• Bernedīne,
  • Biruta,
  • Mairita
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Pētījums: klientu apkalpošanas kvalitāte farmācijā Latvijā ir augstākā Baltijā

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 14:17, 27.08.2024


Klientu apkalpošanas kvalitāte farmācijā Latvijā ir augstākā Baltijā, liecina ikgadējais uzņēmuma "Dive Group" klientu servisa novērtēšanas pētījums.


Foto: LETA

Šogad jūnijā uzņēmums veica farmācijas sektora pētījumu, ar mērķi noskaidrot līderi, kas sniedz augstvērtīgāko klientu apkalpošanu katrā no Baltijas valstīm.

Klientu servisa kvalitātes pārbaudes tika veiktas, izmantojot slepeno pircēja metodi, kopumā veicot 160 vizītes visos vadošajos farmācijas mazumtirdzniecības uzņēmumos. Pētījumā tika analizētas farmaceitu komunikācijas, attieksmes un pārdošanas prasmes.

Latvijā labāko klientu apkalpošanu sniedz aptieku tīkls "Mēness aptieka" (85,29%), seko "Apotheka" (82,87%) un "Benu" (82,14%).

Lietuvā līderu pozīcijā ar rezultātu 81,69% ir "Norfa", bet Igaunijā "Benu" ar 84,12%.

Kopumā pētījums atklāj, ka triju Baltijas valstu vidū ar labāko klientu apkalpošanas kvalitāti arī šogad var lepoties Latvija, sasniedzot vidējo nozares rādītāju 81,42%, seko Lietuva ar 77,1%, bet zemākais rezultāts šajā nozarē ir Igaunijā - 76,39%.

Farmācijas sektorā Latvijā 2024.gadā, salīdzinot ar 2023.gadu, vidējais rādītājs klientu apkalpošanā ir samazinājies par sešiem procentpunktiem - no 87,42% līdz 81,42%, Lietuvā kritums bijis par 9,54 procentpunktiem - no 86,64% līdz 77,1%, bet Igaunijā samazinājums bijis par 9,56 procentpunktiem - no 85,95% līdz 76,39%.

Pētījuma noskaidrots, ka apkalpošanas vide ir izvirzījusies kā visaugstāk novērtētā sadaļa, sasniedzot 99,35% rezultātu. Tas ir par 1,91 procentpunktu vairāk nekā 2023.gadā, norādot uz uzlabojumiem klientu apkalpošanas jomā.

Vienlaikus lielākais kritums ir vērojams pārdošanas prasmju sadaļā, kur vidējais vērtējums ir samazinājies par 10,62 procentpunktiem. Ja 2023.gadā tas bija 84,27%, tad 2024.gadā tas ir nokrities līdz 73,65%. Tikai 31,67% gadījumu farmaceiti klientiem piedāvā papildu produktus, kas varētu veicināt ātrāku atveseļošanos, un tikai 30% gadījumu tiek sniegti nemedikamentozi ieteikumi.

"Dive Group" norāda, ka dati uzsver nepieciešamību turpināt pilnveidot pārdošanas prasmes un veicināt proaktīvu pieeju klientu veselības aprūpē, lai nodrošinātu nozares attīstību un uzlabotu klientu apmierinātību.

Pielietojot slepenā pircēja metodi, "Dive Group" klientu apkalpošanas kvalitāti galvenokārt vērtē banku, telekomunikāciju, farmācijas, autotransporta un tirdzniecības nozarēs, kā arī valsts sektorā. Pētījumi vienmēr tiek veikti, izmantojot slepenā pircēja metodi. Slepenie vērtētāji izmanto standartizētu anketu, kurā bez atbildes vērtējuma tiek iesniegti arī paplašināti komentāri, kas pamato atbildi.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Mākslīgais intelekts no nākamā gada pārrēķinās Latvijas mežus (+VIDEO)

Tāpat tas palīdzēs īstenot inventarizācijas procesus laikā, kad darba tirgū trūkst atbilstošās jomas speciālistu.

Ekonomika Ķekavas novadā pieaug atkritumu apsaimniekošanas maksa

No šodienas sadārdzināsies maksa par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Ķekavas novadā, aģentūru LETA informēja pašvaldībā.

Ekonomika Mārupes novadā būtiski pieaugs maksa par atkritumu apsaimniekošanu

Mārupes novadā no šodienas būtiski pieaugs maksa par atkritumu apsaimniekošanu, liecina pašvaldības mājaslapā publicētā informācija.

Ekonomika «Valsts aizsardzības korporācija» pieauga par 13,14 miljoniem eiro (+VIDEO)

Šis projekts būs arī Latvijas ieejas biļete starptautiskajās piegādes ķēdēs.

Lasiet arī

Sabiedrība Plāno ieviest vairākus jaunus farmaceitu pakalpojumus

Veselības ministrija (VM) plāno ieviest vairākus jaunus farmaceitiskās aprūpes pakalpojumus, liecina ministrijas izstrādātie grozījumi Aptieku darbības noteikumos.

Veselība Eksperte: Maksa par zāļu recepti ir jauns birokrātisks slogs

No 1.janvāra aptiekās ieviestais pacientu 75 centu līdzmaksājums par katru zāļu recepti nav labs risinājums, uzskata Rīgas Stradiņa universitātes Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātes prodekāne, Sabiedrības veselības institūta direktora vietniece un bijusī Zāļu cenu valsts aģentūras direktore Daiga Behmane.

Ekonomika «Latvijas aptiekas» pārdošana varētu tikt īstenota KP noteiktajā termiņā

Zāļu ražotājam AS "Olpha" (iepriekš "Olainfarm") piederošo SIA "Latvijas aptieka" kapitāldaļu pārdošana varētu tikt īstenota Konkurences padomes (KP) noteiktajā termiņā, kas ir šā gada 1.februāris, aģentūrai LETA prognozēja "Latvijas aptiekas" pārvaldnieks Guntis Belēvičs.

Sabiedrība Vāc parakstus lai atceltu farmaceita pakalpojumu maksu recepšu zālēm

Jau pirmajās stundās pēc iniciatīvas publicēšanas par iniciatīvu ir parakstījušies vairāk nekā 100 cilvēku.