikā ir mācījušies, jo, kā jau teicu, bija dažas grūtības, no kurām varēja arī izvairīties," pauda Trautmane.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Par virtuālās realitātes ekspertiem varēs kļūt Rīgas bērni (+VIDEO)

Datorvidē apgūtās prasmes atvieglos darba atrašanu.

Sabiedrība Eiropietis iemācījās latviešu valodu, bet Liepājā ar viņu atteicās runāt

"Tas bija tukšs un nekas nebija rakstīts pie durvīm", - pauž Šveices vēsturnieks.

Sabiedrība Rail Baltica izmeklēšanas komisija pauž izbrīnu par projekta kvalitāti

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas locekļi ceturtdien sēdē pauda izbrīnu par to, ka auditorkompānija SIA "Ernst&Young Baltic" 2017.gadā "Rail Baltica" ieguvumu un ieņēmumu analīzē izmaksu aplēsēs balstījās uz inženieru sniegto informāciju, nepārbaudot to kvalitāti.

Sabiedrība Rīgas zinātnieki pēta dzīvi Kurzemes Kazdangā (+VIDEO)

Kopiena ir visai sašķelta, kas neļauj tālāk virzīties uz konkrētu mērķi, jo katrs "rušina" savu ceļu.

Lasiet arī

Sabiedrība Rail Baltica: Darbu sāk parlamentārās izmeklēšanas komisija

Deputāti plāno izsaukt paskaidrojumu sniegšanai bijušos satiksmes ministrus, ekspremjerus, arī, protams, esošo Satiksmes ministrijas vadītāju.

Sabiedrība Visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal pieejama Benjamiņas iela

No piektdienas visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal ir atvērta iepriekš dzelzceļa pārvada izbūves laikā slēgtā Emīlijas Benjamiņas iela, aģentūrai LETA pavēstīja dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.

Sabiedrība Rīgas centrālās stacijas būvnieks nav saņēmis maksājumus 43 miljonu eiro apmērā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" nesaņemtie maksājumi jūlija sākumā ir 43,233 miljonu eiro apmērā, pavēstīja "BeReRix" biedru pilnvarotais pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Sabiedrība «Rail Baltica» ir tik dziļā bedrē, ka tas var ietekmēt esošo valsts budžetu

Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" ir tik dziļā bedrē, ka tas var fundamentāli ietekmēt esošo valsts budžetu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" vērtēja "Rail Baltica" Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājs Andris Kulbergs (AS).