• Benita,
  • Everita,
  • Verita
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rail Baltica vadītājs Igaunijā: Projekts nav finansiāli pašpietiekams

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 22:15, 20.12.2023


Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts finansiāli neatmaksāsies un valstij būs jāmaksā par dzelzceļa līnijas uzturēšanu, trešdien paziņoja projekta īstenotāja Igaunijā "Rail Baltica Estonia" vadītājs Anvars Salometss.



Uz Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR jautājumu, kā "Rail Baltica" būvniecība finansiāli varēs atmaksāties, Salometss atzina, ka "finansiāli tas nav dzīvotspējīgs un nekad nebūs".

"Rail Baltica Estonia" vadītājs paskaidroja, ka, ja "Rail Baltica" būtu finansiāli rentabls projekts, kāds privātais uzņēmējs to jau būtu uzbūvējis.

Kā viņš sacīja, ir skaidrs, ka Igaunijai un pārējām Baltijas valstīm par dzelzceļa ekspluatāciju būs jāmaksā katru gadu. Tas nozīmē, ka tikai ar ieņēmumiem no biļetēm un lietotāju maksām nebūs iespējams nodrošināt dzelzceļa darbību. Jautāts, vai kādā brīdī dzelzceļš varētu kļūt pašpietiekams, Salomets atzina, ka "to nevar izslēgt".

Tomēr Salometss uzsvēra, ka peļņa nav dzelzceļa līnijas mērķis.

Salometss sacīja, ka "Rail Baltica" būvniecību 85% apmērā finansē no Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem, vienlaikus pieļaujot, ka ES daļa "Rail Baltica" būvniecības finansēšanā varētu samazināties.

"Rail Baltica Estonia" vadītājs piebilda, ka var gadīties, ka ES finansēs projektu 80% apmērā, un tas ir ņemts vērā plānošanā.

"Mēs šodien atsevišķās projekta daļās strādājam ar proporcijām 80/20," viņš sacīja.

Salometss klāstīja, ka, lai gan "Rail Baltica" infrastruktūras būvniecība Igaunijā jau notiek, dzelzceļa sliežu ceļus sāks ierīkot tikai 2027.gadā. Pašlaik tiek būvēti viadukti un pasažieru termināļa ēka Ilemistē, Tallinā. Daļu finansējuma projekta būvniecībai piešķirs Eiropas Savienība finansēšanas periodā, kas sāksies 2027.gadā. Saskaņā ar pašreizējiem plāniem "Rail Baltica" tiks pabeigts 2030.gadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Būvvaldes funkcijas Rēzeknes novadā nodotas pilsētai (+VIDEO)

Valstspilsētas pašvaldība šos pakalpojumus var nodrošināt par 100 000 EUR gadā.

Ekonomika Bolt zaudējumi pērn pieauguši līdz 102,6 miljoniem eiro

Igaunijas mobilitātes tehnoloģiju kompānijas "Bolt Technology" zaudējumi pērn pieauguši līdz 102,6 miljoniem eiro, un tas ir par 11,6% vairāk nekā 2023.gadā, kad zaudējumi bija 91,9 miljoni eiro, liecina uzņēmuma gada finanšu pārskats.

Ekonomika Latvijas zemūdens un sauszemes droni tiek testēti Ādažos un Šķēde (+VIDEO)

Praktisko demonstrāciju pasākumu kārtā savus izstrādājumus prezentēja pieci komersanti.

Ekonomika Šā gada piecos mēnešos kopbudžetā 420 miljonu eiro deficīts

Izdevumi, pieaugot par 672,6 miljoniem eiro jeb 9,7%, sasniedza 7,6 miljardus eiro.

Lasiet arī

Kriminālziņas Rail Baltica un airBaltic: prezidents aicina SM un valdību rīkoties atbildīgi

Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs aicina Satiksmes ministriju (SM) un valdību rīkoties atbildīgi gan dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanas gaitā, gan Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstības ceļā, nodrošinot atbilstību dotajiem solījumiem.

Sabiedrība "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Diļevs atstāj amatu

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs no šodienas saistībā ar pilnvaru termiņa beigām pārstās pildīt amata pienākumus, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Sabiedrība "Tas būtu skandāls, ja ne veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu"

Tas būtu skandāls, ja ne pārāk veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu, trešdien pēc tikšanās ar premjeri Eviku Siliņu (JV) žurnālistiem sacīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Ekonomika «RB Rail» nosauca galveno šķērsli «Rail Baltica» projektā

Galvenais šķērslis privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izmantošanai dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanā ir laiks, aģentūrai LETA norādīja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila.