• Salvis,
  • Selva,
  • Venta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz plāno peronu modernizāciju pabeigt līdz nākamā gada vidum

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 13:00, 20.10.2023


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) plāno peronu modernizāciju pabeigt līdz nākamā gada vidum, aģentūrai LETA pavēstīja LDz pārstāvji.


Foto: LETA

Pasažieru platformu modernizāciju 48 stacijās un pieturvietās bija paredzēts pabeigt līdz šā gada beigām, tomēr pašlaik, pēc jaunākajām prognozēm, šogad varētu tik modernizētas kopumā apmēram 20 stacijas un pieturvietas, savukārt atlikušās tiks pabeigtas līdz 2024.gada vidum.

LDz pārstāvji skaidroja, ka pašlaik noslēguma fāzē ir pasažieru infrastruktūras modernizācija dzelzceļa līnijas Rīga-Jelgava pieturas punktos - šajā līnijā darbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Vienlaikus aktīvi būvdarbi notiek arī līnijas Zemitāni-Skulte pieturas punktos, tostarp arī divās jaunbūvējamajās pieturvietās - Dauderi un Šmerlis.

Savukārt līdz šā gada beigām plānots sākt darbus līnijas Rīga-Tukums stacijās un pieturas punktos, kā arī divās jaunbūvējamajās pieturvietās Bolderājas līnijā.

LDz pārstāvji skaidroja, ka projekta īstenošanas gaitā ir radušies izejvielu, materiālu ražošanas, piegādes un citi sarežģījumi, ko radījuši ģeopolitiskie notikumi un citi faktori, tādēļ būvniecības uzņēmumi ir vērsušies pie LDz ar lūgumu pagarināt būvniecības līgumu termiņus.

Kompānijā norādīja, ka LDz šobrīd rūpīgi vērtē līgumu termiņu pagarinājumu pamatojumu, bet vienlaikus ir sāktas sarunas ar Satiksmes ministriju (SM) un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) par iespējām projektu īstenot divos Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodos, proti, posmot projektu 2014.-2020.gada un 2021.-2027.gada plānošanas periodu ietvaros, nodrošinot ES fondu līdzekļu pieejamību arī pēc 2023.gada beigām.

Savukārt SM sadarbībā ar Finanšu ministriju, CFLA un LDz ir sākusi darbu pie nepieciešamo grozījumu izstrādes attiecīgajos normatīvos un plānošanas dokumentos.

SM aģentūrai LETA atzīmēja, ka grozījumu izstrādes procesā būtiska ir LDz sniegtā informācija par darbu progresu, jo ar grozījumiem normatīvos pēc iespējas precīzāk ir jānorāda informācija par projekta rādītājiem, kas tiks sasniegti līdz šā gada 31.decembrim, kā arī detalizēts finansējuma sadalījums, norādot izmaksas, kas tiks finansētas līdz 2023.gada 31.decembrim, un izmaksas, kuras tiks segtas no programmas 2021.-2027.gadam finansējuma.

Nepieciešamos grozījumus normatīvos paredzēts virzīt apstiprināšanai tuvāk gada nogalei, piebilda ministrijas pārstāvji.

Jau ziņots, ka peronu modernizācijas projektā paredzēts modernizēt 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava. Posmā Rīga-Krustpils paredzēts pārbūvēt 12 peronus, posmā Rīga-Skulte - 20, posmā Rīga-Tukums - deviņus, bet posmā Rīga-Jelgava - septiņus.

Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp ES Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 6,6 miljoni eiro.

LDz ir noslēdzis līgumus ar diviem būvniecības uzņēmumiem. Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību četrās dzelzceļa līnijās (Rīga-Jelgava, Rīga-Tukums II, Rīga-Krustpils, Zemitāni-Skulte posms Kalngale-Skulte) veic pilnsabiedrība "BMGS - Fima", kuru veido AS "BMGS" Latvija" un pilnsabiedrība "Fima Group", kuru savukārt veido Lietuvas "Fima" un Latvijas SIA "Fima". Savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni-Skulte posms Zemitāni-Vecāķi) šos darbus veic "Leonhard Weiss".

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Dzīvokļu piedāvājums Rīgā aprīlī samazinājies par 6%

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, aprīlī dzīvokļu pārdošanas piedāvājums Rīgā samazinājies par 6%, bet piedāvājumu skaits Rīgas lielākajos mikrorajonos samazinājās par 7%, teikts nekustamo īpašumu kompānijas "Arco Real Estate" jaunākajā sērijveida dzīvokļu tirgus pārskatā.

Ekonomika LDDK: Jāsamazina virsstundu darba samaksas apmērs (+VIDEO)

"No komforta zonas būs jāizkāpj visiem," pauž Andris Bite.

Ekonomika NVA piedāvā darba devējiem finansiālu atbalstu darbinieku sagatavošanai

Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) piedāvā darba devējiem finansiālu atbalstu vajadzīgo darbinieku sagatavošanai, īstenojot bezdarbnieka statusā NVA reģistrēto klientu praktiskās mācības darba vidē otrā, trešā vai ceturtā profesionālās kvalifikācijas līmeņa profesionālās kompetences ieguvei, informēja NVA.

Ekonomika Augsto tehnoloģiju nozares Latvijā ar valsts atbalstu kāpina peļņu (+VIDEO)

"Ir jāpaceļas augstāk par ikdienas situāciju, nepieciešams gudrot kaut ko savu, jaunu".

Lasiet arī

Ekonomika "Latvijas dzelzceļš" vēlas paplašināt sadarbības iespējas ar Ķīnu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vēlas veidot ilgtspējīgu vilcienu plūsmas savienojamību ar Ķīnu caur Latviju, pēc LDz valdes priekšsēdētāja Rinalda Pļavnieka tikšanās ar Ķīnas vēstnieku Latvijā Tanu Sungeņu aģentūrai LETA pavēstīja LDz pārstāvji.

Ekonomika "Latvijas dzelzceļa" vadītājs uzskata, ka koncerns ir strādājis labi

Šā gada deviņu mēnešu rezultāti liecina, ka pat ļoti izaicinošos ģeopolitiskos apstākļos VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir strādājis labi, aģentūrai LETA norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Ekonomika "LDz Cargo" apgrozījums deviņos mēnešos pieaug par 11,5%

VAS "Latvijas dzelzceļš" meitassabiedrības "LDz Cargo" apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 113,752 miljoni eiro, kas ir par 11,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, un kompānijas peļņa pieauga par 34,5% - līdz 5,131 miljonam eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Ekonomika Latvijas dzelzceļš izsolīs četrus nekustamos īpašumus

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) elektroniskajā izsolē pārdos pa vienam nekustamajam īpašumam Gulbenē un Jēkabpilī, kā arī vēl divus - Jūrmalā, liecina uzņēmuma paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".