Latvijā 45% iedzīvotāju uztrauc autoservisu darbības ietekme uz vidi, informēja tekstila nomas uzņēmuma "Lindstrom" pārstāvji, atsaucoties uz kompānijas veiktās aptaujas rezultātiem.
Savukārt trešdaļa jeb 29% aptaujāto uzskata, ka autoservisu darbība nerada riskus apkārtējai videi.
Tāpat aptaujas dati liecina, ka 53% iedzīvotāju pirms autoservisa izvēles netiecas noskaidrot izvēlētā autoservisa darbības ietekmi uz vidi, 36% - pirms autoservisa izvēles izvērtē, vai minētais pakalpojuma sniedzējs ieviesis praktiskus risinājumus, kas neradītu kaitējumu videi vai to samazinātu. Tikmēr 11% iedzīvotāju par šo jautājumu nesniedza skaidru atbildi.
Vienlaikus 87% iedzīvotāju galvenokārt autoservisu izvēlas pēc pakalpojumu sniegšanas cenas, bet 85% iedzīvotāju būtiska ir sniegtā pakalpojuma kvalitāte, tostarp darbā izmantotās auto detaļas un tehnoloģijas. Vairāk nekā pusei jeb 54% iedzīvotāju ir būtisks sniegtā pakalpojuma ātrums, un tikpat lielai daļai - autoservisa atrašanās vieta. Tikmēr 15% respondentu ir svarīga autoservisa darba vide, piemēram, tīrs darbinieku apģērbs, patīkama pieņemšanas telpa, sakopta autoservisa apkārtne un tamlīdzīgi.
"Lindstrom" aptauja Latvijā veikta 2024.gada oktobrī sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija", aptaujājot 1001 respondentu.