Pie Ministru kabineta piketā pret Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību pulcējušies aptuveni 25 cilvēki.
Piketu rīko jaunatnes organizācija "Protests" sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām "Zaļā brīvība", "Piekrastes vides aizsardzības biedrība", "Pasaules Dabas fonds" un "Latvijas Dabas fonds".
Sanākušie novietojuši improvizētu termināļa maketu, kā arī turot rokās plakātus skandina tādu saukļus kā: "atbildes un atbildību, nevis gāzes atkarību" vai "solīts makā nekrīt".
Uz plakātiem, piemēram, rakstīts "Gāzei nav nākotnes", "Skultes LNG-OIK 2", "Investēt gāzē=ieslēgt atpakaļgaitu".
Pikets ilga aptuveni stundu un jau ir noslēdzies. Policijā teica, ka protesta akcija noritējusi bez starpgadījumiem.
"Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors Renārs Miķelsons norādīja, ka Skulte LNG terminālis sasaistē ar Inčukalna dabasgāzes pazemes krātuvi nodrošinās iespēju iegādāties gāzi vasaras mēnešos, kad tā ir lētāka, un noglabāt to apkures sezonai. Ja Latvijā būs savs LNG terminālis Skultē, Latvijas lietotājiem vairs nebūs jāapmaksā somu un lietuviešu gāzes transportēšana no un uz Inčukalnu, kā tas notiek pašlaik, uzsver Miķelsons, pieļaujot, ka tas Latvijas iedzīvotājiem nozīmētu zemākus gāzes un elektrības rēķinus.
"Mums ir jāsaprot, ka Latvija nākamos desmit gadus nevarēs atteikties no dabasgāzes, jo tā tiek izmantota elektrības ražošanai un ar tās palīdzību tiek ražota elektroenerģija un siltums termoelektrocentrālēs. Neaizmirsīsim par ātrāko iespējamo atslēgšanos no BRELL elektroapgādes loka ne ātrāk kā 2025. gadā, un tad gāzes patēriņš pieaugs par trīs teravatstundām (TWh) līdz potenciāli 12-13 TWh gadā, " skaidro Miķelsons.
Viņš atzīmē, ka atjaunīgie enerģijas resursi attīstīties un no gāzes 10-15 gadu perspektīvā būs jāatsakās. Skulte LNG termināļa infrastruktūra tiekot veidota tā, lai varētu transportēt arī atjaunīgo ūdeņradi, kas ir viens no Eiropas klimatneitrālas energosistēmas stūrakmeņiem.
"Skulte LNG Terminal" izprotot gan vides organizāciju, gan apkaimes iedzīvotāju bažas par LNG termināļa būvniecību. Tāpēc uzņēmums strādājot pie tā, lai ietekme gan uz vidi, gan apkaimes iedzīvotājiem būtu minimāla, un patlaban izstrādes procesā ir ietekmes uz vidi novērtējums.
Kā stāsta Miķelsons, termināļa projekts atbilst starptautiskajiem drošības standartiem, un tā darbību sertificēs vadošās nozares sertifikācijas kompānijas. "Turklāt tajā plānots izmantot modernākās regazifikācijas tehnoloģijas, proti, iegremdētā iztvaicētāja tehnoloģiju, kas tiek plaši pielietota Skandināvijas reģionā. Tā ir drošākā un efektīvākā tehnoloģija mūsu platuma grādos šāda veida termināļiem."