Neformālā organizācija, kurā esot apvienojušies aptuveni 150 cilvēku, aicina "izvērtēt un iedziļināties kultūrtelpu pastāvēšanas būtībā", uzsverot izglītības iestāžu saglabāšanas lomu Latvijas Nacionālā kultūras mantojuma sarakstā ierakstīto kultūrtelpu teritorijās.
"Vēršam uzmanību uz to, ka Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) rosinātie grozījumi Izglītības likumā un lauku un mazapdzīvotu teritoriju skolu darbības izvērtējumam tiek vērtēti tikai kvantitatīvie rādītāji. Izvērtējumā nav veikta būtiska konkrēto apdzīvoto vietu nozīmes analīze kultūrvēsturiskā kontekstā, tajā skaitā vērtējot lauku skolu nozīmi vietējās kultūridentitātes veidošanā un dzīvā mantojuma pārmantojamībā," uzsver Ozoliņa.
"Vidzemes lībiskās kultūrtelpas" pārstāvji uzskata, ka Pāles pamatskola esot viens no "Vidzemes lībiskās kultūrtelpas sociālajiem, izglītojošajiem un kultūras centriem, kam ir izšķiroši svarīga nozīme vietējās kultūridentitātes saglabāšanā". Pāles pamatskolas slēgšana apdraudot "Vidzemes lībiskā kultūras mantojuma rekonstruēšanu, saglabāšanu un tālāknodošanu".
Saskaņā ar Limbažu novada Izglītības pārvaldes apkopotajiem datiem, šā gada sākumā Pālēs pamatskolā mācījās 58 skolēni, strādāja 13 pedagogi un deviņi tehniskie darbinieki. Skolā darbojas arī pirmsskolas grupas.
"Aicinām saglabāt Pāles pamatskolu, ļaujot nodrošināt Latvijas kultūras mantojuma saglabāšanu un tālāknodošanu, stiprinot Latviju un tās vērtības. Skolas izmaksas gadā no valsts budžeta līdzekļiem plānotas ap 371 000 eiro, tajā skaitā finansējums no pašvaldības budžeta ap 74 000 eiro gadā. Lūdzam rast risinājumu nacionālā mērogā, lai Pāles pamatskolas darbību būtu iespējams finansēt arī turpmāk," teikts atklātajā vēstulē.
Atklātā vēstule adresēta Valsts prezidentam, Ministru prezidentei, izglītības un zinātnes ministrei, kultūras ministrei, finanšu ministram, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un pašvaldībai. To parakstījusi Ozoliņa un biedrības "Make Art" valdes priekšsēdētājs Reinis Druvietis.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri