• Agija,
  • Aldonis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā varētu tikt pabeigti nākamgad

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 07:13, 23.11.2023


Darbi jauno staciju izbūvē Bolderājas līnijā ir aizkavējušies un visdrīzāk tiks pabeigti 2024.gadā, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.


Foto: LETA

Viņš papildināja, ka platformu modernizācijas projektā paredzēts izbūvēt divas jaunas pieturas Bolderājas līnijā - "Iļģuciems" un "Bolderāja".

"Saistībā ar šo līniju ir paredzēts realizēt arī vienu citu projektu, kas paredz šīs līnijas elektrifikāciju. Projektu plānots realizēt Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros līdz 2026.gadam," minēja Pļavnieks.

Savukārt, komentējot līniju Rīga-Cēsis, viņš norādīja, ka, piesaistot Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu, plānots izbūvēt kontakttīklu no Zemitāniem līdz Garkalnei, papildinot, ka šo projektu ir plānots īstenot līdz 2026.gada vidum.

"Abas ieceres par elektrificētās zonas paplašināšanu nodrošinās iespēju bateriju vilcieniem pietiekami uzlādēties, izmantojot kontakttīklu, lai varētu bateriju režīmā nodrošināt pasažieru pārvadājumus līdz Siguldai un, iespējams, pat tālāk," atzīmēja Pļavnieks.

Savukārt, runājot kopumā par pasažieru platformu modernizāciju 48 stacijās un pieturvietās, viņš atzina, ka pašlaik notiek aktīvs būvniecības process, tomēr finansējuma apgūšanai svarīga ir ne tikai celtniecības posmu pabeigšana, bet arī nodošana un pieņemšana ekspluatācijā.

"Ņemot vērā šo otro fāzi pēc darbu pabeigšanas, arī oktobra beigās mēs vēl nevaram runāt par precīziem skaitļiem. Visticamāk, daļa būvdarbu tiks pabeigti tikai 2024.gadā," skaidroja Pļavnieks.

Viņš papildināja, ka pēc būvnieku prognozēm kopējais modernizēto staciju un pieturvietu skaits 2023.gadā varētu būt ap 20, savukārt atlikušās tiktu pabeigtas līdz 2024.gada vidum.

Tāpat viņš norādīja, ka LDz ir pilnībā atvērts pašvaldību iniciatīvai veidot staciju kā multimodālo punktu, attīstot dažādus stacijā un pie tās esošajā teritorijā pieejamus pakalpojumus.

"Tādējādi pie virknes staciju ir izveidotas "park&ride" stāvvietas, piemēram, Saulkrastu dzelzceļa stacijā ir izvietota arī "Latvijas pasta" nodaļa un tā tālāk. Ar atsevišķām pašvaldībām, piemēram, Cēsīm, mēs strādājam, lai dzelzceļa pasažieriem pieejamās autostāvvietas paplašinātu," teica Pļavnieks.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka LDz kopā ar "Autotransporta direkciju" (ATD) un AS "Pasažieru vilciens" (PV) strādā pie pasažieru pārvadāšanas stratēģijas.

"Šī darba ietvaros mēs veiksim jau sistemātiskas sarunas ar pašvaldībām, lai identificētu vajadzību kopumu. Ir tādas stacijas, kur varētu izveidot "park&ride" stāvvietas, bet zeme ir pašvaldības īpašumā. Tādēļ tam viennozīmīgi ir jābūt kopdarbam," piebilda Pļavnieks, norādot, ka tā noteikti ir būtiska sastāvdaļa, lai palielinātu dzelzceļa lomu transporta sistēmā.

Viņš arī uzsvēra, ka ar atsevišķām pašvaldībām LDz strādā, bet līdz šim tas ir noticis, balstoties uz pašvaldības interesi un iniciatīvu, piebilstot, ka pašlaik LDz mērķis ir padarīt šo darbu proaktīvu un sistēmisku.

"Attīstot "park&ride" stāvvietas un citu pasažieru infrastruktūru, tiešs ieguvums ir pasažieriem, kas šīs iespējas var izmantot, un PV, kas ir ar LDz nesaistīts uzņēmums. Bet mēs iegūstam netieši, jo PV, iegūstot vairāk pasažieru un lielākus ieņēmumus, samazinās kopējo dotāciju apjomu dzelzceļa sistēmai, kas ir vajadzīgs no valsts," sacīja Pļavnieks.

Tāpat LDz vadītājs norādīja, ka, ja tas tālāk sekmē to, ka par 10-20% varēs samazināt starppilsētu autobusu reisu skaitu, tad ieguvums no dotāciju samazināšanās būs vēl lielāks.

"Sadarbībai ar pašvaldībām liela loma ir un būs arī ATD. Šis ir būtisks satiksmes politikas veidošanas uzdevums, jo nozarē kopumā pieaug vajadzību apjoms, bet pieejamais finansējums ir ierobežots," uzsvēra Pļavnieks.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Gaisa temperatūra piektdien vietām sasniegs +13 grādus

Piektdien Latvijā gaiss iesils līdz +9..+13 grādiem, bet vietām piekrastē un austrumu novados nekļūs siltāks par +6..+8 grādiem, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Latvijas tiešraižu ligzdās atgriežas arvien vairāk putnu

Latvijas Dabas fonda (LDF) nodrošinātajās tiešraižu ligzdās atgriežas arvien vairāk putnu, informē LDF.

Sabiedrība Piektdien gaisa temperatūra paaugstināsies līdz +6..+13 grādiem

Piektdiena Latvijā būs pārsvarā mākoņaina, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Valsts varētu pilnībā kompensēt medikamentus īpašos gadījumos

Valsts varētu pilnībā kompensēt medikamentus vai medicīniskās ierīces iedzīvotājiem neatliekamos un īpašos gadījumos, ja par to būs lēmis trīs universitāšu slimnīcu kopīgs konsilijs, to paredz Veselības ministrijas (VM) rosinātie grozījumi "Ambulatorajai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtībā".

Lasiet arī

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs divos mēnešos samazinājies par 20,2%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos divos mēnešos Latvijā samazinājies par 20,2% salīdzinājumā ar 2023.gada attiecīgo periodu un bija 2,224 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika Latvijas dzelzceļš izsolīs sešus nekustamos īpašumus

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) elektroniskajā izsolē pārdos divus nekustamos īpašumus Daugavpilī, pa vienam nekustamajam īpašumam Rēzeknē un Madonas novadā, kā arī divus nekustamos īpašumus Jelgavas novadā, liecina uzņēmuma paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ekonomika Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pērn sarucis par 27,6%

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pagājušajā gadā Latvijā samazinājies par 27,6% salīdzinājumā ar 2022.gadu un bija 15,636 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ekonomika LDz vadītājs: Valsts dotācijas uzņēmumam būs nepieciešamas arī turpmāk

Valsts dotācijas VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) būs nepieciešamas arī turpmāk, taču kompānijas uzdevums ir maksimāli samazināt finanšu līdzsvara maksājuma īpatsvaru, aģentūrai LETA sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.