Tikšanās plānota, lai pārrunātu aktuālo informāciju par "Rail Baltica" projekta īstenošanas gaitu un problēmām projekta īstenošanā.
Sanāksme plānota plkst.10 Satiksmes ministrijas telpās. Pēc tikšanās, plkst.12, paredzēta preses konference.
Vitenbergs iepriekš stāstīja, ka "Rail Baltica" ir mūsu paaudzes lielākais infrastruktūras projekts visā Baltijā, turklāt savienojamība ar Rietumeiropu ļaus Latvijas dzelzceļam būt elastīgākam, kas ir arī milzīgs drošības aspekts.
"Runājot ar kolēģiem, izskan bažas, ka projekts ir nobīdījies no tā sākotnējā laika grafika un trūkst sadarbības starp iesaistītajām pusēm," teica Vitenbergs, norādot, ka Latvija ir trīs spēlētāji - "RB Rail", "Eiropas dzelzceļa līnijas" un Satiksmes ministrija, kas ir "Rail Baltica" projekta īstenotājs un Eiropas Savienības (ES) atbalsta saņēmējs, kas nodrošina finansēšanas līguma nosacījumu izpildi, kontrolē projekta saistīto izdevumu atbilstību noslēgtajiem līgumiem, kā arī nodrošina normatīvo aktu bāzes sagatavošanu.
Ministrs uzsvēra, ka projekts ir sarežģīts, jo ir iesaistītas visas trīs Baltijas valstis un katrai jau sākotnēji ir bijis savs redzējums un intereses.
Jautāts par nesen izskanējušo informāciju par "RB Rail" iekšējām nesaskaņām, Vitenbergs atbildēja, ka tas nav nekas jauns un to ir vērojis vēl pat nebūdams politikā.
"Visu laiku ir bijušas iekšējās ņemšanās, katrai valstij ir kaut kādas iekšējās intereses pārvaldības modelī. Tādēļ tas nepārsteidz, bet tas arī nekādi nepalīdz šo projektu sekmīgi realizēt," stāstīja Vitenbergs, norādot, ka katra no iesaistītajām pusēm ir izrādījusi vēlēšanos ar jauno satiksmes ministru runāt, bet, viņaprāt, sekmīgi kaut ko darīt varēs tad, kad visi trīs sēdēs pie viena galda.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri