• Halina,
  • Ilvars,
  • Lauma
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


ATD: Komercpārvadājumu tālāko attīstību ir diezgan grūti paredzēt

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 08:25, 03.06.2024


Latvijā komercpārvadājumu tālāko attīstību ir diezgan grūti paredzēt, jo tā ir atkarīga no pašu pārvadātāju intereses, intervijā aģentūrai LETA sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Dins Merirands.


Foto: LETA

Atsaucoties uz pārvadātājiem, kuri ir sākuši komercpārvadājumus, pausto, Merirands norādīja, ka klientu atsaucība ir labāka, nekā bija plānots, kas varētu iedrošināt arī citus pārvadātājus pievērsties komercreisiem.

"Pirms kāda laika direkcija veica arī pārvadātāju aptauju, un tur bija vēl diezgan daudz virzienu, kuros pārvadātāji redz potenciālu darbībai uz komerciāliem pamatiem," sacīja Merirands.

Tostarp viņš skaidroja, ka pārvadātājiem ir interese par garākiem maršrutiem Vidzemē, kā arī interese ir par reisiem ne tikai uz Rīgu, bet arī par reģionālas nozīmes pilsētu savienošanu.

Merirands minēja, ka pandēmija bija galvenais iemesls, kāpēc neizdevās faktiski visi komercreisi, kuri toreiz tika sākti, jo būtiski samazinājās pasažieru skaits, kā arī bija būtiski ierobežojumi pašos transporta līdzekļos.

"Viena atziņa, ko mēs no tā laika esam guvuši un ko šobrīd ar grozījumiem Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ir plānots labot, ir kompensācijas par pasažieriem, kuriem ir braukšanas maksas atvieglojumi," pauda Merirands, piebilstot, ka pašreizējais regulējums nosaka, ka komercreisos tie ir pašu pārvadātāju izdevumi.

"Garajos maršrutos tas nebija tik izteikti, bet it īpaši īsajos komercmaršrutos Pierīgā pārvadātāji sūdzējās, ka pasažieru, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, skaits tomēr ir ievērojams un tas izjauc aplēses par komercreisu ekonomisko pamatotību," norādīja ATD vadītājs.

Viņš atzīmēja, ka patlaban gan Satiksmes ministrijā, gan Saeimā ir viedoklis, ka valsts šīs izmaksas pārvadātājiem varētu kompensēt, papildinot, ka Saeimā par šiem grozījumiem likumā varētu lemt rudens sesijā.

Runājot par komerciālo reisu attiecību pret valsts dotētajiem reisiem, Merirands norādīja, ja tiek atrisināts jautājums par pasažieru, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, pārvadāšanu komercreisos, tad faktiski pazūd arī nepieciešamība paralēli nodrošināt dotēto maršrutu, par ko iepriekš bija diskusijas, jo bija variants, ka komercreisos braukšanas maksas atvieglojumi netiek piemēroti.

"Tas gan ir mans minējums, bet visdrīzāk tur, kur ir arī dotētie reisi, nevajadzētu nolaisties zem līmeņa, kur to ir mazāk par trešdaļu, jo mums vienmēr ir jāpatur prātā, ka komercpārvadājumu veicējs kaut kādu iemeslu dēļ savu darbību var pārtraukt un tad radīsies nepieciešamība steidzamā kārtā ielikt atpakaļ noteiktu dotēto reisu skaitu," pauda Merirands.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Kazāka ienākumi pērn veidoja 221 900 eiro

Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks pagājušajā gadā guvis ieņēmumus kopumā 221 943 eiro apmērā, liecina viņa amatpersonas deklarācija.

Ekonomika Kravu nav, bet alga ir: Сik pērn nopelnījis «Latvijas Dzelzceļa» vadītājs

Pašreizējais VAS "Latvijas dzelzceļa" (LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs, kurš no 2024.gada jūnija sāka pildīt LDz pagaidu valdes priekšsēdētāja pienākumus, bet šogad februāra beigās tika iecelts LDz valdes priekšsēdētāja amatā, pērn atalgojumā kompānijā saņēmis 80 668 eiro, liecina viņa iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2024.gadu.

Ekonomika Nākotnes 6G sakari top šodien - arī ar Latvijas inženieru līdzdalību (+VIDEO)

Tika analizētas jaunas iespējas, piemēram, aktīvo antenu sistēmu ieviešana.

Ekonomika Uzņēmējs: Baltijā autobusi joprojām būs uzvarētāji (+VIDEO)

Pie stūres būs arvien vairāk viesstrādnieku.

Lasiet arī

Sabiedrība No šodienas ieviestas izmaiņas 44. un 46. autobusa maršrutā

Lai uzlabotu sabiedriskā transporta prioritāti un mazinātu satiksmes sastrēgumu ietekmi uz kustības sarakstu izpildi, no šodienas Rīgā veiktas izmaiņas 44. un 46. autobusa maršrutā kustības virzienā uz Zolitūdi, aģentūru LETA informēja uzņēmumā "Rīgas satiksme".

Sabiedrība Šoferu trūkuma dēļ atcelti kopumā 19 autobusu reisi

Šoferu trūkuma dēļ pasažieru pārvadātāji piektdien atcēluši kopumā 19 autobusu reisus, liecina informācija Autotransporta direkcijas mājaslapā.

Sabiedrība Ādažu pašvaldība prasa ministrijai risināt pārvadājumu problēmas novadā

Ādažu novada pašvaldība vērsusies Satiksme ministrijā, prasot risināt pasažieru pārvadājumu problēmas novadā.

Sabiedrība Šoferu trūkuma dēļ pirmdien atcēļ septiņus reisus Ādažu virzienā

Šoferu trūkuma dēļ SIA "Liepājas sabiedriskais autobuss" pirmdien ir atcēlis kopumā septiņus autobusu reisus Ādažu virzienā, liecina informācija Autotransporta direkcijas mājaslapā.