"Nekā personīga" ziņo, ka Daugavpilij līdz šī gada beigām pieejams finansējums jaunu tramvaju pirkšanai. Ja sākotnēji pilsēta cerēja, ka varēs atļauties iegādāties sešus, tad šobrīd līgums noslēgts par četriem, un to summa būs 7,4 miljoni eiro.
Iepirkumu "Daugavpils satiksme" izsludināja jau 2021.gada aprīlī. Divi konkursi beidzās bez rezultāta. Trešajā iepirkumā 2022.gada aprīlī bija iesniegts tikai viens piedāvājums - no Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas jeb DLRR. Citi uzņēmumi atzina, ka izpildes termiņš ir pārāk īss. Taču ar DLRR līgumu arī nenoslēdza. Pieteikums esot bijis sagatavots nekvalitatīvi, turklāt rūpnīca kā savu partneri bija norādījusi čehu uzņēmumu "Pragoimex", kas nesen Čehijā iesaistīts korupcijas skandālā. Firmas bijušajam valdes loceklim Jaroslavam Kremenam piespriests cietumsods, trīs miljonu kronu naudas sods un aizliegums vadīt uzņēmumus, norāda raidījums.
"Nekā personīga" skaidro, ka pagājušā gada jūnijā izsludināja ceturto iepirkumu. Prasībām bija seši dažādi varianti, lai paplašinātu pretendentu loku. Visbūtiskākā bija prasība - ja kāda iemesla dēļ Daugavpils nesaņem tramvajiem paredzēto Eiropas fondu naudu, piegādātājam būs zaudējumi jākompensē. Uz šādu risku pieteicās tikai DLRR. Partneris joprojām bija čehu "Pragoimex", bet šoreiz tas neesot traucējis - uzņēmums iesniedza izziņu, ka amatpersonas sodāmība ir dzēsta.
Pieteikumā DLRR esot rakstījis, ka 50% no visiem darbiem veiks "Pragoimex". Pārējo ražošot pats Daugavpils uzņēmums. Šogad oktobrī tas piegādāja Daugavpils satiksmei pirmo tramvaju, vēsta raidījums.
Vienlaikus pie publikācijām par jaunajiem tramvajiem atrodami arī skeptiski iedzīvotāju komentāri - tie vēsta, ka DLRR nav ne ražošanas, ne komplektācijas līniju.
Daugavpils iedzīvotājs, aktīvists Gļebs Beļajevs raidījumam stāsta, ka Daigavpils tramvaji vizuāli esot identiski čehu firmas "Pragoimex" ražotajam tramvajam "EVO1". Čehijā šādi vagoni esot pārdoti aptuveni divas reizes lētāk nekā to paredzot noslēgtais līgums Daugavpilī.
"Daugavpils satiksme" raidījumam bažas noraidījusi, sakot, ka tos nevar salīdzināt un Daugavpils tramvaji esot pavisam citi.
Arī aktīvists Aleksandrs Šumskis, kas aizdomas izklāstījis iesniegumā Eiropas prokuratūrai, norādījis, ka DLRR cehā neesot iekārtu, kas būtu nepieciešamas tramvaju ražošanai, un nav radītas 50 jaunas darba vietas, kā vēl nesen apgalvojis Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš.
Paustās aizdomas Elksniņš noraidījis.
Savukārt čehu uzņēmums "Pragoimex" "Nekā personīga" atbildējis, ka uz visiem mediju jautājumiem atbildēs Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca. Savukārt tā raidījumam "Nekā personīga" interviju atteica, jo projekta vadītājs esot komandējumā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri