• Andis,
  • Zeltīte
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Plāno pārskatīt Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 17:31, 22.10.2024


Satiksmes ministrija (SM) plāno pārskatīt Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju laika posmam līdz 2040.gadam.


Foto: LETA

SM skaidro, ka šogad jūlijā stājusies spēkā jaunā Eiropas Savienības (ES) regula par pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai jeb jaunā TEN-T regula.

Iepriekšējais regulējums noteica, ka līdz 2031.gadam visus pamattīkla ceļus jāpārbūvē par automaģistrāli vai ātrsatiksmes autoceļu - ar divām joslām, katrā virzienā.

Savukārt atbilstoši jaunajai regulai visiem ceļiem, kas ietilpst TEN-T tīklā, līdz 2031.gadam jābūt īpaši projektētiem mehānisko transportlīdzekļu satiksmei, pa tiem nevar braukt velosipēdi un pārvietoties gājēji, kas šobrīd uz lielākās daļas no valsts galvenajiem autoceļiem ir atļauts. SM piebilst, ka tas nav atļauts uz Bauskas šosejas (A7).

Tāpat SM norāda, ka ir veiktas izmaiņas pamattīklā. Piemēram, Daugavpils šosejas (A6) posms pie Daugavpils un Rēzeknes šosejas (A12) posms pie Rēzeknes vairs neietilpst pamattīklā, bet pamattīklā ietilpst Rīgas apvedceļa posms Baltezers-Saulkalne (A4) un Rīgas apvedceļa posms Salaspils-Babīte (A5).

Attiecīgi, lai nodrošinātu jaunā regulējuma pārņemšanu plānots pārskatīt "Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju no 2020. līdz 2040.gadam". SM plāno izstrādāt konceptuālo ziņojumu, nodrošinot stratēģijas atbilstību jaunajai TEN-T regulai.

Līdz ar to valdība otrdien atzina par aktualitāti zaudējušu savulaik SM dotu uzdevumu veikt visu Eiropas transporta tīkla pamattīklā esošo valsts galveno autoceļu pārbūves līdz 2030.gadam pamatojuma izstrādi un noteiktā kārtībā iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.

SM skaidro, ka šis uzdevums tika noteikts 2021.gada 29.jūnija valdības sēdē. Tas bija jāiesniedz līdz 2021.gada 17.decembrim.

2021.gada jūnijā Ministru kabinets pieņēma zināšanai informatīvo ziņojumu, kurā bija plānots līdz 2040.gadam Latvijā izbūvēt ātrgaitas ceļus apmēram 1055 kilometru garumā.

Pēc tā brīža aprēķiniem 1000 kilometri valsts galveno autoceļu pārbūves par ātrgaitas divu brauktuvju autoceļiem indikatīvās būvniecības izmaksas 2020.gada cenās kopā būtu 5,206 miljardi eiro. Vienlaikus tika norādīts, ka katra projekta precīzas izmaksas iespējams noteikt tikai pēc detalizēta būvprojekta izstrādes. Tāpat izmaksas ir atkarīgas no objekta novietojuma, sarežģītības pakāpes un citiem faktoriem.

Darbu izpilde bija sadalīta trīs posmos - līdz 2030.gadam bija paredzēts izbūvēt 194,3 kilometrus, no 2030. līdz 2035.gadam - 224 kilometrus, no 2035. līdz 2040.gadam - 637,5 kilometrus ātrgaitas autoceļu.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Taivānas dronu ražotāji vēlas sadarboties ar Latviju (+VIDEO)

Pasākuma vispārējais mērķis ir izveidot platformu tīklu veidošanai.

Ekonomika Jautājumā par Tet un LMT nākotni ir trīs scenāriji, kā virzīties uz priekšu

Jautājumā par tehnoloģiju uzņēmumu SIA "Tet" un SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) nākotni valdībai ir trīs scenāriji, kā varētu virzīties uz priekšu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Ekonomika Kalvīša uzņēmums iegādājies vēl daļu «Latvijas gāze» akciju no «Gazprom»

AS "Latvijas gāze" valdes locekļu speciālā mērķa kompānija SIA "Energy Investment" un Lietuvas kompānija "Haupas" iegādājušās Krievijas uzņēmumam "Gazprom" iepriekš piederošās "Latvijas gāzes" akcijas no Omānas uzņēmuma "Qudrah International SPC", aģentūru LETA informēja "Latvijas gāzes" pārstāvji.

Ekonomika Ventspils stratosfēras zonde spēj sasniegt 30 kilometru augstumu (+VIDEO)

Lai derīgā krava netiktu sabojāta, tā ir aprīkota ar speciālu drošības izpletni.

Lasiet arī