• Jadviga,
  • Laura
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rail Baltica vadītājs Igaunijā: Projekts nav finansiāli pašpietiekams

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
VS.LV 22:15, 20.12.2023


Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts finansiāli neatmaksāsies un valstij būs jāmaksā par dzelzceļa līnijas uzturēšanu, trešdien paziņoja projekta īstenotāja Igaunijā "Rail Baltica Estonia" vadītājs Anvars Salometss.



Uz Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR jautājumu, kā "Rail Baltica" būvniecība finansiāli varēs atmaksāties, Salometss atzina, ka "finansiāli tas nav dzīvotspējīgs un nekad nebūs".

"Rail Baltica Estonia" vadītājs paskaidroja, ka, ja "Rail Baltica" būtu finansiāli rentabls projekts, kāds privātais uzņēmējs to jau būtu uzbūvējis.

Kā viņš sacīja, ir skaidrs, ka Igaunijai un pārējām Baltijas valstīm par dzelzceļa ekspluatāciju būs jāmaksā katru gadu. Tas nozīmē, ka tikai ar ieņēmumiem no biļetēm un lietotāju maksām nebūs iespējams nodrošināt dzelzceļa darbību. Jautāts, vai kādā brīdī dzelzceļš varētu kļūt pašpietiekams, Salomets atzina, ka "to nevar izslēgt".

Tomēr Salometss uzsvēra, ka peļņa nav dzelzceļa līnijas mērķis.

Salometss sacīja, ka "Rail Baltica" būvniecību 85% apmērā finansē no Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem, vienlaikus pieļaujot, ka ES daļa "Rail Baltica" būvniecības finansēšanā varētu samazināties.

"Rail Baltica Estonia" vadītājs piebilda, ka var gadīties, ka ES finansēs projektu 80% apmērā, un tas ir ņemts vērā plānošanā.

"Mēs šodien atsevišķās projekta daļās strādājam ar proporcijām 80/20," viņš sacīja.

Salometss klāstīja, ka, lai gan "Rail Baltica" infrastruktūras būvniecība Igaunijā jau notiek, dzelzceļa sliežu ceļus sāks ierīkot tikai 2027.gadā. Pašlaik tiek būvēti viadukti un pasažieru termināļa ēka Ilemistē, Tallinā. Daļu finansējuma projekta būvniecībai piešķirs Eiropas Savienība finansēšanas periodā, kas sāksies 2027.gadā. Saskaņā ar pašreizējiem plāniem "Rail Baltica" tiks pabeigts 2030.gadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nodarbināto īpatsvars ar augstāko izglītību Latvijā sasniedzis 42,7%

Latvijas darba tirgū 2023.gada sākumā no 806 000 nodarbināto vecumā no 25 gadiem 42,7% bija ar augstāko izglītību, kas salīdzinājumā ar gadu iepriekš ir pieaugums par 0,7 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Ekonomika Rīgā aizliegs kravas transporta tranzīta satiksmi Pērnavas ielā

Rīgā, Pērnavas ielā, plānoto kravas transporta tranzīta satiksmes aizliegumu ieviesīs šī gada rudenī.

Ekonomika Ārvalstu investori novērtējuši Latviju ar līdz šim zemāko atzīmi

Investīciju klimats Latvijā ārvalstu investoru vērtējumā 2023.gadā bija līdz šim zemākajā līmenī, veidojot 1,9 punktus no pieciem, secināts Rīgas Ekonomikas augstskolas un Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL) veiktajā pētījumā "Ārvalstu investīciju vides indekss 2023".

Ekonomika «Olainfarm» dibinājis piecus meitasuzņēmumus ārpus Latvijas

Latvijas zāļu ražotājs AS "Olainfarm" nodibinājis meitasuzņēmumus Francijā, Itālijā, Spānijā, Vācijā un Polijā, lai stiprinātu uzņēmuma pozīciju Eiropas Savienības (ES) tirgos, aģentūru LETA informēja kompānijā.

Lasiet arī

Ekonomika «‎Rīgas Centrālā stacija ir uzrakta, velotiltiņš ir uzbūvēts debesīs»‎ (+VIDEO)

"Rail Baltica" projekts netiks realizēts līdz 2030. gadam, pauž deputāts.

Sabiedrība VDD: turpmāka «Rail Baltica» izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama

Neraugoties uz esošajiem sarežģījumiem, turpmāka "Rail Baltica" infrastruktūras izbūves aizkavēšanās nav pieļaujama un projektā ir nepieciešama mērķtiecīga risku pārvaldība, teikts Valsts drošības dienesta (VDD) pagājušā gada darbības pārskatā.

Sabiedrība Ekspluatācijā nodota «Rail Baltica» pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām

Ekspluatācijā nodota dzelzceļa "Rail Baltica" pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Ekonomika Briškens: Latvija transporta nozare nav izlietojusi 67 000 000 eiro (+VIDEO)

Satiksmes ministrs vaino savus priekšgājējus svarīgas tautsaimniecības nozares atpalicībā.