• Fanija,
  • Vēsma
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Vēlas ierobežot uz bērniem vērsto pārtikas produktu reklāmu

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 21:33, 10.05.2023


Šodien Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) organizētajā seminārā "Pārtikas reklāmas bērniem ierobežošana - izaicinājumi un iespējamie risinājumi" diskusijas dalībnieki vienojās turpināt meklēt piemērotāko risinājumu par iespējām ierobežot uz bērniem vērsto pārtikas produktu reklāmu, noskaidroja SPKC.



SPKC veikto pētījumu dati liecina, ka liekā ķermeņa masa un aptaukošanās bērniem Latvijā ir problēma, un situācija neuzlabojas. Kaut arī atsevišķās jomās situācija nedaudz uzlabojas, piemēram, vairāk izglītības iestāžu piedāvā bērniem bezmaksas augļus un dārzeņus, kā arī ir palielinājies skolēnu īpatsvars, kuri ēd svaigus augļus un dārzeņus katru dienu, tomēr kopējā situācija ir satraucoša.

Arī brīvā laika pavadīšanas paradumi bērniem ir neaktīvi. Brīvdienās pat vairāk nekā puse 13-15 gadīgo pusaudžu trīs un vairāk stundas dienā skatās televizoru, lieto elektroniskās ierīces, piemēram, viedtālruni, planšeti, datoru un tamlīdzīgi. Tā rezultātā katrs ceturtais pirmklasnieks ir ar lieku ķermeņa masu un aptaukošanos, bet deviņgadīgo vidū tāds ir jau katrs trešais zēns. Turklāt vecāki pietiekami neapzinās aptaukošanās problēmu saviem bērniem.

Latvija nav vienīgā valsts, kur bērnu uztura paradumi satrauc veselības jomas profesionāļus un veselības politikas veidotājus - līdzīga situācija ir arī citās Eiropas Savienības (ES) valstīs. Tādēļ SPKC ir iesaistījies Eiropas Komisijas vienotās rīcības projektā, kopīgi ar citām valstīm mēģinot atrast risinājumus, kā uzlabot situāciju pārtikas reklāmas jomā.

Projekta gaitā SPKC organizēja diskusiju, aicinot pārtikas ražotāju un tirgotāju, reklāmas jomas, veselības nozares profesionāļu, valsts iestāžu - politikas veidotāju un kontrolējošo institūciju pārstāvjus dalīties viedokļos par iespējām ierobežot uz bērniem vērsto pārtikas reklāmu. Diskusiju gaitā tika akcentēts, ka jau šobrīd vairāki Latvijas pārtikas ražotāji sociālās atbildības ietvaros gan uzlabo pārtikas produktu sastāvu, piemēram, samazinot cukura vai sāls saturu savos produktos, gan ir apņēmušies nereklamēt pārtikas produktus bērniem līdz 12 gadu vecumam.

Diskusijas dalībnieki piekrita, ka ir nepieciešams ierobežot uz bērniem vērsto pārtikas produktu reklāmu, tomēr ir vairāki neskaidri jautājumi. Piemēram, būtu svarīgi ierobežojumus pieņemt visas ES līmenī, lai nodrošinātu vienlīdzīgus nosacījumus visās dalībvalstīm, kā arī nodrošināt ierobežojumu atbilstošu kontroli. Tāpat ir svarīgi turpināt izglītot gan bērnus, gan viņu vecākus par veselīgu uzturu, jo uztura paradumi veidojas tieši ģimenē.

Pasākuma dalībnieki vienojās, ka diskusijas ir nepieciešams turpināt, lai atrastu Latvijas situācijai piemērotāko risinājumu.

Pasākumu organizēja SPKC vienotās rīcības projekta "Best-ReMap" ietvaros. "Best-ReMap" ir vienota rīcība apstiprinātas labākās prakses ieviešanai uztura jomā. Projekta mērķis ir izpētīt, attīstīt un iesaistītajās valstīs dalīties ar paraugpraksi pārtikas reklāmas ietekmes uz bērniem samazināšanai.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Eksperti pagaidām nepiešķir termina statusu vārdam "rašisms"

Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisija vienojusies, ka vārdam "rašisms" nav piešķirams termina statuss.

Sabiedrība Kā Siguldā uzlabo demogrāfisko stāvokli (+VIDEO)

Sociālais dienests tuvākajā laikā veiks piešķirto pabalstu pārrēķinu.

Sabiedrība Sākas pasta balsošana vēlētājiem ārvalstīs

Šodien sākas pasta balsošana pašvaldību vēlēšanās vēlētājiem ārvalstīs, aģentūra LETA uzzināja Centrālajā vēlēšanu komisijā (CVK).

Sabiedrība Lieldienās Rīgā sabiedriskais transports kursēs pēc brīvdienu grafika

No šodienas līdz 21.aprīlim Rīgā sabiedriskais transports kursēs pēc brīvdienu grafika, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Lasiet arī

Ekonomika PTAC stāsta, ko darīt, ja prece nav tāda, kā gaidīji (+VIDEO)

Pārdevējam ir tiesības ieturēt kompensāciju no atmaksājamās summas vai atteikt atmaksāt pilnu summu.

Sabiedrība Latvietes, kuras strādā par priekšniecēm, saņem naudu gandrīz kā vīrieši (VIDEO)

2024.gadā vismazākā atšķirība starp atalgojumu stundā bija vecuma grupā līdz 25 gadiem.

Ekonomika Atjaunojamo energoresursu īpatsvars valstī sasniedz 70% (+VIDEO)

Vietējā elektroenerģijas ražošana spēja segt 89,99% no kopējā Latvijas elektroenerģijas patēriņa.

Interesanti fakti Kā izrotāt mājokli Lieldienām, stasta interjera dizainere (+VIDEO)

Rūpīgi izvēlēti dekori, pavasarīgas krāsas un simboliskas detaļas ne tikai papildina interjeru, bet arī rada priekpilnu atmosfēru.