EK secinājusi, ka Ķīna negodīgi piešķīrusi subsīdijas elektrisko automobiļu ražotājiem, un paziņoja: "Ja pārrunās ar Ķīnas iestādēm netiks rasts efektīvs risinājums, šīs pagaidu nodevas tiks ieviestas no 4.jūlija."
Šo nodevu apjoms varētu sasniegt pat 38%, salīdzinot ar pašreizējiem 10%.
Komisija sazinājusies ar Ķīnas iestādēm, lai pārrunātu tās veiktajā izmeklēšanā iegūtos secinājumus un rastu iespējas šo problēmu atrisināšanai.
Ķīnā ražotu elektrisko automobiļu imports Eiropas Savienībā (ES) pēdējos gados strauji pieaudzis, taču bloka amatpersonas uzskata, ka tādi Ķīnas autoražotāji kā BYD un SAIC palielina savu tirgus daļu un spēj noteikt zemākas cenas salīdzinājumā ar Eiropas autoražotājiem, pateicoties Pekinas apjomīgajām subsīdijām.
Paredzētās papildu importa nodevas katram autoražotājam atšķirtos - BYD piemērotā nodeva veidotu 17,4%, "Geely" - 20%, bet SAIC - 38,1%.
Tikmēr Ķīnas Ārlietu ministrija jau kritizējusi EK veikto izmeklēšanu, nodēvējot to par tipisku protekcionismu, un solījusi īstenot visus nepieciešamos pasākumus valsts tiesību un interešu aizstāvēšanai.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri