Lielākie mazumtirgotāji baltās vistu olas šogad iepirkuši pamatā no Somijas

Ekonomika
LETA 10:03, 16.04.2025 0

Lielākie mazumtirgotāji baltās vistu olas šogad iepirkuši pamatā no Somijas, aģentūrai LETA pauda aptaujātie tirgotāji.

 
Foto: LETA

SIA "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite aģentūrai LETA norādīja, ka Lieldienu laikā tradicionāli pircēju pieprasītākās ir baltās vistu olas. Tā kā vietējie ražotāji diemžēl nepiedāvā baltās olas, kūtī dētās baltās vistu olas šogad "Rimi" iepērk no Zviedrijas un Somijas.

"Rimi" šogad plāno apmēram tādu pašu pieprasījumu pēc olām kā pērn, ņemot vērā pēdējā laika olu cenu svārstības.

Vienlaikus Bite sacīja, ka olu cena, salīdzinot ar pērnā gada Lieldienām, ir kāpusi, kas saistīts ar Eiropā izplatīto putnu gripu. Arī šī gada sākumā pieaugums ir turpinājies, īpaši martā un aprīlī, kad olu cenas pieauga līdz pat 20%.

Veikalu tīkla "top!" mārketinga direktore un valdes locekle Ilze Priedīte norādīja, ka "top!" veikalos Lieldienu periodā tiek piedāvātas otrās kategorijas baltās olas, kas dētas kūtī un tiek iepirktas no Somijas.

Salīdzinot ar pagājušo gadu, šogad "top!" iepircis par 15% vairāk baltās olas, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu. Pērn piedāvātas trešās kategorijas olas no Igaunijas, savukārt šogad tiek piedāvātas augstākas kvalitātes otrās kategorijas olas, kas izskaidro vidējo olu cenas pieaugumu par aptuveni 8%.

Mazumtirgotāja SIA "Lidl Latvija" komunikācijas komandas vadītāja Zane Neļķe norādīja, ka ikdienā lielākoties "Lidl" plauktos atrodamas Latvijas olas, tomēr klāstā iekļautas arī olas no citām Eiropas valstīm.

Tuvojoties Lieldienām, "Lidl" ar piegādātājiem vienojies par lielāku olu daudzumu, lai apmierinātu klientu vajadzības. "Lidl" baltās olas iepircis no Ukrainas.

Neļķe norādīja, ka kopumā olu cenās ir novērojams pieaugums. Tāpat viņa uzsvēra, ka, pakāpeniski pārejot tikai uz ārpus sprostiem dēto vistu olām, nākotnē var gadīties arī izaicinājumi ar šādu olu nepieciešamā daudzuma pieejamību nozarē.

Savukārt "Maxima Latvija" komunikāciju vadītāja Liene Dupate-Ugule norādīja, ka kopš šā gada sākuma "Maxima" veikalos pieejamas tikai ārpus sprostiem dētas vistu olas. Lai spētu pielāgoties klientu vajadzībam, šogad ārpus sprostiem dētu vistu olu apjoms palielināts teju četras reizes.

Vairāk nekā puse no "Maxima" veikalos esošajām olām ir vietējo ražotāju, taču, lai spētu nodrošināt nepieciešamo apjomu ārpus sprostiem dētām olām - pieejamas arī olas no tādām valstīm kā, piemēram, Lietuva, Polija un Somija.

Ārpus sprostiem dēto olu iepirkuma cena ir mēreni kāpusi un ir nedaudz augstāka nekā trešās kategorijas olām, kas ir cieši saistīts ar lielākām ražotāju investīcijām to uzturēšanā. Vienlaikus Lieldienu laikā "Maxima" piedāvā arī brīvi turētu vistu olas baltā krāsā.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Latvenergo rekonstruēs Daugavas HES (+VIDEO)

Vislabāk iekārtām ir strādāt tām paredzētajos režīmos - nemainīgas jaudas bāzes režīmā.

Ekonomika Parakstīts līgums par Rail Baltica pamattrases būvdarbu sākšanu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) un pamattrases būvnieks "ERB Rail" parakstījuši vienošanos par būvdarbu sākšanu, informēja EDzL pārstāvji.

Ekonomika Jaunu auto tirgus atgriežas vēsturiski augstākajā līmenī

Pirmā pusgada Latvijā reģistrēti 12 447 jauni vieglie automobiļi.

Ekonomika Jaunie speciālisti glābj Latvijas meža bagātības (+VIDEO)

Astoņzobu mizgrauzis ik gadu iznīcina vairāk nekā 32 miljonus kubikmetru koksnes – ar šo daudzumu pietiktu, lai uzceltu koka mājas visu Latvijas iedzīvotāju izmitināšanai.

Lasiet arī

Sabiedrība Rīgas skolēnus ēdinās ar brīvos apstākļos turētu vistu olām

Rīgas skolēnus ēdinās ar brīvos apstākļos turētu vistu olām.

Sabiedrība Olas Latvijā iekļuvušas iedzīvotāju svarīgāko pārtikas produktu TOP5

Olas ir iekļuvušas Latvijas iedzīvotāju to piecu svarīgāko pārtikas produktu sarakstā, bet kuriem cilvēki nevar iedomāties savu ikdienas maltīti, tāpat pircēji biežāk pievērš uzmanību marķējumam uz olām, liecina "Norstat" aptaujas dati.