• Zigfrīda,
  • Zigrīda,
  • Zigrīds
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rimi noliedz, ka pārtikas cenas Baltijā būtiski atšķirtos

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 18:55, 27.07.2023


''Rimi" veikalu tīklā pārtikas cenu atšķirības Baltijā ir nebūtiskas, starpībai starp valstīm veidojot mazāk nekā 1%, pauda SIA "Rimi Latvia" Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte, komentējot Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) pētījumu par pārtikas cenām veikalu tīklos Baltijas valstīs.



Ciemīte akcentēja, ka institūta veiktajā aptaujā ir izvēlēts neliels un specifisks produktu kopums.

Viņa skaidroja, ka "Rimi" ikdienas cenu monitoringā apskata daudz lielāku produktu skaitu. "Katru dienu veicam cenu monitoringu katrā no saviem darbības tirgiem visām preču grupām," sacīja Ciemīte, piebilstot, ka, piemēram, ja salīdzina Latviju ar Igauniju, tad no 50 000 produktu sortimenta katrā valstī abās sakrīt un pircējiem tiek piedāvāti 16 000 produktu, no kuriem 7238 ir pilnīgi vienādas cenas, 4012 ir līdz 10% zemāka cena, bet pārējai daļai var būt izteiktākas svārstības atkarībā no produktu kategorijas un konkurences konkrētajā tirgū.

Pārējā sortimenta daļa, pēc Ciemītes minētā, pamatā ir lokālie produkti, kas katrā valstī būs savi, piemēram, vietējais piens.

Tāpat viņa sacīja, ka AREI pētījumā netiek apskatīta pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes atšķirība starp Latviju un Igauniju, kas būtiski ietekmē spriedumu par cenu atšķirību, piemēram, pēc kompānijas datiem, Latvijas produktu cenu starpība ar Igauniju ir 0,4%, ja tiek ņemta vērā PVN likmes atšķirība.

Līdzīgi Ciemīte pauda, ka AREI pētījumā netiek atzīmēta arī akcīzes nodokļa starpība Baltijas valstīs, kas ietekmē, piemēram, tādas kategorijas kā kafija, limonādes.

"Tomēr, kopumā vērtējot gan AREI pētījumu ar mazāku produktu izlasi, gan mūsu iekšējos datus ar liela apjoma datiem, secinājums ir viens, ka starp trim Baltijas valstīm ir vērojamas nebūtiskas pārtikas cenu atšķirības, kur starpība starp valstīm ir mazāka par 1%," uzsvēra Ciemīte.

"Rimi Latvia" Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja arī norādīja, ja pieņem, ka AREI mērķis bija izpētīt pirmās nepieciešamības preču vai zemāko cenu preču kategorijas, tad arī šajā sadaļā informācija ir daļēji nepilnīga, jo ir notikusi koncentrēšanās uz "Rimi" privātās preču zīmes zīmoliem, no kuriem "Rimi Basic" jau vairākus mēnešus pamazām pamet Baltijas tirgu, un pētījuma autori to, iespējams, nekonstatēja tirgus monitoringā.

Viņa skaidroja, ka pēdējo mēnešu laikā notiek aktīvs darbs, lai pārveidotu "Rimi Basic" līniju, kas vairākus gadus bija kompānijas bāzes produktu līnija.

"Šobrīd dažkārt dažādās diskusijās ir vērojama nepilnīga informācija saistībā ar "Rimi Basic" cenām, trūkst izpratnes par to, ka darbs pie jaunās līnijas dažādos mūsu tirgos var risināties atšķirīgā tempā," pauda Ciemīte. Viņa stāstīja, ka piemēri medijos un sociālajos tīklos par īpaši zemām "Rimi Basic" etiķa vai tējas cenām kādā no blakus tirgiem ir saistīti ar krājumu izpārdošanu un pāreju uz jauno zīmolu "Rimi Smart".

"Ir loģiski, ka cenas īstermiņā var atšķirties," uzsvēra Ciemīte, atzīmējot, ka jauno zemās cenas "Rimi Smart" līniju plānots plašāk pieteikt septembrī, taču noslēgt darbu 2024.gada pirmajā ceturksnī.

Tāpat "Rimi Latvia" pārstāve sacīja, ka vērojams, ka dažādās publiskajās diskusijās trūkst izpratnes par to, ka Baltijas tirgus nav vienots, katrā no valstīm ir sava tirgus specifika, regulējums un konkurences situācija. Attiecīgi ir būtiska starpība arī produktu virzīšanas stratēģijās, piemēram, Igaunijā "Rimi" tīklā daudz populārāks ir "Paulig" zīmols kafijas kategorijā, kamēr Latvijā - "Merrild".

"Tādu piemēru ir ļoti daudz, kur pat konkrēta produkta loma atšķiras. Dažkārt ir jautājumi, kāpēc kāds vietējais zīmols blakus tirgū ir lētāks - iespējams, ka tajā brīdī tas cenšas iekarot šo tirgu un piedāvā uz laiku zemāku cenu tieši šim mērķim," minēja Ciemīte.

Tāpat viņa pauda, ka ir maldīgi uzskatīt, ja uzņēmums ir pārstāvēts visās trijās Baltijas valstīs, cenām vienmēr un visur ir jābūt vienādām. Piemēram, "Rimi" gadījumā ir ļoti atšķirīgas ne tikai tirgus pozīcijas Baltijas valstīs, bet arī veikalu tīkla pārstāvētie formāti katrā valstī - tie nav identiski veikali. Vienā valstī vairāk ir mazāku veikalu, citā ir vairāk hipermārketu, attiecīgi atšķiroties arī biznesa stratēģijai.

Atbilstoši AREI datiem par pārtikas cenām jūnijā un jūlijā starp Baltijas valstīm "Rimi" mazumtirdzniecības tīklā visdārgākās pārtikas preces ir Latvijā, bet "Maxima" tīklā - Lietuvā.

Kopumā AREI "Rimi" tīklam apkopojumu par cenu atšķirībām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā veicis par 189 izvēlētiem pārtikas produktiem. Izvēlētie produkti ietver gan pārtikas pamata grupas, gan saldumus, sāļās uzkodas un ekskluzīvākas preces, piemēram, olīvas, riekstus un avokado. Analizēto produktu vidū ir arī ietverta virkne "Rimi" zīmola produkcijas.

No kopumā 189 produktiem Latvijā 80 precēm "Rimi" veikalos ir augstākā cena starp Baltijas valstīm, kamēr 58 precēm tā ir zemākā Baltijā. Vēl 38 produktiem cena ir vidējā līmenī.

Tāpat ziņots, ka SIA "Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 1,028 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 25,2% un bija 27,49 miljoni eiro.

"Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nākamgad varētu atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili

Pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili varētu atjaunot nākamā gada pavasarī pēc dzelzceļa remontdarbu pabeigšanas Latvijā, ceturtdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" pārstāvji.

Ekonomika Latvijā atsavināti 20% no nepieciešamajām «Rail Baltica» zemes vienībām

Patlaban Latvijā ir atsavināti 20% no nepieciešamajām dzelzceļa projekta "Rail Baltica" zemes vienībām, ceturtdien starptautiskajā nākotnes transporta un mobilitātes konferencē "Look at the Future of Mobility 2024" sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Eksperti: kāpēc «zaļais» transports Latvijā ir apstājies (+VIDEO)

Dīleri stāsta, ka vairs nevēlas pieņemt lietotus elektroauto, jo iespējamība tos pārdot ir ļoti maza.

Ekonomika Rīgas vicemērs Ratnieks «‎Naudas pašvaldībām katastrofāli trūkst (+VIDEO)

Galvaspilsēta dod līdzekļus novadiem, bet pati ir spiesta ņemt kredītus.

Lasiet arī

Veselība Aicina antibiotikas lietot piesardzīgi

Šonedēļ, Pasaules Antibiotiku nedēļas laikā, Zāļu valsts aģentūra (ZVA) aicina iedzīvotājus antibiotikas lietot tikai pēc ārsta norādījumiem un ievērot pareizu lietošanas kārtību, lai novērstu antimikrobiālās rezistences attīstību un saglabātu šo zāļu efektivitāti nākotnē.

Sabiedrība Aicina prezidentu nepieļaut atteikšanos no obligātā eksāmena dabaszinātnēs

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) kopā ar sadarbības partneriem nosūtījusi oficiālu vēstuli valsts prezidentam Edgaram Rinkēvičam.

Ekonomika Meža nozares produkcijas eksports deviņos mēnešos sarucis par 0,1%

Meža nozares produkciju Latvija šogad deviņos mēnešos eksportēja 2,529 miljardu eiro vērtībā, kas ir par 0,1% mazāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, liecina Zemkopības ministrijas publiskotā informācija.

Sabiedrība Valsts kancelejā apvienos departamentus; protestā darbinieki amatus pametīs

Valsts kancelejas direktors nolēmis apvienot Komunikācijas departamentu un Stratēģiskās komunikācijas departamentu, plānojot, ka darbu neviens nezaudēs, tomēr, izmaiņām nepiekrītot, daļa cilvēku darbu atstās, aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas direktors Raivis Kronbergs.