Viņš stāstīja, ka investīciju apjoms projekta realizēšanas laikā nav palielinājies.
Vienlaikus Udins norādīja, ka Covid-19 un karš Ukrainā sagādāja virkni izaicinājumu, tostarp pandēmijas laikā nebija pieejamas iekārtām nepieciešamās detaļas, bet karš Ukrainā izraisīja izejvielu iztrūkumu, piemēram, saulespuķu eļļas.
Udins stāstīja, ka, lai gan ražotnes atklāšana notiek plānotajā termiņā, "Orkla Biscuit Production" nācās vairākus sagatavošanās darbus veikt īsākā laika periodā nekā plānots. Cita starpā izaicinājums bija gada laikā noalgot un apmācīt 450 ražotnes darbiniekus, kā arī īsā periodā pārvest "Staburadzes" ražošanas līnijas no Rīgas uz Ādažiem.
Udins piebilda, ka ražotnē lielākā daļa ražošanas līniju ir mehanizēta, bet tiem nepieciešami operatori. Darbiniekus uzņēmumam nav bijis problēmu atrast, jo uz darba sludinājumiem atsaucība bijusi liela.
Viņš norādīja, ka jaunā cepumu un vafeļu ražotne ražo Baltijas un Ziemeļeiropas tirgum, tostarp aptuveni 20-25% no saražotās produkcijas paredzēti Latvijas tirgum.
Savukārt "Orkla Biscuit Production" valdes loceklis un finanšu direktors Valdis Zeps, skaidrojot lēmumu ražotni būvēt tieši Ādažos, stāstīja, ka "Orkla" cepumu ražotne Zviedrijā bija sasniegusi savu maksimālo kapacitāti un savu laiku jau nokalpojusi. Zviedrijas ražotnē būtu bijis jāveic lielas investīcijas darbības paplašināšanā, ko esošajā lokācijā nebija iespējams izdarīt. Ņemot vērā "Orkla" labo pieredzi un kompetenci Latvijā ražojot "Selga" produkciju, uzņēmums pieņēma lēmumu ražošanu pārcelt uz Latviju.
Kopumā ražotnē ir 13 ražošanas līnijas, deviņas no tām ir pārceltas no Zviedrijas.
Vienlaikus viņš piebilda, ka arī "Orkla Biscuit Production" ražotne saskaras ar līdzīgiem izaicinājumiem, kā citi pārtikas ražotāji Latvijā, bet, ņemot vērā "Orkla" darbības apjomus Ziemeļvalstīs, "Orkla Biscuit Production" varēja veikt atbilstošās investīcijas ražotnē ar pārliecību, ka tās atmaksāsies.
Runājot par Latvijas pārtikas ražotāju konkurētspēju ar citiem Eiropas ražotājiem, Zeps uzvēra, ka projekts ir "milzīgs" un ražotne ir vērsta uz eksportu. Tieši lielie apjomi un iespēja produkciju realizēt jau esošos noieta tirgos palielina ražotnes efektivitāti.
Zeps piebilda, ka lai gan ražotne ir atklāta, tiek joprojām strādāts pie jaunu iekārtu uzstādīšanas pabeigšanas un testēšanas. Līdz gada beigām uzņēmumā plānots pabeigt gan visa produktu portfeļa testēšanu un sagatavošanu komercražošanai, gan darbinieku apmācības, nodrošinot, ka darbinieki var strādāt efektīvāk.
Jau ziņots, ka "Orkla Biscuit Production" reģistrēta 2020.gada 20.maijā, un tās pamatkapitāls ir 30 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Igaunijas "Orkla Eesti".
"Orkla Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 111,059 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās 2,8 reizes un sasniedza 6,046 miljonus eiro.
Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri