Valsts piešķīrusi finansējumu un noslēgusi līgumu ar pārvadātājiem uz desmit gadiem. Tagad, atbilstoši inflācijai, būtu jāveic korekcijas maksājumos, un tas līdz šim ir darīts no valsts budžeta programmas neparedzētiem gadījumiem, skaidroja komitejas vadītājs.
"Savukārt tagad naudas visam nepietiek un valsts nevis meklē iespēju, kā piemaksāt un nodrošināt iedzīvotāju pārvadāšanu, bet samazina pakalpojumu," vērtēja Ragainis.
Viņš uzskata, ka tas radīs nākamās problēmas. Samazinoties reisu skaitam, samazināsies pasažieru skaits, jo cilvēki vairs nevarēs izbraukāt uz darbu, pie ārstiem un citur.
No reisu samazināšanas būtiski cietīs arī paši pārvadātāji, jo viņiem samazināsies ieņēmumi, savukārt kredītmaksājumi saglabāsies, uzskata Ragainis. Pārvadātājiem būs jāturpina maksāt par autobusiem, kurus tie iepirka, lai izpildītu valsts prasības pārvadājumu kvalitātei, viņš piebilda.
"Izskatās, ka valsts plāno atteikties no kaut kādām lauku teritorijām, jo ceļu nav, pārvadātāju nav, nebūs arī cilvēku," teica Ragainis.
Šo problēmu daļēji plānots risināt, ieviešot transportu pēc pieprasījuma. Taču tas nav paredzēts visiem iedzīvotājiem, bet noteiktām sociālajām grupām. Līdzīgi kā skolēnu autobusi, ar kuriem nedrīkst pārvadāt ne skolotājus, ne citus pasažierus, bet gan tikai skolēnus, skaidroja komitejas vadītājs.
Līdz ar to, lai no novada nomales nokļūtu novada centrā, viens autobuss aizved skolēnus, cits autobuss aizvedīs personas ar invaliditāti un pensionārus, un būs vajadzīgs vēl trešais autobuss, kas varētu nogādāt uz darbu, vai pie speciālistiem pārējos novada iedzīvotājus, teica Ragainis.
Viņš norādīja, ka Latvijas Pašvaldību savienības Tautsaimniecības komiteja plāno šo jautājumu izskatīt, un, visticamāk, pašvaldības pret šiem plāniem iebildīs.
Kā ziņots, reģionālajā sabiedriskajā transportā no 2026.gada 15.janvāra pieaugs biļešu cenas, savukārt dotēto reģionālo autobusu maršruta tīklu nākamgad samazinās par 16%, vienlaikus attīstot komercpārvadājumus, ceturtdien nolēma Sabiedriskā transporta padome.
Tostarp vilcienu pārvadājumos tarifs pieaugs vidēji par 6,6%, bet autobusu pārvadājumos tarifs palielināsies par aptuveni 7,5%.
Turklāt dotētais reģionālās nozīmes autobusu maršruta tīkls nākamgad plānots 56,145 miljonu kilometru apmērā, kas ir par 11,06 miljoniem kilometru jeb 16% mazāk nekā prognozēts 2025.gadā.
Paredzēts, ka katrā maršruta tīkla daļā tiks samazināti reisi vai reisu daļas ar zemu rentabilitātes un pārvadāto pasažieru rādītāju.
Savukārt sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma plānots ieviest nākamā gada beigās. Transportu pēc pieprasījuma izpildīs attālākos reģionos ar automobiļiem, kuros ir četras līdz astoņas sēdvietas. Patlaban notiek sagatavošanās darbi, tostarp plānots izstrādāt speciālu lietotni un zvanu centru, lai pakalpojumu pielāgotu cilvēku vajadzībām.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri