• Aldis,
  • Aldris,
  • Alfons
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rīgā grib aizliegt pārspīlētas reklāmas

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 18:44, 22.05.2023


Rīgā plānots aizliegts izvietot transparentus, kas novilkti starp kokiem, stabiem, ēkām, būvēm un citām konstrukcijām, un uz ūdens, lai pilsētvidi nepiesārņotu ar dažāda veida un pārspīlētām reklāmām.


Ilustratīvs foto.

To paredz šodien Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā atbalstītais saistošo noteikumu projekts par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā.

Ar jaunajiem noteikumiem plānots aizliegt arī pārblīvēt ēkas fasādi un ēkai piesaistīto apkārtējo vidi ar dažāda veida un kolorīta reklāmām, kā arī aizliegt reklāmas pārsātināt ar tekstuālo un grafisko informāciju.

Izvietojot reklāmu, nedrīkstēs būt redzami montāžas stiprinājumi. Būs aizliegts izvietot reklāmu uz ēkas fasādes vai inženierbūves, ja tā ir nesakoptā stāvoklī, apzīmēta ar grafiti.

Plānots aizliegt izvietot reklāmu uz tiltiem pār Daugavu, tajā skaitā kādreizējā Dzelzs tilta balstiem, un Pilsētas kanālu posmos, kas projicējas pret ūdeni.

Būs aizliegta reklāmu izvietošana uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus. Šis aizliegums neattieksies uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma, ja tas norisinās uz ūdens, reklāmu.

Kā norāda pašvaldībā, šie aizliegumi nepieciešami, lai veidotu harmonisku un nepārspīlētu reklāmu izvietojumu pie ēkām, lai reklāmas nenomāktu ēku arhitektūras un pilsētvides uztveršanu kopumā.

Vecrīga būs atļauts izvietot tikai telpiskus burtus un logotipus bez fona pamatnes vai ar fona pamatni bez tonējuma, vai materiālā atveidotus burtus vai uz fasādes krāsotus burtus, ja to izvietojums uz ēkas fasādes netraucē ēkas vizuālo uztveri un nemazina ēkas kultūrvēsturisko vērtību, kā arī ir atbilstošs konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturam un mērogam.

Tā kā digitālo reklāmu izvietošana kļūst arvien populārāka, saistošajos noteikumos ir izveidota jauna nodaļa ar nosacījumiem digitālo ekrānu izvietošanai.

Piemēram, digitālo ekrānu izvietošana būs aizliegta azartspēļu organizēšanas vietās vai izklaides un pasākumu norises vietās, kurās notiek intīma rakstura izklaides. Šādās vietās būs aizliegt arī reklāmā izmantot gaismas specefektus.

Digitālos ekrānus būs aizliegts izvietot Rīgas vēsturiskajā centrā uz būvēm, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes.

Saistošajos noteikumos lielā mērā saglabātas līdz šim spēkā esošo noteikumu normas, kas attiecas uz vides prasībām.

Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi, nosakot reklāmas izvietošanu, afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību un ekspluatācijas prasības publiskās vietās Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī vietās, kas vērstas pret publisku vietu.

Saistošo noteikumu tapšanas laikā notikušas konsultācijas ar Vides reklāmas asociāciju, Latvijas Reklāmas asociāciju un Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Piektdien daudzviet Latvijā uzsnigs

Piektdien lielā Latvijas daļā gaidāms sniegs, pārsvarā tas būs neliels, vietām īslaicīgi snigs stiprāk, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Austrumu slimnīcā ierodas vēl 20 ievainotie ukraiņi

Kopumā Austrumu slimnīcā kopš kara sākuma uzņemti jau 386 no Ukrainas atvestie pacienti.

Sabiedrība Pērn Latvijā adoptēti 77 bērni

Pērn Latvijā adoptēti 77 bērni, kas ir par deviņiem mazāk nekā gadu iepriekš, informē Labklājības ministrija (LM).

Sabiedrība Aptauja: Gandrīz trešdaļā skolu finansējums mācību līdzekļiem nav pieaudzis

Gandrīz trešdaļā skolu skolu finansējums mācību līdzekļiem šogad salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu nav pieaudzis un ir palicis nemainīgs, 4,4% - tas ir samazinājies, bet 38,7% - pieaudzis, secināts izdevniecības "Skolas Vārds" veiktajā izglītības iestāžu vadītāju aptaujā.

Lasiet arī

Sabiedrība "Google" un "Facebook" atņem reklāmu! Latvijas mediji lūdz palīdzību no valsts

"Latvijas reklāmas tirgus ikgadējais kritums par aptuveni 15%- 20% sāk veidoties par būtisku draudu oriģinālsatura veidošanai Latvijā un latviešu valodā", konstatē Latvijas Raidorganizāciju Asociācijas izpilddirektors Andris Ķēniņš.

Ekonomika Mediju reklāmas tirgus apjoms pirmajā pusgadā saruka par 25%

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms pirmajā pusgadā samazinājies par 25% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, liecina Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) apkopotie dati.