“Nereti pēc ziemas sezonas, kad divriteņu transportlīdzekļu vadītāji ilgāku laika periodu nav braukuši, nepieciešams laiks, lai visi satiksmes dalībnieki atkal spētu mierīgi un efektīvi līdzpastāvēt uz ceļa. Pat pusgads bez dalības satiksmē var kļūt par negadījuma cēloni, tāpēc sezonas sākumā droša un uzmanīga braukšana ir būtiska. Pēc pārtraukuma ir svarīgi pareizi atsvaidzināt braukšanas iemaņas un uz ceļiem rīkoties atbildīgi,” stāsta Latvijas Transportlīdzekļu Atlīdzību Grupas vadītājs Lauris Zemvalds.
Mazo gabarītu dēļ, divriteņu transportlīdzekļus ir grūtāk pamanīt, kas savukārt palielina sadursmes risku. Apdrošinātājs norāda, ka automašīnu vadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, mainot joslu, izbraucot no sānielām un šķērsojot krustojumus. Autovadītājiem rūpīgi jāizvērtē situācija pirms joslas maiņas vai pagrieziena manevra, kad ceļu satiksmes noteikumi liek dot priekšroku citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat svarīgi būt īpaši vērīgiem sastrēgumu laikā, kad motociklu un motorolleru vadītājiem ir tendence apbraukt sastrēgumu, braucot starp joslām vai pārvietojoties pa pretējā virziena joslu.
Tāpat autovadītājiem jābūt īpaši piesardzīgiem braucot blakus elektrisko skrejriteņu vadītājiem, jo šo transportlīdzekļu braukšanas ātrums ir liels, bet manevrēšanas un bremzēšanas spējas ir ierobežotas. Šobrīd uz ielām ir vērojams liels koplietošanas elektrisko skrejriteņu pieplūdums, kurus nereti izmanto personas bez vadītāja apliecības un drošības ķiveres. Tas var radīt bīstamas situācijas pat uzmanīgākajam šoferītim.
Braukšanas ātrums var šķist maldinošs
Divriteņu transportlīdzekļu mazo gabarītu dēļ ir grūtāk izvērtēt to braukšanas ātrumu. Speciālists iesaka nepaļauties uz savām iekšējām sajūtām par šo transportlīdzekļu, it sevišķi motociklu braukšanas ātrumu: “Ja redzat, ka jūsu virzienā traucas motocikls un jums ir tam jādod ceļš – dariet to jebkurā gadījumā. Motocikla nelielo gabarītu dēļ ir grūtāk izvērtēt tā ātrumu, tāpēc automašīnu vadītāji bieži riskē, mēģinot manevrēt tā priekšā. Taču diemžēl šāda rīcība var kļūt par ceļu satiksmes negadījuma cēloni.”
Tāpat pašiem motociklistiem jāatceras, ka citi satiksmes dalībnieki, īpaši sezonas sākumā, nav pieraduši pie viņu esamības satiksmē, tāpēc pirmajās nedēļās jāizvēlas drošs braukšanas ātrums.
Īpašu uzmanību pievērs pagalmos un iebrauktuvēs
Velosipēdiem un skrejriteņiem izbūvēto celiņu skaits strauji palielinās, pilsētās tie nereti krustojas ar neregulētām izbrauktuvēm no pagalmiem un citām teritorijām. Tieši šie krustojumi ir visbīstamākās vietas, kur notiek sadursmes ar citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Saskaņā ar CSN, izbraucot vai iebraucot kādā teritorijā, auto vadītājam jāpalaiž gājēji un citi ceļu satiksmes dalībnieki, ja tiek šķērsots to kustības virziens.
“Diemžēl šis noteikums nereti tiek aizmirsts, tāpēc šajās vietās divriteņu transportlīdzekļu vadītājiem rūpīgi jāizvērtē situācija un jāpārliecinās, vai krustojumam netuvojas kāds cits ceļu satiksmes dalībnieks, un tikai tad jāturpina manevrs,” iesaka Lauris Zemvalds.
Esi pamanāms uz ceļa un velc ķiveri!
Velosipēdistiem un motociklistiem par pamanāmību uz ceļa nav jādomā tikai gada tumšajos mēnešos. Tas ir tikpat būtiski arī vasaras sezonā un palīdz izvairīties no sadursmēm. Šeit talkā nāk košas krāsas apģērbs un atstarojoša veste. Tāpat velosipēdu vadītājiem, braucot tumsā vai sliktas redzamības apstākļos, velosipēdu priekšā jābūt piestiprinātam baltas krāsas lukturim, taču aizmugurē – sarkanam.
Taču visbūtiskākais drošības spilvens, kas spēj glābt braucēja dzīvību, ir ķivere. Saskaņā ar Latvijas iedzīvotāju aptauju, 35 procenti aptaujāto nekad nevelk ķiveri, pārvietojoties ar skrejriteni vai velosipēdu. Ķivere būtiski mazina traumu risku un var pat glābt transportlīdzekļa vadītāja dzīvību, tāpēc apdrošinātājs aicina to izmantot jebkuram divriteņu transportlīdzekļa vadītājam.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri