• Ēriks,
  • Inese,
  • Inesis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz plāno peronu modernizāciju pabeigt līdz nākamā gada vidum

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 13:00, 20.10.2023


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) plāno peronu modernizāciju pabeigt līdz nākamā gada vidum, aģentūrai LETA pavēstīja LDz pārstāvji.


Foto: LETA

Pasažieru platformu modernizāciju 48 stacijās un pieturvietās bija paredzēts pabeigt līdz šā gada beigām, tomēr pašlaik, pēc jaunākajām prognozēm, šogad varētu tik modernizētas kopumā apmēram 20 stacijas un pieturvietas, savukārt atlikušās tiks pabeigtas līdz 2024.gada vidum.

LDz pārstāvji skaidroja, ka pašlaik noslēguma fāzē ir pasažieru infrastruktūras modernizācija dzelzceļa līnijas Rīga-Jelgava pieturas punktos - šajā līnijā darbus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Vienlaikus aktīvi būvdarbi notiek arī līnijas Zemitāni-Skulte pieturas punktos, tostarp arī divās jaunbūvējamajās pieturvietās - Dauderi un Šmerlis.

Savukārt līdz šā gada beigām plānots sākt darbus līnijas Rīga-Tukums stacijās un pieturas punktos, kā arī divās jaunbūvējamajās pieturvietās Bolderājas līnijā.

LDz pārstāvji skaidroja, ka projekta īstenošanas gaitā ir radušies izejvielu, materiālu ražošanas, piegādes un citi sarežģījumi, ko radījuši ģeopolitiskie notikumi un citi faktori, tādēļ būvniecības uzņēmumi ir vērsušies pie LDz ar lūgumu pagarināt būvniecības līgumu termiņus.

Kompānijā norādīja, ka LDz šobrīd rūpīgi vērtē līgumu termiņu pagarinājumu pamatojumu, bet vienlaikus ir sāktas sarunas ar Satiksmes ministriju (SM) un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) par iespējām projektu īstenot divos Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodos, proti, posmot projektu 2014.-2020.gada un 2021.-2027.gada plānošanas periodu ietvaros, nodrošinot ES fondu līdzekļu pieejamību arī pēc 2023.gada beigām.

Savukārt SM sadarbībā ar Finanšu ministriju, CFLA un LDz ir sākusi darbu pie nepieciešamo grozījumu izstrādes attiecīgajos normatīvos un plānošanas dokumentos.

SM aģentūrai LETA atzīmēja, ka grozījumu izstrādes procesā būtiska ir LDz sniegtā informācija par darbu progresu, jo ar grozījumiem normatīvos pēc iespējas precīzāk ir jānorāda informācija par projekta rādītājiem, kas tiks sasniegti līdz šā gada 31.decembrim, kā arī detalizēts finansējuma sadalījums, norādot izmaksas, kas tiks finansētas līdz 2023.gada 31.decembrim, un izmaksas, kuras tiks segtas no programmas 2021.-2027.gadam finansējuma.

Nepieciešamos grozījumus normatīvos paredzēts virzīt apstiprināšanai tuvāk gada nogalei, piebilda ministrijas pārstāvji.

Jau ziņots, ka peronu modernizācijas projektā paredzēts modernizēt 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava. Posmā Rīga-Krustpils paredzēts pārbūvēt 12 peronus, posmā Rīga-Skulte - 20, posmā Rīga-Tukums - deviņus, bet posmā Rīga-Jelgava - septiņus.

Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp ES Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 6,6 miljoni eiro.

LDz ir noslēdzis līgumus ar diviem būvniecības uzņēmumiem. Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību četrās dzelzceļa līnijās (Rīga-Jelgava, Rīga-Tukums II, Rīga-Krustpils, Zemitāni-Skulte posms Kalngale-Skulte) veic pilnsabiedrība "BMGS - Fima", kuru veido AS "BMGS" Latvija" un pilnsabiedrība "Fima Group", kuru savukārt veido Lietuvas "Fima" un Latvijas SIA "Fima". Savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni-Skulte posms Zemitāni-Vecāķi) šos darbus veic "Leonhard Weiss".

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika airBaltic: Pirmā ceturkšņa zaudējumi - 29 miljoni

airBaltic pirmajā ceturksnī apkalpojusi vairāk nekā miljonu pasažieru, un par 10 miljoniem samazinājušies zaudējumi.

Ekonomika airBaltic šogad strādāja ar gandrīz 30 miljonu eiro zaudējumiem

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 29,348 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 27,8% mazāk nekā 2024.gada pirmajā ceturksnī, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Ekonomika Latvijas tūrisma mītnēs viesu pavadīto nakšu skaits pieaudzis par 10,8%

Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs šogad pirmajos trijos mēnešos viesu pavadīto nakšu skaits palielinājies par 10,8% salīdzinājumā ar 2024.gada attiecīgo periodu, veidojot 802 700, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ekonomika Valstī būtiski pieaug aizņēmēju īpatsvars ar ļoti sliktu kredītreitingu (+VIDEO)

3,5% ir saistības pie vairāk nekā pieciem dažādiem kreditoriem.

Lasiet arī

Sabiedrība LDz atklās jaunizbūvētās «Dauderi», «Šmerlis» un «Medemciems» dzelzceļa stacijas

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz), turpinot īstenot pasažieru platformu modernizācijas projektu, šā gada 15.decembra atklās trīs jaunizbūvētās dzelzceļa stacijas "Dauderi", "Šmerlis" un "Medemciems", informēja LDz pārstāvji.

Ekonomika «Latvijas dzelzceļa» zaudējumi pieauga gandrīz septiņas reizes

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncerna apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 175,37 miljoni eiro, kas ir par 10% mazāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga gandrīz septiņas reizes - līdz 4,954 miljoniem eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Ekonomika «LDz Cargo» atkārtoti izsolīs 66 Ukrainā esošos kravas vagonus

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmums SIA "LDz Cargo" šodien atklātā mutiskā izsolē ar 342 000 eiro sākumcenu atkārtoti piedāvās iegādāties 66 lietotus kravas vagonus, kas atrodas Ukrainas teritorijā, teikts kompānijas paziņojumā oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".

Ekonomika Dzelzceļa satiksmes nodrošināšanai varētu atvērt pasažieru pārvadājumu tirgu

Lai nodrošinātu dzelzceļa pasažieru satiksmi neelektrificētajās zonās, kur patlaban kursē novecojušie padomju laika dīzeļvilcieni, konkurencei varētu tikt atvērts Latvijas iekšzemes dzelzceļa pārvadājumu tirgus, liecina Satiksmes ministrijas (SM) sniegtā informācija.