• Mareks,
  • Tālivaldis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


ATD: Komercpārvadājumu tālāko attīstību ir diezgan grūti paredzēt

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 08:25, 03.06.2024


Latvijā komercpārvadājumu tālāko attīstību ir diezgan grūti paredzēt, jo tā ir atkarīga no pašu pārvadātāju intereses, intervijā aģentūrai LETA sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Dins Merirands.


Foto: LETA

Atsaucoties uz pārvadātājiem, kuri ir sākuši komercpārvadājumus, pausto, Merirands norādīja, ka klientu atsaucība ir labāka, nekā bija plānots, kas varētu iedrošināt arī citus pārvadātājus pievērsties komercreisiem.

"Pirms kāda laika direkcija veica arī pārvadātāju aptauju, un tur bija vēl diezgan daudz virzienu, kuros pārvadātāji redz potenciālu darbībai uz komerciāliem pamatiem," sacīja Merirands.

Tostarp viņš skaidroja, ka pārvadātājiem ir interese par garākiem maršrutiem Vidzemē, kā arī interese ir par reisiem ne tikai uz Rīgu, bet arī par reģionālas nozīmes pilsētu savienošanu.

Merirands minēja, ka pandēmija bija galvenais iemesls, kāpēc neizdevās faktiski visi komercreisi, kuri toreiz tika sākti, jo būtiski samazinājās pasažieru skaits, kā arī bija būtiski ierobežojumi pašos transporta līdzekļos.

"Viena atziņa, ko mēs no tā laika esam guvuši un ko šobrīd ar grozījumiem Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ir plānots labot, ir kompensācijas par pasažieriem, kuriem ir braukšanas maksas atvieglojumi," pauda Merirands, piebilstot, ka pašreizējais regulējums nosaka, ka komercreisos tie ir pašu pārvadātāju izdevumi.

"Garajos maršrutos tas nebija tik izteikti, bet it īpaši īsajos komercmaršrutos Pierīgā pārvadātāji sūdzējās, ka pasažieru, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, skaits tomēr ir ievērojams un tas izjauc aplēses par komercreisu ekonomisko pamatotību," norādīja ATD vadītājs.

Viņš atzīmēja, ka patlaban gan Satiksmes ministrijā, gan Saeimā ir viedoklis, ka valsts šīs izmaksas pārvadātājiem varētu kompensēt, papildinot, ka Saeimā par šiem grozījumiem likumā varētu lemt rudens sesijā.

Runājot par komerciālo reisu attiecību pret valsts dotētajiem reisiem, Merirands norādīja, ja tiek atrisināts jautājums par pasažieru, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, pārvadāšanu komercreisos, tad faktiski pazūd arī nepieciešamība paralēli nodrošināt dotēto maršrutu, par ko iepriekš bija diskusijas, jo bija variants, ka komercreisos braukšanas maksas atvieglojumi netiek piemēroti.

"Tas gan ir mans minējums, bet visdrīzāk tur, kur ir arī dotētie reisi, nevajadzētu nolaisties zem līmeņa, kur to ir mazāk par trešdaļu, jo mums vienmēr ir jāpatur prātā, ka komercpārvadājumu veicējs kaut kādu iemeslu dēļ savu darbību var pārtraukt un tad radīsies nepieciešamība steidzamā kārtā ielikt atpakaļ noteiktu dotēto reisu skaitu," pauda Merirands.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika «Latvenergo» vadītājs pērn algā saņēmis 201 000 eiro

AS "Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste pagājušajā gadā algā saņēmis 201 007 eiro, kas ir par 32,4% vairāk nekā 2022.gadā, liecina viņa iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2023.gadu.

Ekonomika Nākamgad FM prognozētā fiskālā telpa ir mīnus 279,5 miljoni eiro

Nākamajā gadā Latvijas Stabilitātes programmā 2024.-2028.gadam prognozēta negatīva fiskālā telpa mīnus 279,5 miljonu eiro apmērā jeb 0,6% no iekšzemes kopprodukta (IKP), liecina Finanšu ministrijas (FM) informācija.

Ekonomika Zināms, cik pērn algā saņēmis CSDD valdes priekšsēdētājs Aksenoks

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks pagājušajā gadā algā saņēmis 111 393 eiro, liecina viņa iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2023.gadu.

Ekonomika Neatkarīgie aldari: Covid-19 krīze Vecrīgā joprojām turpinās

Uz vietējiem iedzīvotājiem orientētam viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas (HoReCa) segmentam klājas salīdzinoši labi, bet Vecrīgā krogiem un bāriem Covid-19 krīze turpinās, intervijā aģentūrai LETA atzina Latvijas Neatkarīgo aldaru biedrības priekšsēdētājs un alus darītavas "Labietis" vadītājs Reinis Pļaviņš.

Lasiet arī

Sabiedrība Autobusu maršrutā Rīga-Ogre iekļauj divas pieturas Rīgā

Reģionālās nozīmes autobusu maršrutā Rīga-Ogre no šodienas iekļauj pieturu "Balvu iela" un "Toma iela/Mols", kas atrodas viena otrai pretī Krasta ielas rajonā, Rīgā, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Sabiedrība Rīgā palielinās reisu skaitu 22.autobusa maršrutā

Ņemot vērā pasažieru plūsmas pieaugumu un gaidāmo Lidostas "Rīga" apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu vasaras sezonā, no 15.jūnija tiks veiktas izmaiņas 22.maršruta autobusa kustības sarakstos, palielinot reisu skaitu gan darba dienās, gan brīvdienās, informēja uzņēmumā "Rīgas satiksme".

Interesanti fakti Latvijā 44% autovadītāju sabiedriskā transporta joslas rada neskaidrības

Latvijā 44% autovadītāju sabiedriskā transporta joslas rada neskaidrības, informēja biedrības "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija" (IKIPA) pārstāvji, atsaucoties uz pētījumu kompānijas "Norstat" veikto aptauju.

Sabiedrība Autovadītāji Rīgā arvien biežāk brauc pa sabiedriskā transporta joslām

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!".