• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


SM: ar kravu pieaugumu gada pirmais mēnesis aizritējis Liepājā, Skultē, Mērsragā

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 17:53, 24.02.2024 1


Šogad ir samazinājies ogles, lejamkravu apjoms.


Latvijas mazās ostas palielina kravu apjomus.

2024. gads Latvijas ostās sācies ar kopējo pārkrauto kravu apjoma samazinājumu, taču vērojams apgrozījuma pieaugums atsevišķos segmentos – labības, koksnes šķeldas un konteineru kravām. Ostās kopumā janvāra mēnesī ir pārkrauti 3,5 miljoni tonnu kravu, kas ir par 15,3% mazāk nekā 2023. gada janvārī. Ar pozitīvu kravu apjoma pieaugumu gada pirmais mēnesis aizritējis Liepājas, Skultes un Mērsraga ostā, ziņoja vietne sam.gov.lv.

Kā liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati, gada pirmajā mēnesī samazinājies lejamkravu apjoms par 0,6 miljoniem tonnu, beramkravas par 0,02 miljoniem tonnu, bet ģenerālkravu apjoms sarucis par 6 tūkstošiem tonnu. Kritumu lejamkravām ietekmējis naftas produktu apgrozījums, pārkrauto beramkravu samazinājumu noteicis ogļu kravu apjoma kritums, savukārt ģenerālkravu – ro-ro un kokmateriālu pārkrauto kravu apjoma samazinājums.

Taču ostās vērojams arī atsevišķu kravu veidu apgrozījuma pieaugums. Par 0,3 miljoniem tonnu pieaudzis labības kravu apjoms, par 0,1 miljona tonnu kāpis koksnes šķeldas kravu apgrozījums, bet par 0,07 miljoniem tonnu palielinājies pārkrauto konteineru skaits. Latvijas mazās ostas 2024. gada janvārī kāpinājušas savu apgrozījumu par 28,9%. Pieaugumu nodrošināja kravu apgrozījuma palielinājums Skultes un Mērsraga ostā.

Liepājas ostā šī gada janvāris iesācies ar pozitīvu rādītāju pārkrauto kravu apjomā, kopskaitā kravu apgrozījumus bijis 0,7 miljoni tonnu, kas ir par 19,3% vairāk nekā aizvadītā gada sākumā. Kopējo kravu pieaugumu veicinājis par 48,3% pieaugušais labības kravu apjoms, par 74,6% kāpināts koksnes šķeldas apgrozījums un par 2,7% palielinājies ro-ro kravu apgrozījums.

Rīgas ostā gada pirmajā mēnesī pārkrautas 1,7 miljoni tonnas kravu. Ogļu kravas janvārī šajā ostā nav ienākušas vispār, tāpat turpina samazināties arī naftas produktu un kokmateriālu apgrozījums. Taču pozitīva tendence vērojama labības kravu apjoma pieaugumā, tas palielinājies par 23,1 %. Par 18,8% kāpis konteineru kravu apjoms, bet par 51,5% – šķeldas kravu apgrozījums.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Eksperts: aizkavēts maksājums par pakalpojumiem sabojās kredītvēsturi (+VIDEO)

Labākā pieeja ir ik dienu piekopot pārdomātus finanšu ieradumus.

Ekonomika Baltijā sākas viedo māju bums (+VIDEO)

Papildus var ietaupīt, modernizējot esošo elektrības instalāciju.

Ekonomika Atļauj "Latvijas Gāze" izteikt akciju atpirkšanas piedāvājumu

Vienas akcijas cena akciju atpirkšanas piedāvājumā ir noteikta 3.35 eiro.

Ekonomika Zemitāna tilta pārbūvei pieteikušies četri pretendenti

Rīgas pašvaldības šovasar izsludinātajā atklātajā iepirkuma konkursā Joŗģa Zemitāna tilta pārbūvei pieteikušies četri pretendenti, savukārt konkursu Vanšu tilta pārbūvei plānots izbeigt bez rezultāta un izsludināt jaunu iepirkumu.

Lasiet arī

Ekonomika Latvijas ostās pērn pārkrauts par 19,6% mazāk kravu

Latvijas ostās pagājušajā gadā pārkrāva 38,655 miljonus tonnu kravu, kas ir par 19,6% mazāk nekā 2022.gadā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija.

Ekonomika Ventspils ostas termināļos pērn pārkrauto kravu apmērs sarucis par 29,3%

Ventspils ostas termināļos pērn pārkrauti 10,4 miljoni tonnu kravu, kas ir par 29,3% mazāk nekā 2022.gadā.

Ekonomika SM: kravu plūsma uz ostām 10 gadu laikā samazinājusies 4,3 reizes (+VIDEO)

"Iepriekš uzsāktās reformas virziens bija pareizs tajā ziņā, ka ir jādepolitizē pārvaldība", - pauž Briškens.

Sabiedrība Jeļcins, VDK ģenerālis, patrioti... Kas vēl gribēja noslāpēt tranzītu caur LR

Mēģinājumi apturēt Krievijas graudu tranzītu nebūt nav pašreizējās modru aktīvistu paaudzes izgudroti. Viņi nebūt nav pirmie, kas aicina pārtraukt gan graudu, gan citu kravu tranzītu caur Baltijas valstu ostām.